Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
hummelmose
Administrator
Skribent, udvikler
Oprettet: 25-Juli-2004
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 3977
|
Emne: Proshop tabte sagen om Arion 9310PVR Sendt: 17-Juli-2008 kl. 10:34 |
Og med disse lykkelige ord fra Pendec, syntes jeg at denne tråd er nået til vejs ende.
Lars har fået sine penge, Proshop sin dekoder, alle må nu være glade.
|
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk
|
|
bruger udmeldt 5
--
Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Status: Offline
Point: 3584
|
Sendt: 17-Juli-2008 kl. 08:20 |
Jacob P skrev:
Tror ikke man bare skal forvente de smider 70 kr oveni.
| Hvis jeg nu KUN skal forholde mig til præsentation af dom og ikke tidligere tvister. Så har en dommer bedt ham udlevere produktet til forhandleren. Sker det på gå ben, i bil, bus, post eller smidt hele vejen eller et møde på hovedbanen under uret. Det er jo ikke beskrevet. Køber er pålagt at udlevere produktet mod tilbagebetaling af produktets oprindelige værdi. Jeg tror ikke at selve problemet i den dom beskrivelse ses her,nemlig hvorledes udlevering foregår. (eller så har vi ikke set hele brevet) Og derfor træder denne mail så i en ubehøvlet karakter og man kan kun forvente forhandlerens negative svar tilbage. Og så går begge parter i mege små sko! Men alt er løst!, opmærksomheden omkring proshop har været tilstede.. og vi kan alle være glade.
|
|
Lars Larsen
Super bruger
Oprettet: 01-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 268
|
Sendt: 17-Juli-2008 kl. 07:00 |
Det er nemlig rigtigt, Proshop har ikke på noget tidspunkt fulgt loven. Hvis man sætter sig lidt ind i tingene vil man opdage at de tidligere 2 gange har nægtet at sende disse pakkelabels.
Lars
|
|
Jacob P
Bruger
Oprettet: 06-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 181
|
Sendt: 17-Juli-2008 kl. 00:48 |
Tror ikke man bare skal forvente de smider 70 kr oveni.
Syntes nu ikke mailen til dem er så slem omend lidt forståelig glædesrus. Forbrugerloven siger at returneringer af defekt vare skal ske uden omkostninger for forbrugeren og det gælder vel også her?
Hvis den bare var sendt retur kunne Lars så på ny kæmpe for at få resten af sine udgifter dækket.
|
|
bruger udmeldt 5
--
Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Status: Offline
Point: 3584
|
Sendt: 16-Juli-2008 kl. 23:42 |
Altså de var jo pålagt at betale ham pengene tilbage som boksen har kostet ham, så er det vel bare at forvente at de smider de 70kr oveni, og længere var den ikke..
Hans brev var da unødvendigt og ubehøvlet, idet sagen allerede var afgjort. Så behøvede han jo ikke at yderligere træde i spinaten og kræve de skulle smide penge afsted hvis de ville have den retur, for det var jo ikke aftalen i dommen, som han selv jo godt ville følge..Det var jo oplagt for dem at lade være når han ikke ville sende varen retur uden betaling, og de ikke behøvede at betale når han ikke leverede varen retur.. den virker begge veje... Derfor mener jeg så at de har behandlet ham "pænt". og han derimod ikke har i hans glædesrus..
|
|
Jacob P
Bruger
Oprettet: 06-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 181
|
Sendt: 16-Juli-2008 kl. 23:22 |
pendec skrev:
Lars Larsen skrev:
"Indklagede Proshop Aps, skal inden 30 dage fra dato til klageren betale 3667,00 samt rente heraf efter renteloven fra d. 8 Juni 2007, til betaling sker mod udlevering af den i sagen omhandlede dekoder.
|
Syntes du selv, din stille og rolige email matcher doms afgørelsen?
Jeg mener bestemt du bare skulle tage og flyt r.... ned på posthuset og få sendt den pakke, hvis du ikke selv lyster at møde op på deres lokation. Som retten nu har påbudt dig.
Ups, Læste lige at de sendte dig en pakke label.. Så har de sågar også behandlet dig pænt lige til det sidste...
|
Mener du seriøst at lars selv skulle batale for at sende den defekte optager retur?
Glæder mig til den dag Proshop / P.T begynder at behandle kunder (der benytter sig at sine rettigheder) pænt.
|
|
bruger udmeldt 5
--
Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Status: Offline
Point: 3584
|
Sendt: 16-Juli-2008 kl. 23:02 |
Lars Larsen skrev:
"Indklagede Proshop Aps, skal inden 30 dage fra dato til klageren betale 3667,00 samt rente heraf efter renteloven fra d. 8 Juni 2007, til betaling sker mod udlevering af den i sagen omhandlede dekoder.
| Syntes du selv, din stille og rolige email matcher doms afgørelsen? Jeg mener bestemt du bare skulle tage og flyt r.... ned på posthuset og få sendt den pakke, hvis du ikke selv lyster at møde op på deres lokation. Som retten nu har påbudt dig. Ups, Læste lige at de sendte dig en pakke label.. Så har de sågar også behandlet dig pænt lige til det sidste...
Redigeret af pendec - 16-Juli-2008 kl. 23:04
|
|
Jacob P
Bruger
Oprettet: 06-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 181
|
Sendt: 16-Juli-2008 kl. 20:55 |
Anima skrev:
Ja, SHG har mistet endnu en kunde.. nemlig mig.
|
X2
Skal aldrig ligge én øre i en forretning Poul Thyregod er med i.
|
|
SLETTET_20120103
--
Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 6191
|
Sendt: 16-Juli-2008 kl. 20:48 |
Ja, SHG har mistet endnu en kunde.. nemlig mig.
|
|
Lars Larsen
Super bruger
Oprettet: 01-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 268
|
Sendt: 15-Juli-2008 kl. 16:11 |
Jep, jeg fik alle mine penge og i henhold til afgørelsen . Proshop overførte pengene til Forbrugerklagenævnet samtidig med at de sendte mig en pakkeetiket. Da det var bekræftet fra FK at de havde modtaget pengene sendte jeg dekoderen til Proshop og fik derefter pengene fra FK inklusiv renter og gebyret. Det har med andre ord ikke kostet mig noget andet end en masse tid. Det er da klart at jeg har frydet mig lidt over at P.T. fik alt imod sig for han er da bestemt ikke særlig kløgtig på trods af at han mange gange påstår det modsatte. Lidt synd at han nu også skal ødelægge SHG. Der er efterhånden ikke mange gode danske forhandlere tilbage og de sidste 3-4 gange jeg har handlet elektronik har været i Tyskland. Mvh, Lars
|
|
Notfast
Guld medlem
Oprettet: 28-April-2008
Sted: Øst Jylland
Status: Offline
Point: 2875
|
Sendt: 15-Juli-2008 kl. 10:48 |
Lars Fik du pengene ?
Hvordan kom dekoderen frem ?
|
.....
|
|
Simsalabim[DK]
Guld medlem
Oprettet: 18-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 618
|
Sendt: 13-Maj-2008 kl. 02:38 |
Lars Larsen: "En afgørelse er en afgørelse, ligesom 2+2 er 4. Selv ikke en kommende jurist kan anfægte dette. For mig er dette naturligvis det eneste interessante, da alt det andet kun er irreterende mellemregninger." Ja, en afgørelse er en afgørelse. En afgørelse fra forbrugerklagenævnet er en fin "vejledende" afgørelse men i sig selv kan du ikke bruge den til så meget, hvis modparten ikke retter sig efter afgørelsen. Derfor er jeg enig med Sandal, at det er en god idé at sætte sig lidt ind i præmisserne, da de netop vil give dig en fornemmelse af hvordan nævnet er kommet frem til afgørelsen. Det skal du jo bruge til at vurdere dine chancer, hvis du tager sagen i byretten. Jeg ved godt at det ikke er aktuelt i denne sag, men du får det til at lyde som om, at bare fordi du har fået medhold i forbrugerklagenævnet, så vil sagen nærmest pr. definition få samme udfald i byretten. Det er bare ikke tilfældet. Der er gode chance ja, men det er ikke nødvendigvis en vindersag bare fordi forbrugerklagenævnet har givet medhold. Her kan du se statistikkerne: http://www.forbrug.dk/fs/omfs/00/jura-aarboger/forbrugerjura 05/statistik05/fkn-stat4/ Proshop tager godt nok ikke afgørelsen/dine henvendelser særlig pænt :-) Jeg havde en tilsvarende sag med Proshop for omkring to måneder siden ,hvor de også var helt umulige. Jeg nægtede at betale fragten retur til Proshop for et mangelfuldt HDMI-kabel og Proshop blev ved med at sige at jeg brugte min 14-dages returret og derfor skulle betale porto på trods af, at der var tale om en mangel. Det endte med at de sendte en label, så jeg kunne sende kablet retur. Derefter fik jeg et nyt kabel, som heller ikke kunne klare 1080p. Fik så langt om længe endnu en label så også det kabel kunne ryge retur. Det tog mig godt nok irriterende mange mails at få Proshop til at tilbagebetale pengene. Jeg troede egentlig at jeg blot var ramlet ind i en uvidende og stædig fyr i kundesupporten, men ham Poul Thyregod var sørme heller ikke for kløgtig.
|
|