|
Projektor zoom |
Besvar |
Forfatter | |
Olet
Bruger Oprettet: 12-Oktober-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 123 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 07-April-2012 kl. 16:27 |
Vil godt have et større lærred på ca 110-120"
Men har et lille problem, min projektor er kun 3 meter fra lærred. Min nuværende projektor er en Sony VPL-HW10 Ifølge projectorcentral.com kan den kun komme op på 98" på denne afstand, ved en zoom på 1,5 som er max. Er der ingen projektor som kan lave et 110-120" på 3 meter ? Kan heller ikke rigtigt forstå det med zoom funktion på projektor. Min Sony laver 98" på 3 meter, med 1,5 gange zoom En Panasonic PT-AT5000 laver 101" med 2 gange zoom på 3 meter Hvorfor kun 3" forskel imellem 1,5 og 2 gange zoom ? Mvh |
|
tvkartoffel
Guld medlem Oprettet: 18-Juni-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1998 |
Funktioner
Tak(0)
|
Når der står 1,5 eller 2,0 gange zoom, så har det ikke noget at gøre med hvor stort et billede du kan lave fra en bestemt afstand. zoom-faktoren angiver den relative forskel mellem længste og korteste brændvidde i optikken. 2 gange zoom angiver så at længste brændvidde er 2 gange længere end mindste brændvidde. Ud af det kan du ikke se hvor stort et billed du kan lave, kun at det største billede er dobbelt så bredt som det mindst mulige.
For at finde ud af hvor stort et billed du kan lave fra en given afstand skal du kigge på projektionsforholdet ( projektionsafstand delt med billedbredden). Projektionsforholdet er forskelligt fra projektor til projektor, så selvom de har samme zoomfaktor er det ikke sikkert at de kan lave samme billedstørrelse fra samme afstand. Du kan finde tallene i manualen. Prøj at kigge i denne tråd der står hvordan man bruger det: MVH
Redigeret af tvkartoffel - 07-April-2012 kl. 20:11 |
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |