recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Projektor til Roligan forening
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketProjektor til Roligan forening

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
baloo55 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 05-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 314
Direkte link til dette indlæg Emne: Projektor til Roligan forening
    Sendt: 05-Juni-2010 kl. 21:12
Hej Folkens

Jeg har lovet vores lokale Roligan forening, at jeg vil skaffe en projektor (inden på lørdagShocked). Men jeg må indrømme at jeg har brug for noget hjælp til at finde den rette til vores brug. Jeg tror nok jeg kan skaffe et lærred til 1000 kr, men tænk gerne et lærrede med hvis i har nogle forslag. Der er følgende krav:
1) Pris inkl. lærred MAX 10.000kr og gerne billigere.
2) Skal være let at sætte op og pille ned - også lærredet.
3) Skal kunne vise et ordentligt billede i et lyst/halvlyst rum.
4) Skulle gerne kunne køre i HD og så skal den vel have en HDMI indgang fra en mpeg4 boks.
5) Har jeg mon overset noget?

Jeg regner med at vi sætter en forstærker til,  så lyden ikke drukner i kampråb og flaskerklirren Clap
Jeg bor i Thy, så hvis i har nogle foreslag må det meget gerne være på lager i en webshop eller kunne hentes uden at jeg skal køre i butikker i Århus eller København.

Jeg er spændt på at høre jeres forslag Big smile
Mvh.
Baloo55
Til top
Slettet_120331 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 10-Maj-2009
Sted: Danmark
Point: 1123
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2010 kl. 23:17
http://www.hifipriser.dk/Product/Details.aspx?pid=640181

Og så et eller andet lærred. Når det "bare" er til fodbold kan det i mine øjne ikke nødvendigt at smide flere penge efter en, så er der også nogle penge til et fornuftigt lærred.
Til top
baloo55 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2010 kl. 23:25
Oprindeligt skrevet af Briam Briam skrev:

http://www.hifipriser.dk/Product/Details.aspx?pid=640181

Og så et eller andet lærred. Når det "bare" er til fodbold kan det i mine øjne ikke nødvendigt at smide flere penge efter en, så er der også nogle penge til et fornuftigt lærred.
Jeg har faktisk lige set en anmeldelse af den. Det lyder godt pånær den døjer med rainbow et eller andet og så er den vidst ikke helt vild med RØD farve!!! Men som du også skriver, så skal den kun bruges til at se bold på i et røgfyldt lokale med halvfulde råbende mænd og kvinder, så de opdager nok ikke de små mangler LOL 
Det kan vel ikke betale sig at give en tusse eller to mere for en der er bedre?

Skal jeg gå efter et specielt lærred eller er det også bare noget billigt-som-mulig-løsning?
Mvh.
Baloo55
Til top
SLETTET_20120103 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Point: 6191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2010 kl. 01:52
Det gør alle DLP projektorer i større eller mindre grad. Det er ikke alle som ligger mærke til det. Prøv at se den live inden du afgør noget.

Lærred: køb et som passer til dit budget. Husk at bruge penge på at mørklægge, ellers får du aldrig et godt billede fra en projektor.
Til top
baloo55 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2010 kl. 02:28
Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:

Det gør alle DLP projektorer i større eller mindre grad. Det er ikke alle som ligger mærke til det. Prøv at se den live inden du afgør noget.

Lærred: køb et som passer til dit budget. Husk at bruge penge på at mørklægge, ellers får du aldrig et godt billede fra en projektor.
Jeg har nok ikke mulighed for at se den live og jeg kan desværre kun mørklægge ved at hænge noget for vinduerne, da vi skal se kampene i et lejet lokale. Øv... men mon ikke det hjælper at trække gardinerne for eller hænge tæpper foran vinduerne.
Mvh.
Baloo55
Til top
SLETTET_20120103 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Point: 6191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2010 kl. 10:45
Jo, altså hvis bare de bliver lukket ordentlig af inden i går igang, så skal det nok gå.

Jeg vil tro den benq giver det bedste billede til pengene. Hvor stort lærred skal den projicere op på? Jeg vil tro du skal kigge på noget som her http://www.av-connection.dk/?PGr=776&ML=705

Det kan også være du skal høre Otto fra Bigture om han kan sammensætte en pakke. Det er lidt dyrere end normalt, men så er kvaliteten sikret og du får hjælp til de mere tekniske aspekter.
Til top
FNørd Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Oktober-2006
Point: 702
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2010 kl. 12:04
Husk at tænke på temperaturen i rummet.
Mange mennesker og projektor luner godt, så få luftet ordentligt ud inden I går igang og vær forberedt på at gøre lige sådan i pausen.
God fornøjelse - FNørd
Til top
baloo55 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2010 kl. 12:05
Jeg vil gerne have et billede i nærheden af 80-90 tommer, men jeg synes godt nok de er dyre sådan nogle transportable lærreder. Jeg fandt også denne her http://www.av-oplevelser.dk/product.asp?product=2466&attrib=2&attrib1=432&attrib2=433
Mvh.
Baloo55
Til top
baloo55 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2010 kl. 12:06
Oprindeligt skrevet af FNørd FNørd skrev:

Husk at tænke på temperaturen i rummet.
Mange mennesker og projektor luner godt, så få luftet ordentligt ud inden I går igang og vær forberedt på at gøre lige sådan i pausen.
God fornøjelse - FNørd
Det skal jeg nok... Smile
Mvh.
Baloo55
Til top
baloo55 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2010 kl. 19:51
Fandt lige denne side til at omregne cm og tommer. I kender den sikkert http://www.projectorcentral.com/BenQ-W600-projection-calculator.htm
Mvh.
Baloo55
Til top
Bruger udmeldt 31 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 20-April-2006
Point: 2601
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2010 kl. 20:10
Oprindeligt skrevet af baloo55 baloo55 skrev:

Jeg vil gerne have et billede i nærheden af 80-90 tommer, men jeg synes godt nok de er dyre sådan nogle transportable lærreder. Jeg fandt også denne her http://www.av-oplevelser.dk/product.asp?product=2466&attrib=2&attrib1=432&attrib2=433

Transportable 16:9 lærreder er dyre. Hvis du kan nøjes med et 4:3 lærred, er prisen en helt anden. Alternativt, brug en hvid væg. Til fodbold er det sgu' fint, og så er du ude over problemerne med afstand, transprot af lærred, etc.. Smile
Til top
baloo55 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2010 kl. 22:38
Oprindeligt skrevet af Pallec Pallec skrev:

Oprindeligt skrevet af baloo55 baloo55 skrev:

Transportable 16:9 lærreder er dyre. Hvis du kan nøjes med et 4:3 lærred, er prisen en helt anden. Alternativt, brug en hvid væg. Til fodbold er det sgu' fint, og så er du ude over problemerne med afstand, transprot af lærred, etc.. Smile
Jeg har desværre ikke mulighed for at bruge en hvid væg, men jeg har kigget på 1:1 eller 4:3 lærreder, for som du selv siger er der en kæmpe prisforskel.
Mvh.
Baloo55
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu