|
Projektorløsning til 2-3000 kr. |
Besvar | Side 123> |
Forfatter | ||
FrejPrahl
Ny bruger Oprettet: 07-Januar-2012 Sted: DANMARK Status: Offline Point: 6 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 07-Januar-2012 kl. 20:50 |
|
Kære debattører,
Jeg står i noget af en hovedpine. Min kæreste er blevet forelsket i idéen om en projektor, så nu har hun sendt sin teknologiforvirrede kæreste (mig) ud på en projektorquest. Jeg aner imidlertid intet om projektorer. Kan i hjælpe mig, hvis budgettet lyder på 2-3000 kr.? Kan det svare sig at købe brugt, og hvad skal jeg kigge efter? Håber i kan hjælpe! Vh Frej
|
||
sani
Guld medlem Oprettet: 22-April-2007 Status: Offline Point: 1023 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Du skal fortaler lidt mere om behov og projektet...
Skal du have den i stue, har du brug for lærred eller vil du bruge hvide væg til projektion, skal projektor være muse stlle eller må den "støje" lidt... Hvor har du tænkt dig at pladseret den ,, osv.... Hvor store krav stiler i til bileder kvalitet... |
||
Anthem,Lexicon,MK 150, Velodyne DD, Vienna Acustic BBG,Densen,Sonos,Apple dimser,osv
|
||
Aim
Guld medlem Oprettet: 30-Juni-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 1135 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Spar heller lidt flere penge sammen så du har omkring 5000-6000 kr så kan du godt få en ok projektor. Lærred kan man selv lave hvis man er lidt kreativ og et diy lærred løsning kan fungere fint til en projektor i den prisklasse. Har selv et diy lærred til en 20.000 kr projektor.
At købe brugt kan hurtigt blive dyrt, pga lampens levetid. Desværre er der nok mange der nok kommer til nulstille timeren så deres 3 år gamle projektor kun kørt 154 timer ialt. Personlig kunne jeg aldrig drømme om at købe en brugt projektor, alt andet hifi/av grej køber jeg gerne brugt. |
||
henrik-d
Bruger Oprettet: 02-September-2008 Status: Offline Point: 225 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Hvis jeg var dig, så ville jeg gøre følgende:
1) Checke nogle af de elektronikkæder som er kendt for prisbillige produkter 2) Notere modelnummer ned på dem som passer til din økonomi 3) Gå i Google og søg f.eks. Viewsonic PJD5122 review eller søg Viewsonic PJD5122 test God jagt! PS: Den som jeg bruger i søgeeksemplet er kun et eksempel og ikke en model som jeg overhovedet kender noget til. Jeg faldt lige over en anmeldelse af den jeg bruger i eksemplet og den får fine ord med på vejen, se her Den koster kun omkring 2500 kr men er IKKE HD - dvs ikke høj opløsning men 800x600
Redigeret af henrik-d - 08-Januar-2012 kl. 00:44 |
||
kaizer
Guld medlem Oprettet: 08-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2350 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Sådan er der en del der har det. Jeg har ikke noget problem med at købe en brugt projektor, og jeg har haft (og har stadig) glæde af min nuværende.
Der har du en god pointe. Jeg har aldrig fattet hvorfor det overhovedet er muligt at nulstille time tælleren.
|
||
Aim
Funktioner
Tak(0)
|
|
Når som trådstarter skriver at han ikke har kendskab til projektorere er det ikke en fremgang metode jeg vil anbefale. Der findes massere af billige projektorere der sælges af butikker der ikke ved en meter om projektorer og med den fremgangs metode ender man højest sandsynligt med en data projektor der ikke egner sig til film og så vil det nok aldrig blive et hit hjemme i stuen. Kig heller andre tråd igennem her på forum og på hifi4all evt. Og se hvad der bliver anbefaldet i disse tråde. Den eneste "billige" projektor jeg har set live er BenQ 1100 som vel kan få i tyskland til omkring 5000kr. Helt sikkert en rigtig god projektor til prisen. |
||
henrik-d
Bruger Oprettet: 02-September-2008 Status: Offline Point: 225 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jow men det var nu heller ikke det jeg anbefalede udelukkende, jeg mente jo at man skulle researche nettet for tests af de produkter som man evt. synes var økonomisk ok :-)
Redigeret af henrik-d - 07-Januar-2012 kl. 23:37 |
||
FrejPrahl
Funktioner
Tak(0)
|
|
Hvad siger i til denne: http://www.dba.dk/projektor-optoma-hd65-god/id-79729317/
Det er til en lys stue på en hvid væg: 150 cm bred Vh Frej
|
||
Aim
Funktioner
Tak(0)
|
|
Den er sikkert ok, bare husk har den tænd slukket med korte intervaler kan pæreren være meget slidt og ikke have meget levetid igen og så kunne du ligeså godt have købt en ny projektor da nye pærere er temmelig dyre.
Du skal også vide det er en dlp som mange ser såkaldte regnbuer på, vil råde dig til at læse mere om det og tag begge ud og kig inden I køber noget. |
||
kaizer
Funktioner
Tak(0)
|
|
|
||
FrejPrahl
Funktioner
Tak(0)
|
|
Det er det, ja.
Nu har jeg kigget på disse forskellige; Håber I vil se det. Tak Vh Frej
|
||
kaizer
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg har svært ved at vælge nogle af dem. Hvordan kan folk forvente at få solgt deres varer, når de ikke skriver hvilken model der er tale om?! Halvdelen af dem har ingen modelbetegnelse, og fælles for alle er at sælger er yderst sparsom med specifikationerne.
|
||
Besvar | Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |