recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Projektorvalg, når den placeres "off-center"
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Projektorvalg, når den placeres "off-center"

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
tbrf Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 02-Marts-2016
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tbrf Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Projektorvalg, når den placeres "off-center"
    Sendt: 02-Marts-2016 kl. 15:36
Hej

Har haft kigget en del på BenQ w1070+, men er i tvivl om den kan placeres hvor vi ønsker det. Har forsøgt at illustrere det på nedenstående billede. (Projektor placeret på hylde, som skyder over på en væg, men hvor projektoren er placeret op af væggen)

Kort sagt: Placering af projektoren helt ude i siden i forhold til billedet og ikke i center af billedet. Kan BenQ w1070+ det eller skal vi kigge efter en anden projektor? 
- Hvilken kan så anbefales i samme prisklasse?

Mvh
Tommy
Til top
Nicolait Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 29-Januar-2016
Point: 66
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nicolait Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2016 kl. 15:54
Så vidt jeg lige kan læse mig frem til, så har den kun lodret lens shift, så den kan kun flytte billede op og ned. 
Dog har den keystone, men det har jeg hørt, at man skal holde sig fra, da det deformer billedet. 

Er det en dør det grå til højre? 

Er det muligt at loftmontere projektor og muligvis også lærred, så lærred ruller ned over det grå felt til højre? 
Til top
dr gonzo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Denmark
Point: 1316
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dr gonzo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2016 kl. 18:09
Panasonic PT AE 6000 will do the trick ;-)
Til top
tbrf Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tbrf Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2016 kl. 11:15
Oprindeligt skrevet af Nicolait Nicolait skrev:

Så vidt jeg lige kan læse mig frem til, så har den kun lodret lens shift, så den kan kun flytte billede op og ned. 
Dog har den keystone, men det har jeg hørt, at man skal holde sig fra, da det deformer billedet. 

Er det en dør det grå til højre? 

Er det muligt at loftmontere projektor og muligvis også lærred, så lærred ruller ned over det grå felt til højre? 

har også læst at keystone bør kun være en ting man bruger i nødstilfælde og ikke noget som man bruger til daglig. (hvis man ønsker det bedste billede)

Loftmontering er desværre ikke en mulighed. :(
Til top
tbrf Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tbrf Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2016 kl. 11:17
Oprindeligt skrevet af dr gonzo dr gonzo skrev:

Panasonic PT AE 6000 will do the trick ;-)

Har kigget lidt rundt efter den og det ser ud til at være en rigtig lækker projektor.. :) - er bare ikke sikker på at kæresten bliver glad, når jeg kommer og siger at der skal bruges ~15.000 kr i stedet for 6000 kr på en projektor.. 

Men det måske den prisklasse man skal op i, for at få horizontal lens shift?
Til top
JakobSkaarup Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet

Oprettet: 14-Juli-2011
Point: 989
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JakobSkaarup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2016 kl. 11:22
Koster den ikke kun godt 12.000?

Du kunne evt kigge efter en brugt, herunder også JVC X modellerne som også har lens shift. Du skal dog være opmærksom på om der er tilstrækkelig lens shift i forhold til hvor meget du vil flytte billedet.
Til top
MulleB Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-November-2013
Point: 745
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MulleB Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2016 kl. 13:50
ellers er der denne: Sony HW40ES med kun 10 timer på pæren

Redigeret af MulleB - 03-Marts-2016 kl. 13:51
Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2016 kl. 20:32
Som W1070+ ejer ser jeg et andet problem: den kan ikke lave så lille et billede på den throw-afstand.
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu