recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Projektor til det hele? :)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketProjektor til det hele? :)

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Meassi Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 28-Februar-2010
Status: Offline
Point: 6
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2010 kl. 22:46
Oj, nogle gode indlæg i kommer med :)

Der er jo materiale til en "Det skal du tænke på, når du køber projektor"-sticky tråd :)

Tak for svar, jeg arbejder lidt videre med de tips I har givet!

Mette
Til top
Sigida Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Branchemedlem

Oprettet: 19-August-2007
Sted: Denmark
Point: 2190
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2010 kl. 08:39
Hvis du skal ha en projektor der skal erstatte det hele er det alt for lidt, for 7000kr får du dig en hobbyprojektor og ikke mere. Du skal op på ca det dobbelte før det bliver interesserant. Samtidig skal du også huske lærrred, hvor man som minimum burde ofre ca 5000kr i fastrammet lærred og ca 12000 for et som kan rulles op og ned.
Samsung 65HU7505

Pioneer VSX-LX50

SVS 5 satelite
SVS SB2000

JVC HD750

Sony PS4
Til top
Sigida Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Branchemedlem

Oprettet: 19-August-2007
Point: 2190
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2010 kl. 08:41
så vi snakker som minimum investering med fastrammet lærred ca. 20.000.
Men projektoren skal efter min mening som minimum have full hd og lensshift. Lensshift gør at du kan placere lærred og projektor meget flexible, du kan simpelthen justere i billede så du kan hæve billede op og ned og til siden, hvorimod de billigere projektorer laver en hældning på en bestemt grad og udfra den målning skal du sætte projektoreren i den rigtige højde så den rammer væggen korrekt.

Redigeret af Sigida - 01-Marts-2010 kl. 09:27
Samsung 65HU7505

Pioneer VSX-LX50

SVS 5 satelite
SVS SB2000

JVC HD750

Sony PS4
Til top
Meassi Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 28-Februar-2010
Point: 6
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2010 kl. 08:51
Ok, tak for svar! :)

Mette
Til top
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Point: 6241
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2010 kl. 09:11
Sigida: Jeg mener nu, du overdriver en smule Wink
90" rammelærred (av-connection) og Sanyo Full HD-projektor (cinemagic) = samlet 14.000 kr.
Nu er det vel ikke alle, der vil have et lærred til at hænge permanent på væggen
Et rullelærred er billigt, men der kan være folder og buler

Redigeret af jake51 - 05-Marts-2010 kl. 09:13
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
Rasmusdc Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-December-2007
Point: 1756
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2010 kl. 09:39
Priserne er godt nok skudt i vejret, personligt har jeg en 14000krs Z3000.

men du kan sagtens købe et lærred billigere.

Hivilux rulle lærred 92" med Tab tension koster ca 6000kr og det er et motor lærred.

Du kan købe det i tyskland for 4k, har haft stofprøver fra flere af de lidt større, Stewarts Entry level lærred, og lissau og forskellen er forsvindende lille.

så 12k for et rullelærred er ekstremt.

Mit står SUPER stramt pga tabtension, men vi har et ENORMT rullelærred fra Lissau i biksen jeg arbejde, med tab tension, og der er så mange bølger på at det gør helt ondt. måske et defekt lærred .. ved jeg ikke.

Men pas på ikke at bruge for mange penge for lærred delen.

Har også set folk med opsætninger, hvor de selv har bygget lærred / malet væg, hvor det faktisk har fungerede med enormt god effekt, ville ikke selv turde, men igen med sammenligning af stofprøver, så så tilbagekastnings kvaliteten ok ud.

men 20.000kr er dog også mit estimat på et godt setup.

har dog en mate der købte en HC3800 Mi. 1080p projekter som er rost ny til 8k + 120" hivilux til 6k så han havde et super setup for 14.000kr

Redigeret af Rasmusdc - 05-Marts-2010 kl. 09:40
Til top
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Juni-2007
Point: 4169
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2010 kl. 09:55
Oprindeligt skrevet af Sigida Sigida skrev:

så vi snakker som minimum investering med fastrammet lærred ca. 20.000.
Men projektoren skal efter min mening som minimum have full hd og lensshift. Lensshift gør at du kan placere lærred og projektor meget flexible, du kan simpelthen justere i billede så du kan hæve billede op og ned og til siden, hvorimod de billigere projektorer laver en hældning på en bestemt grad og udfra den målning skal du sætte projektoreren i den rigtige højde så den rammer væggen korrekt.
Jeg er ikke enig i at men skal op i en fastrammeløsning til 20.000 kr. for at opnå et godt resultat. Man kan udmærket starte med et lærred til 4-5000 eller der omkring, evt. mindre afhængig af størrelse, automatik/manuel-oprul eller fastramme.
Mht. lensshift er det i mange sammenhæng en vigtig finesse,men i andre sammenhæng (inkl. min situation) en totalt ligegyldig finesse.
Skal din projektor hænge i loftet midt for lærredet, så er en ordentlig linse MEGET vigtigere, og i mange af de setup jeg har set er lensshift unødvendigt.
Mine personlige erfaringer går på at man for omkring 20-25.000 +- kan komme rigtigt langt, men at man nok med tiden bliver kræsen og opgraderer. Men for det nævnte budget kan man for et virkeligt godt setup der i mørkt rum kan levere et imponerende billede.
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu