|
Projektorer med kort afstand til stort lærred |
Besvar ![]() |
Forfatter | ||
Gjeep ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 06-Januar-2023 Status: Offline Point: 5 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 06-Januar-2023 kl. 09:52 |
|
Jeg har bygget en hjemmebigraf i kælderen. Som jeg er blevet super glad for, men jeg er stadig meget grøn i hjemmebiograf miljøet. Vi har et 300x200cm lærred, og bruger en Epson EB-X41 projector jeg købte brugt. Den er på 1024x768 Resolution, og Aspect Ratio er 4:3 (XGA). Jeg ville gerne opgradere projectoren til en som minimum 1920x1080 Resolution, og Aspect Ratio / 16:9 (HD). Men jeg har haft virklig svært ved at finde en der kan klarer en throw Dist: på under 5 meter til Er der noget jeg misforstår eller er vores kælder for lille til så stort et lærred? Jeg leder efter noget brugt da mit budget på nuværende tidspunkt er omkring 3.000,- men hører gerne hvis jeg bliver nød til at hæve budgettet. Edit: Jeg havde fejlagtigt troet mit lærred var 300 tommer, det viser sig ikke at være tilfældet.
Redigeret af Gjeep - 10-Januar-2023 kl. 09:42 |
||
![]() |
||
hansie ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7188 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Det er et voldsomt stort lærred til normale projektorer
Dit budget rækker ikke til noget fornuftigt efter min mening
|
||
![]() |
||
Gjeep ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 06-Januar-2023 Status: Offline Point: 5 |
|
Ja det er det jeg er lidt bange for. :(
|
||
![]() |
||
Naiera ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12371 |
|
Der skal to nuller mere på budgettet for at lave billede på så stort et lærred.
|
||
Billede: Sony VPL-XW5000ES | Lumagen Radiance Pro 4242 | Oppo BDP-103 | Panasonic UB9000 | Zidoo Z30 Pro | Apple TV 4K
Lyd: DLS M66 | Simaudio Moon 600i | T+A DAC 8 | WiiM Pro & Roon |
||
![]() |
||
|
Jeg tænker du mener hvis jeg vil have rigtig 1920x1080, for jeg har jo billede idag. :)
Men hvis svaret er at en brugt projector skal koste 300.000,- for at kunne vise 1920x1080 på under 5 meter. Så kan jeg godt nøjes med det jeg har. ;) |
||
![]() |
||
Munch ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-Juni-2018 Sted: Vejle Status: Offline Point: 5069 |
|
Det er ikke en helt almindelig kælder, hvis du har plads til et 300 tommer stort lærred = ca 7,50 m
|
||
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
|
||
![]() |
||
|
Erhhh.. Ok, jeg er en klovn. Tak fordi du sagde det på sådan en fin måde. ![]() Lærredet er 200x300cm, tror lige jeg må hjem og måle igen. Jeg indrømmer aldrig at jeg i 6 måneder har kigget efter en projektor til 300 tommer.
|
||
![]() |
||
hansie ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7188 |
|
ellers skal du kikke efter UST projektorer, men langt fra dit budget
|
||
![]() |
||
Snippermanden ![]() Bruger ![]() Oprettet: 17-April-2007 Status: Offline Point: 203 |
|
For 12 klik får du en udemærket UST projektor - hvis du køber direkte fra Kina. Den klarer 120" ~270cm lærrede i god stil. Så får du også (en slags) 4K.
|
||
Parasound Halo A2 + C2
M&K Surround Monitor Audio FB212 BenQ W10000 Sony PS3 |
||
![]() |
||
Munch ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-Juni-2018 Sted: Vejle Status: Offline Point: 5069 |
|
Tænkte nok det ikke var rigtigt, det svarer jo til et kommercielt biograflærreds mål
![]() |
||
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |