recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Projektorkøb
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketProjektorkøb

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
FNørd Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 702
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2008 kl. 17:23

Hej Dysp

Det korte af det lange.

Du SKAL ud at se på projektorer.

Læs gerne hvad andre har set; men tag det med et gran salt.

Når man har anskaffet et produkt er man ikke objektiv længere.

Mvh FNørd

Til top
Dysp Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 01-December-2008
Point: 6
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2008 kl. 00:50
Japs, men faktum er, at jeg ikke GIDER at sætte mig ind i projektorer. Jeg skal bare have noget godt.

Det er jo derfor, at jeg henvender mig her.

I gider vel heller ikke sætte jer ind i AL ernæring, bare fordi I søger et svar på, om simple kulhydrater er dårligere end komplekse ;)

Så... Giv mig et fantastisk bud på en udemærket projektor, som kan vise HD til 10k og derunder.
Til top
CSN Teknik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Branchemedlem

Oprettet: 20-Februar-2007
Point: 1091
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2008 kl. 11:53
En udmærket projektor til under 10K, der kan vise 720P. ville jeg ikke købe, jeg ville bruge de sidste 4000kr. og så få en rigtig god og lidt mere fremtidssikret FullHD projektor, da hvis du også skal tænke lidt fremad så når du står om et par år eller så og vil have en større og bedre projektor, hvem vil så eje en HD ready 720P. projektor når de nye FullHD er kommet så langt ned i pris
Mvh.Christian

CSN Teknik

Integra.Elac.Velodyne.MKSound.KEF.CSN CustomCables.
Til top
betho Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 10-Juli-2008
Point: 318
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2008 kl. 13:03
Oprindeligt skrevet af Dysp Dysp skrev:

Japs, men faktum er, at jeg ikke GIDER at sætte mig ind i projektorer. Jeg skal bare have noget godt.

I gider vel heller ikke sætte jer ind i AL ernæring, bare fordi I søger et svar på, om simple kulhydrater er dårligere end komplekse ;)

Så... Giv mig et fantastisk bud på en udemærket projektor, som kan vise HD til 10k og derunder.

Så vil jeg være så fri og sige, at det kan ikke lade sig gøre. Færdig arbejde... De findes ikke "udmærket" til den pris. Og så skal du gøre som Christian siger, og evt. købe en 720P projektor, hvis ikke du har mulighed for at spare de 4000 ekstra op.
Til top
Hans j Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Marts-2007
Point: 4207
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2008 kl. 15:09
Sådan en gang lo.. at lukke ud .

Selvfølgelig kan man få et udmærket billede fra en projektor til under kr. 10.000,-, det er ikke superreference men stadigvæk ganske brugbart husk HD "starter" ved 720p.

Sjovt nok er projektore som f.eks. Sanyo PLV-Z700, PLV-Z2000, Epson EMP-TW980, Epson EMP-TW1000, Infocus IN-78, Panasonic PT-AX200E osv osv ikke en bønne værd ?

Der kommer hele tiden nye modeller som er bedre end de gamle, men det medføre da ikke per automatik, at de gamle så ikke kan levere et hæderligt billede ?

Selv min gamle Panasonic PT-AE700 leverer et ganske brugbart billede.

Jeg synes et er ganske fine billeder du har postet henrik-t, jeg går ud fra din Infocus/Optoma sammenligning er lavet på samme lærred ?

De afspejler godt nok ikke 100% hvordan man oplever billedet, men viser trods alt, at man kan få et ganske pænt billede uden at kaste 50.000,- eller mere efter en projektorløsning, især dette billede synes jeg sgu er flot:

Til top
henrik-t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-August-2007
Point: 1553
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2008 kl. 16:14
Oprindeligt skrevet af Hans j Hans j skrev:

Sådan en gang lo.. at lukke ud .

Selvfølgelig kan man få et udmærket billede fra en projektor til under kr. 10.000,-, det er ikke superreference men stadigvæk ganske brugbart husk HD "starter" ved 720p.

Sjovt nok er projektore som f.eks. Sanyo PLV-Z700, PLV-Z2000, Epson EMP-TW980, Epson EMP-TW1000, Infocus IN-78, Panasonic PT-AX200E osv osv ikke en bønne værd ?

Der kommer hele tiden nye modeller som er bedre end de gamle, men det medføre da ikke per automatik, at de gamle så ikke kan levere et hæderligt billede ?

Selv min gamle Panasonic PT-AE700 leverer et ganske brugbart billede.

Jeg synes et er ganske fine billeder du har postet henrik-t, jeg går ud fra din Infocus/Optoma sammenligning er lavet på samme lærred ?

ja samme bruger, både med optomaen og infocusen, en jeg taler med, over i eng... hans optoma billeder er på et rullegardin fra ikea, vendt på vrangen, kig i venstra hjørne der kan du se det bukker udaf på et par af billederne.....men det er et eller andet gråt rullegardin, ikke bare et hvad som helst..lol , man må sige det virker, men man skal kunne leve med de buler det nu har nogle gange..

sys også det er værd at lægge mærke til hvor stort "billede han endligt har ud af sin optoma, og i hva kvalitet, iforhold til prismærket på 5500,- og små 400-450£ iEng lige nu

De afspejler godt nok ikke 100% hvordan man oplever billedet, men viser trods alt, at man kan få et ganske pænt billede uden at kaste 50.000,- eller mere efter en projektorløsning, især dette billede synes jeg sgu er flot:

Jeg ved godt en benQ er bedre , men manden svare jo ikke engang på hvad han har i forevejen,  eller hans afstand til vægen , hade han et normalt film setup med av-højtalere/hdmi indgang, ville jeg osse råde ham til en benq infocus in80/x10, eller en af de andre....!

derefter sys jeg det er hul ihoved at råde ham, især til at PJ køb til 14k, hvor han står med ydeliger indkøb for at få det ud af den/dem som de kan lever i den prisklasse, som beslag og hdmi kabel, lærdet oveni....

skal sikkert osse ha en resiver/forstærker og højtalere når det kommer til stykket, tror han bruger sin ps3 ind over sit tv... men måske tager jeg fejl... det vil tiden vise os...

Edit : skulle lige forberede aftensmaden..

Det jeg bare mener er, fint nok man råder til det bedste køb for pengene, nu han spørger, men udfra, hvad man ved omkrig denne hobby og extra omkostningerne, så må spørgeren da lige sætte sig 5 min og svare, så han kan blive rådet ordentligt, der er jo ikke nogen grund til at købe en Turbo, hvis man ikke har bilen endnu......

sys der erfor lidt af disse tråde, hvor folk viser deres PJ billeder fra... så her er lidet flere, fra samme mand... ham parkistaneren fra det forige billede

Her er lige 2 mere fra In80 som er 1080p

Her er lidt flere fra OptomaHD65..

Lord of the rings, bare fordi vi glæder os til den kommer på bluray

Redigeret af henrik-t - 03-December-2008 kl. 17:26
+100HD Film
Til top
Hans j Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2008 kl. 17:08
Ja netop Tupplur rullegardinet er nok det som giver bedste perfomance i forhold til prisen .

Lav det om til et fastrammelærred og smæk et stewartskilt på, folk ville sikkert tro på det . Ej, det er overdrevet, men det leverer sgu et overaskende flot billede. Ikke referencekvalitet, men kan fint følge med de lærred jeg har set til kr. 3-4.000,-.

Redigeret af Hans j - 03-December-2008 kl. 17:10
Til top
betho Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 10-Juli-2008
Point: 318
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2008 kl. 22:35
Nu har jeg efterhånden fulgt lidt med i de her tråde. Og én ting som går igen er, at når nogen ønsker vejledning så er folk aldrig enige. Og som regel ender det altid i "Kunderne VS forhandlerne". 

Jeg kan skam sagtens sætte mig ind i, at vi forhandlere "altid kun råder folk til at købe noget dyrt, fordi så tjener vi flere penge". Sådan er der da også nogen der er. Især i de der mainstreamkæder, som fx. Fona mm.

Men jeg tror nu, at som selvstændig forhandler i forum som dette, må man vejlede det bedste man kan, og fortælle om det man tror på. Hver forhandler har sin egen indgangsvinkel og fokus, når vi taler vejledning. Selv går jeg meget op i pris... Billigt og fremtidssikret. Otto går meget op i billedekvalitet, fordi det er sådan noget han er, om man så må sige, ekspert på.
Så kan det godt være at forhandlernes forslag er dyere, end den næst bedste, eller tredje bedste løsning, men tilgengæld kan vi stå inde for det.

Så... Når der bliver spurgt til om man kan få en udmærket projektor til under 10.000 kr. som understøtter HD "på den bedste måde" og "er hver eneste krone værd" , må jeg konkludere at der er tale om Full HD. Og dertil er svaret nej... Det kan man ikke.

Så er det fuldkommen korrekt, at man kan gøre tingene på mange andre mulige måder. Bla. investere i en 720P projektor, som levere super billeder til pengene. Jeg er fuldkommen enig. Og de billeder ser sq godt ud.

En god aften til jer alle.

Til top
Hans j Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2008 kl. 23:13
@henrik-t: Har du ikke et link til den tråd du har billeder fra ?
Til top
henrik-t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-August-2007
Point: 1553
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2008 kl. 23:23
Oprindeligt skrevet af Hans j Hans j skrev:

@henrik-t: Har du ikke et link til den tråd du har billeder fra ?

Jo pm på vej..
+100HD Film
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2008 kl. 23:34

Oprindeligt skrevet af Dysp Dysp skrev:

Og hvordan mener du at dét at stole blindt på én tilfældig (no offence) brugers input vil garantere dig at du får noget godt?

Jeg siger det kun for at hjælpe dig, ikke for at genere nogen. Selv om nogle åbenbart tror at hele min verden roterer rundt om kalibrering, så er der altså mange andre grunde end farvegengivelse til at et screenshot ikke siger en bjælde om hvordan billedet opleves i praksis.

Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2008 kl. 23:49

Oprindeligt skrevet af betho betho skrev:

Otto går meget op i billedekvalitet, fordi det er sådan noget han er, om man så må sige, ekspert på.
Så kan det godt være at forhandlernes forslag er dyere, end den næst bedste, eller tredje bedste løsning, men tilgengæld kan vi stå inde for det.

Bemærk venligst at jeg (i den her tråd i hvert fald) hverken har sagt at projektorer under 10k er dårlige, eller at man bør afholde sig fra at købe en projektor hvis man "kun" har 10k til rådighed. Jeg mener f.eks. man har MEGET mere sjov ud af en projektor-løsning til 10k, end et Panasonic plasma til 10k. Jeg siger heller ikke at Henrik T's råd er dårlige. Jeg påpegede bare at screenshots ikke er retvisende overfor hvordan en projektorløsning opleves i praksis. Og så forstår jeg som sagt ikke hvordan man kan sige at man gerne vil være "sikker" på at købe noget godt, men alligevel drage så forhastede konklusioner som tilfældet lød til at være. Hvis dét ene indlæg, som endda primært indeholdt uddybende spørgsmål der skulle gøre det nemmere at pege på noget konkret, er nok til at du laver konklusioner om hvad du bør købe, så kan du jo lige så godt bare køre i Hifi Klubben og købe det første det bedste du falder over. Det vil være præcist lige så tilfældigt, om dét du ender med er tilfredsstillende eller ej. Der er altså mange faldgruber i projektor-køb, så jeg er da ked af at sige det, men hvis du ikke gider sætte dig ind i tingene, og samtidig ikke har mere kildekritik end dét, så er risikoen for fejlkøb altså MEGET stor. Don't kill the messenger.

Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu