recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Fælleskøb ®
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Projektor-fælleskøb (OT?)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketProjektor-fælleskøb (OT?)

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Baseman Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 177
Direkte link til dette indlæg Emne: Projektor-fælleskøb (OT?)
    Sendt: 31-Juli-2004 kl. 17:39

Nu hvor min DVD/HDD-optager snart ankommer, sidder jeg og tænker over, hvad jeg mon mangler, før jeg er tilfreds!

Hurtigt slår tanken mig: en projektor! ... Dét kunne være dejligt!

Kunne der mon være stemning for at stable et fællesindkøb (ala JVC DR-MH30) på benene - eller er dette alt for off-topic, når websiden nu hedder "recordere.dk"?

Hvis det går an, så ville mit bud på en virkelig god projekter, som samtidig ikke koster en bondegård, være: Hitachi PJ-TX 100. Jeg har set, at den har fået en hel del ros i bl.a. danske nyhedsgrupper.

Den er allerede i handlen, og koster i omegnen af 16.000,- ... men mon ikke denne pris kan komme meget længere ned, hvis flere slår sig sammen?   (Måske endda med et godt tilbud på et tilhørende lærred).



Redigeret af Baseman
Baseman in color
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2004 kl. 19:36
Ideen er da god nok og jeg tror ikke det er uden for nummer - det hører jo til hjemmebiografen.   Dog vil jeg meget hellere have et fladskærmsfjernsyn, så jeg er ikke med på en projektor.
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
Baseman Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 177
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2004 kl. 09:27

Et fladskærmstv har også været med i mine overvejelser. Men jeg måtte stille mig selv spørgsmålet: "Hvorfor vælge et 40" tv, når man kan få 100" med en projektor - og endda til en meget lavere pris?"

Jeg ved ikke om jeg tager fejl, men jeg har en idé om, at der på både fladskærme og projektorer stadig er en ganske pæn avance? Hvis det er tilfældet, så burde der i hvert fald være grundlag for nogle gode nedslag i prisen? (Og der er vel ikke noget i vejen med at prøve at stable et fælleskøb på benene af både fladskærm og projektor?)

Baseman in color
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2004 kl. 14:11

Hvis du skal have et 100" fjernsyn, skal du have en ret stor betragtningsafstand - og så stor en stue er det de færreste som har.

Fordelen ved projektorer er, at man kan indstille "fjernsynets" størrelse, det kan man ikke med rigtige fjernsyn.

For nærmere info om den nævnte projektor, se:

http://www.tapeconnection.dk/tcasp/default.asp?menulag=4& ;emne=visprodukt&Gruppenr=55&ID_infoside=98689

Det kunne være interessant at se hvilke priser, man kan komme i nærheden af i et fælleskøb, med 5, 10 eller flere købere! Er der nogen forhandlere, der er friske på at give et godt tilbud?

Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
Maria Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 620
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2004 kl. 17:15
Oprindeligt skrevet af Baseman Baseman skrev:

Nu hvor min DVD/HDD-optager snart ankommer, sidder jeg og tænker over, hvad jeg mon mangler, før jeg er tilfreds!

 Wink"før jeg er tilfreds". Ak ja...sådan har jeg sagt til mig selv i mange år efter hvert køb af et eller andet isenkram...men sørme om der ikke altid på helt "mystisk" vis dukker et eller andet op som jeg også liiiige kunne tænke mig.

Oprindeligt skrevet af Baseman Baseman skrev:


Hurtigt slår tanken mig: en projektor! ... Dét kunne være dejligt!

Kunne der mon være stemning for at stable et fællesindkøb (ala JVC DR-MH30) på benene - eller er dette alt for off-topic, når websiden nu hedder "recordere.dk"?

Slet ingen dårlig ide (måske fordi jeg også selv har tænkt på det samme). Desværre tror jeg at mine finanser ikke slår til selvom jeg havde sagt at i år skulle det være. Og spørgsmålet er så (som hos Thorvald) om det ikke ender med et fladskærms tv i stedet. Og dog...kender jeg mig ret (og det gør jeg vel et eller andet sted) vil jeg nok have begge dele. Et tv (LCD) til daglig brug og projector til særlige begivenheder (fodbold, superfilm m.v.)
Så jeg følger i hvertfald med i et evt. fælleskøb.

Ak ja, det er sørme ikke altid let at være interesseret (læs: fuldstændig vanvittig) i dette område.

Mange hilsner,

Mvh Maria
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6628
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2004 kl. 18:26
Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

Hvis du skal have et 100" fjernsyn, skal du have en ret stor betragtningsafstand - og så stor en stue er det de færreste som har.

Fordelen ved projektorer er, at man kan indstille "fjernsynets" størrelse, det kan man ikke med rigtige fjernsyn.



Det var i gamle dage at man ikke måtte komme for tæt på. Nu drejer det sig om at få så stort et billede som muligt. Det er også derfor der er lavet forskellige tekniske løsninger til at få flere pixels i billedet - fx Philips Pixel Plus.

Mvh.
KB
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2004 kl. 18:32
Jeg er ikke enig i, at billedet skal være så stort som muligt - der er et vist komfortforhold mellem billedets størrelse og betragsningsafstanden. Se: Fjernsyns perfekte størrelse. 
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
Baseman Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 177
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2004 kl. 19:00

Oprindeligt skrevet af Maria Maria skrev:

"før jeg er tilfreds". Ak ja...sådan har jeg sagt til mig selv i mange år efter hvert køb af et eller andet isenkram...men sørme om der ikke altid på helt "mystisk" vis dukker et eller andet op som jeg også liiiige kunne tænke mig.

Ak ja, det er sørme ikke altid let at være interesseret (læs: fuldstændig vanvittig) i dette område.

Det var dog rart at høre, at jeg ikke er alene med min elektronik-besættelse!

Jeg tror heller ikke selv på, at jeg bliver helt tilfreds (og ikke har brug for mere elektronik), bare fordi jeg måske får en projektor ... men jeg forventer da i det mindste at kunne blive et lidt gladere menneske - og dét er vel altid noget?

Baseman in color
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu