|
|
Besvar ![]() |
Side <1 2345> |
Forfatter | ||
JesperLund ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
![]() |
|
Dommerne havde vel en privat voldgift med $$$$ honorar som skulle passes. ![]() |
||
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
||
![]() |
||
Lars Larsen ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 01-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 268 |
![]() |
|
Jeg syntes lige det var denne sag relevant hvad Proshop's reaktion var på en ellers stille og rolig e-mail ******************************** Der står i
afgørelsen, at vi skal betale mod udlevering af dekoderen. Så selvfølgelig skal
vi ikke afhente dekoderen på din adresse! Trods din manipulering og nedladenhed
over for alle de involverede parter i sagen har vi tænkt os at betale dine
penge retur. Det er dog for
nedladende at læse nedenstående, så se at få pakket den dekoder sammen og få den
sendt over til os så sagen kan blive lukket. Med
venlig hilsen | Best regards ______________________________________________ Proshop
ApS ♦ Karupvej 7 ♦ 8000 Århus C ♦ Mail pt@proshop.dk Telefon 70205080 ♦ Telefax 86128559 ♦ www.proshop.dk Fra: Lars Larsen
[mailto:xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx] Proshop ApS Karupvej 7 DK-8000 Århus C Cvr. nr. 18966239 & ;nbs p; & ;nbs p; 05/05-2008 I forbindelse med afgørelsen fra Forbrugerklagenævnet dateret d. 29. april 2008, bedes De venligst sørge for at beløbet inklusiv renter fra 8. juni 2007 og til beløbet er betalt, overføres til min konto. Dette skal ifølge afgørelsen være sket inden 30 dage fra afgørelsesdatoen 29. april 2008. De må selv sørge for afhentning af dekoderen efterfølgende. Såfremt De måtte ønske at jeg skal være behjælpelig med afsendelse fra lokalt posthus kræver det en af Dem på forhånd tilsendt og betalt adresselabel. Konto hvor betaling kan overføres til: xxxxxxxxxxxxxx. Såfremt de måtte ønske at betale med check må De påregne en ekspeditionstid på ca. 5 bankdage inden dekoderen kan udleveres til Dem. Med venlig hilsen, Lars Larsen Redigeret af Lars Larsen - 05-Maj-2008 kl. 10:24 |
||
![]() |
||
lebon1971 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 19-Oktober-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 187 |
![]() |
|
ja, i en perfekt verden. Men jeg tror resultatet bliver en længere - eller i bedste fald en uændret behandlingstid - alene af den grund, at langt flere sager vil blive forsøgt løst retsligt. Men.....vi får se. |
||
![]() |
||
Simsalabim[DK] ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 18-Oktober-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 618 |
![]() |
|
Hehe, spændende tråd :-)
Sandal: "Resultatet er som oftes uinteressant, hvis man ikke ved hvordan man er kommet til det pågældende resultat. Det er helt som matematik i folkeskolen." Det er ægte juristtankegang. Husk, at dine klienter ikke ser tingene i det perspektiv :-) Der er forskel på jura og matematik - almindelige folk bliver nødt til at kunne regne, men de er nok forholdsvis ligeglade med præmisserne i forbrugerklagenævnets afgørelse, hvis blot de får ret. I forhold til diskussionen om sagsbehandlingstiderne, så er det da lidt for let blot at henvise til statistikken over sagsgenstandenes størrelser og så antage, at domstolsreformen i kraft af småsagsprocessen vil løse alle problemerne i relation til sagsbehandlingstider. Det er umuligt på forhånd at forudse hvilken påvirkning en så omfattende omlægning som domstolsreformen vil få på sagsbehandlingstiderne, men selvom småsagsprocessen skulle gøre proceduren for de små sager lettere og mindre ressourcekrævende, så skal der jo også tages højde for, at byretterne får en massiv tilgang af sager i kraft af, at næsten alle sager skal starte ved byretten. Endvidere skal domstolene bruge tid på at rådgive parterne etc. - måske vil flere også vælge at løse konflikterne retligt som lebon1971 skriver. På den baggrund er det nok lidt naivt at tro på, at "alt i alt bliver det maksimalt 6 måneder for byretten og nok ca. det samme for landsretten." Intentionerne bag domstolsreformen er fine og det er da dejligt at se, at du tror på den :-) --- I forhold til selve sagen, så synes jeg egentlig ikke at den er så entydig. Hvis blot Proshop havde haft den samme kompetence som den sagkyndige og på den baggrund kunne have rådgivet kunden om afhjælpning af problemet, så havde kunden i umiddelbart haft en dårlig sag. Hvis det under en retssag kom frem, at manualen f.eks. beskrev hvordan man fik underteksterne tilbage, så tror jeg ikke at jeg ville betragte det som en væsentlig mangel. LarsLarsen nævner, at forbrugerklagenævnets afgørelse ideelt skulle betragtes som endelig og med mindre der er sket procedurefejl eller der er fremkommet nye oplysninger, så stadfæster domstolene blot afgørelsen. Nu kan forbrugerklagenævnet jo tage fejl, principielle spørgsmål kan være svære at bedømme - specielt blot på skriftligt grundlag, hvilket jeg går ud fra er tilfældet i forhold til forbrugerklagenævnet. På den baggrund synes jeg egentlig at forbrugerklagenævnets nuværende position er fornuftig. Den regulerer forholdene for de forhandlere, der lader sig overbevise af nævnets forklaring og giver så vidt jeg ved klagere, der har fået medhold, "født" fri proces. Nævnet er dog kun et nævn og ikke en domstol. |
||
![]() |
||
Simsalabim[DK] ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 18-Oktober-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 618 |
![]() |
|
Lars Larsen:
"En afgørelse er en afgørelse, ligesom 2+2 er 4. Selv ikke en kommende jurist kan anfægte dette. ![]() Ja, en afgørelse er en afgørelse. En afgørelse fra forbrugerklagenævnet er en fin "vejledende" afgørelse men i sig selv kan du ikke bruge den til så meget, hvis modparten ikke retter sig efter afgørelsen. Derfor er jeg enig med Sandal, at det er en god idé at sætte sig lidt ind i præmisserne, da de netop vil give dig en fornemmelse af hvordan nævnet er kommet frem til afgørelsen. Det skal du jo bruge til at vurdere dine chancer, hvis du tager sagen i byretten. Jeg ved godt at det ikke er aktuelt i denne sag, men du får det til at lyde som om, at bare fordi du har fået medhold i forbrugerklagenævnet, så vil sagen nærmest pr. definition få samme udfald i byretten. Det er bare ikke tilfældet. Der er gode chance ja, men det er ikke nødvendigvis en vindersag bare fordi forbrugerklagenævnet har givet medhold. Her kan du se statistikkerne: http://www.forbrug.dk/fs/omfs/00/jura-aarboger/forbrugerjura 05/statistik05/fkn-stat4/ Proshop tager godt nok ikke afgørelsen/dine henvendelser særlig pænt :-) Jeg havde en tilsvarende sag med Proshop for omkring to måneder siden ,hvor de også var helt umulige. Jeg nægtede at betale fragten retur til Proshop for et mangelfuldt HDMI-kabel og Proshop blev ved med at sige at jeg brugte min 14-dages returret og derfor skulle betale porto på trods af, at der var tale om en mangel. Det endte med at de sendte en label, så jeg kunne sende kablet retur. Derefter fik jeg et nyt kabel, som heller ikke kunne klare 1080p. Fik så langt om længe endnu en label så også det kabel kunne ryge retur. Det tog mig godt nok irriterende mange mails at få Proshop til at tilbagebetale pengene. Jeg troede egentlig at jeg blot var ramlet ind i en uvidende og stædig fyr i kundesupporten, men ham Poul Thyregod var sørme heller ikke for kløgtig. |
||
![]() |
||
Notfast ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 28-April-2008 Sted: Øst Jylland Status: Offline Point: 2876 |
![]() |
|
Lars
Fik du pengene ? Hvordan kom dekoderen frem ? |
||
.....
|
||
![]() |
||
Lars Larsen ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 01-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 268 |
![]() |
|
Jep, jeg fik alle mine penge og i henhold til afgørelsen
![]() Det er da klart at jeg har frydet mig lidt over at P.T. fik alt imod sig for han er da bestemt ikke særlig kløgtig på trods af at han mange gange påstår det modsatte. Lidt synd at han nu også skal ødelægge SHG. Der er efterhånden ikke mange gode danske forhandlere tilbage og de sidste 3-4 gange jeg har handlet elektronik har været i Tyskland. Mvh, Lars |
||
![]() |
||
SLETTET_20120103 ![]() -- ![]() Oprettet: 14-Oktober-2007 Sted: Odense Status: Offline Point: 6191 |
![]() |
|
Ja, SHG har mistet endnu en kunde.. nemlig mig.
|
||
![]() |
||
Jacob P ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 06-Januar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 181 |
![]() |
|
X2 Skal aldrig ligge én øre i en forretning Poul Thyregod er med i. |
||
![]() |
||
bruger udmeldt 5 ![]() -- ![]() ![]() Oprettet: 15-April-2006 Sted: lolland Status: Offline Point: 3584 |
![]() |
|
Syntes du selv, din stille og rolige email matcher doms afgørelsen? Jeg mener bestemt du bare skulle tage og flyt r.... ned på posthuset og få sendt den pakke, hvis du ikke selv lyster at møde op på deres lokation. Som retten nu har påbudt dig. Ups, Læste lige at de sendte dig en pakke label.. Så har de sågar også behandlet dig pænt lige til det sidste...
Redigeret af pendec - 16-Juli-2008 kl. 23:04 |
||
![]() |
||
Jacob P ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 06-Januar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 181 |
![]() |
|
Mener du seriøst at lars selv skulle batale for at sende den defekte optager retur? Glæder mig til den dag Proshop / P.T begynder at behandle kunder (der benytter sig at sine rettigheder) pænt. |
||
![]() |
||
bruger udmeldt 5 ![]() -- ![]() ![]() Oprettet: 15-April-2006 Sted: lolland Status: Offline Point: 3584 |
![]() |
|
Altså de var jo pålagt at betale ham pengene tilbage som boksen har kostet ham, så er det vel bare at forvente at de smider de 70kr oveni, og længere var den ikke.. |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1 2345> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |