recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Projektorløsning til 2-3000 kr.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Projektorløsning til 2-3000 kr.

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
FrejPrahl Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 07-Januar-2012
Sted: DANMARK
Status: Offline
Point: 6
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér FrejPrahl Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2012 kl. 15:10
Og den skal kunne stå på et bord, som er lavere end selve billedet. Den står altså ikke vinkelret på.
Til top
Aim Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Juni-2010
Sted: Danmark
Point: 1135
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Aim Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2012 kl. 17:32
Oprindeligt skrevet af kaizer kaizer skrev:

Jeg har svært ved at vælge nogle af dem.

Hvordan kan folk forvente at få solgt deres varer, når de ikke skriver hvilken model der er tale om?! Halvdelen af dem har ingen modelbetegnelse, og fælles for alle er at sælger er yderst sparsom med specifikationerne.

Hælervarere måske Wink

Held og lykke til trådstarter, synes bare du skal nuppe en af dem, du virker temmelig ligeglad med de råd du har fået af dem der har svaret dig har i tråden.
Til top
s0ad Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 17-Juli-2007
Sted: Denmark
Point: 490
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér s0ad Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2012 kl. 18:48
Smid de sidste par tusinde oven i til en ny projektor og drop det kina bras du har linket til.

En samsung sp-a600b er så meget bedre og koster kun 4700,- fra ny i Tyskland.

En BenQ w1100 er også fremragende til pengene, men koster dog over 6000 kr. og måske ville en Epson TW3200 være et bedre valg der..

Ellers er en 720p projektor som benQ w600+ eller Optoma HD66/67 et udmærket valg.

Hvis du ser regnbuer, så ville en Epson TW450 måske være en mulighed..

Ingen af disse har lens shift, så de kan være vanskelige at få placeret uden brug af keystone.

Redigeret af s0ad - 08-Januar-2012 kl. 18:51
Til top
PlasmaOskar Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 16-Marts-2006
Point: 208
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PlasmaOskar Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2012 kl. 19:38
Jeg har en optoma hd 65 til 2200 kr hvis det skulle have interesse. Smile

Til top
s0ad Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 17-Juli-2007
Point: 490
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér s0ad Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2012 kl. 00:30
Tjek evt. BenQ w700. Den fåes til omkring 3800 kr. hos cinemagic.dk

Tror bestemt den opfylder jeres behov og mere til. Tjek den evt. i din nærmeste hifi-klub, så kan du se om regnbuer er et problem for jer.
Til top
opzouten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-April-2009
Point: 907
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér opzouten Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2012 kl. 13:34
Oprindeligt skrevet af FrejPrahl FrejPrahl skrev:

Hvad siger i til denne:
http://www.dba.dk/projektor-optoma-hd65-god/id-79729317/

Det er til en lys stue på en hvid væg: 150 cm bred

Vh Frej 

Har selv denne projektor, og synes den gør det rigtig godt på en hvid væg. Købte den for at teste ideen med en projektor af, og jeg har ikke set mig tilbage. Man får rigtig meget for pengene. Prisen er i min optik alt for høj. Dels er kan du ikke vide hvordan den er brugt, og dermed hvor lang tid der er tilbage på lampen, desuden er det en 720p, og alle seriøse projektorer, selv i budgetklassen, er i 1080p. Så vidt jeg husker kostede projektoren 6000 fra ny, og er i praksis næsten helt afskrevet. Den har så en høj brugsværdi, og det er jo så lige hvad du synes den er. 
Til top
BigRaj Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-Januar-2011
Sted: Malmö
Point: 1464
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BigRaj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2012 kl. 14:00
Jeg havde det selv sådan da jeg skulle købe projektor at det var ret dyrt. Jeg læste og læste søgte og søgte. JEg vil give de andre ret i at 2-3000 er ikke meret hvis du vil have noget ordentligt. Tror ig, når først du har set på projektor en gang, så går du ikke tilbage til alm. tv igen. Spar hellere op til du har lidt mere at gøre godt med. Det ville være ærgeligt at bruge 3000 på noget og så finde ud af at du vil noget større og bedre. Som første gangsprojektor vil jeg anbefale dig en Epson EH-TW3200. Du skal regne med omkring 6000 og lørred tilkommer. Med mindre du bruger noget du selv kan lave. Men som sagt. Spar lidt op og køb så i den bedre enden. That's my 2 cents on that.
Film skal ses..Derhjemme...I en kælder sort som kul
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér FrejPrahl Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2012 kl. 15:47
Tusind tak for hjælpen.
Nu lader valget til at stå mellem en BENQ W-700 og en BENQ W-1100.
Jeg bliver imidlertid noget foruroliget over den omtalte regnbueeffekt? 
Det var ikke noget jeg lagde mærke til under demonstrationen i hifiklubben.
Er det et generelt problem? 

Er der desuden stor forskel på de to modeller? 
Jeg har ikke et vildt HDbehov, der skal dækkes, blot fodbold og film. 

Vh Frej
Til top
kaizer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Maj-2005
Point: 2369
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kaizer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2012 kl. 16:02

Jeg bliver imidlertid noget foruroliget over den omtalte regnbueeffekt? 

Er det et generelt problem? 

Det er ikke et generelt problem. Nogle er generet af det; andre oplever det ikke.

http://www.projektor.hu/dlp+szivarvany+demo.html

Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér FrejPrahl Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2012 kl. 16:15
Den regnbue kan jeg sagtens se - er det en tilsvarende effekt man skal forvente når man køber BENQ?
Til top
kaizer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Maj-2005
Point: 2369
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kaizer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2012 kl. 16:26

Den regnbue kan jeg sagtens se - er det en tilsvarende effekt man skal forvente når man køber BENQ?

Der er forskel fra projektor til projektor. Nogle er notoriske for at vise regnbuer; andre er der stort set ingen på.

Hvordan det står til med hensyn til BenQ'en, skal der nok en bruger af projektoren til at udtale sig om.
Til top
slumbert Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-November-2009
Point: 1977
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér slumbert Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2012 kl. 18:26
det er sku ikke rigitigt. jeg har selv en hd65 og er man kun villig til at bruge 2200 er det svært at finde noget bedre for de penge, hvis man kigger i dba. Vil man bruge flere penge kan man selvfølgelig få noget bedre.  
endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål

Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu