recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Projektor til dagligt brug
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketProjektor til dagligt brug

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
thoand Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 30-September-2009
Status: Offline
Point: 38
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2010 kl. 12:33
Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

LCD projektoren har nogle ulemper: Farverne er dårligerer på LCD kontra DLP. Når man skifter lampe på DLP så skifter man også farvejul, så det er som at få en ny projektor på farvene. På LCD skifter man kun lampen og derfor kan farverne godt være "slidte". Det kan måske være en ulempe, hvis man har planer om at bruge en projektor til alt og at den kører mange timer hver dag.
Er der reelt noget alternativ, som ikke koster +30k,-, til LCD, hvis man vil have en støjsvag projektor? Den eneste DLP-projektor jeg har set/hørt er BenQ W1000, som jeg synes larmer for meget (30-32 dB).
Til top
afk Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 23-Maj-2005
Sted: Denmark
Point: 104
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2010 kl. 12:47
BenQ W1000 er low-end-modellen - næste model i den serie er W6000 (evt. W5000 på udsalg?), der kun ligger halvvejs mod de 30 kkr.  Glimrende billede og efter reviews mv. mere støjsvage end W1000'eren (større kabinet mv.), men stadig med en vis summen...
Til top
kaizer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Maj-2005
Point: 2353
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2010 kl. 13:21
Oprindeligt skrevet af afk afk skrev:

næste model i den serie er W6000 (evt. W5000 på udsalg?), der kun ligger halvvejs mod de 30 kkr.  Glimrende billede og efter reviews mv. mere støjsvage end W1000'eren (større kabinet mv.), men stadig med en vis summen...

Ja, hvis man kan kalde  
Noise Level 32/29 dB (Normal/Economic mode)

for summen.
Til top
Rasmusdc Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-December-2007
Point: 1756
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2010 kl. 13:58
det er også dyrer at skifte pære i DLP kontra LCD, og det med udvaskede farver over tid, kommer an på meget..

farvemæssigt synes jeg altså ikke der er enorm forskel på f.eks. min Z3000 vs W6000, dog lysstyrken er der ENORM Forskel på. (det kan jo også give en effekt af god farve, hvis man ikke mørklægger) kører selv halv bulb mode på min Z3000 mørklagt, det er klart det der giver det mest naturlige billede.
den krævede dog en del kalibrering ud af kassen, hvor jeg synes W6000 levere et nydeligt billede direkte fra kassen.

du kommer bare ikke uden om LCD hvis du vil have noget der er støjsvagt..

W6000 larmer stadig meget, det er stadig 30DB støj fra den.

JVC HD550 skulle være lydsvag, og DILA og have alle fordele fra LCD/DLP men er DYR..

Men skal den være lidt mere støjsvag, så måske en HC3800 fra tyskland ligger i ca 7000-8000kr, er FULLHD og rost.

Redigeret af Rasmusdc - 09-Marts-2010 kl. 13:59
Til top
thoand Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2010 kl. 15:19
Oprindeligt skrevet af kaizer kaizer skrev:

Oprindeligt skrevet af afk afk skrev:

næste model i den serie er W6000 (evt. W5000 på udsalg?), der kun ligger halvvejs mod de 30 kkr.  Glimrende billede og efter reviews mv. mere støjsvage end W1000'eren (større kabinet mv.), men stadig med en vis summen...

Ja, hvis man kan kalde  
Noise Level 32/29 dB (Normal/Economic mode)

for summen.

Såvidt jeg er orienteret er W1000 og W6000 lige støjende (lydløse). Begge er opgivet til 32 dB i standard mode, hvilket jeg synes man godt kan høre i stille passager i en film.
Til top
thoand Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2010 kl. 15:23
Oprindeligt skrevet af Rasmusdc Rasmusdc skrev:

JVC HD550 skulle være lydsvag, og DILA og have alle fordele fra LCD/DLP men er DYR..

30 kDKK er noget over mit budget, så JVCen bliver vist ikke aktuel.
Oprindeligt skrevet af Rasmusdc Rasmusdc skrev:

Men skal den være lidt mere støjsvag, så måske en HC3800 fra tyskland ligger i ca 7000-8000kr, er FULLHD og rost.

Er Mitsubishien ikke også DLP? Ifølge projectorreviews.com støjer den som en standard DLP, hvilket i mine ører oversættes til omkring 30 dB. Har du set den i levende live?
Til top
MMJ,75 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-Maj-2008
Sted: V, Roskile
Point: 828
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2010 kl. 16:08
Til top
thoand Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2010 kl. 16:43
Oprindeligt skrevet af MMJ,75 MMJ,75 skrev:

hvad med denne herThumbs Up

Hvis bare den kunne købes for penge... :-)
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu