recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - prosonic fladskærmstv
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketprosonic fladskærmstv

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
susing Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 17-Marts-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1
Direkte link til dette indlæg Emne: prosonic fladskærmstv
    Sendt: 17-Marts-2009 kl. 10:58

Jeg er på kik efter et rimeligt billigt tv og er faldet over et Prosonic 32" LCD TV med DVD.... model TFD-3240DVBT. Prisen er nu 3500 kr - men er det prisen værd? Jeg er ikke krævende, skal bare kunne se tv og måske en enkelt dvd-film et par gange om året. (Jeg er årgang 1951)...

Sus
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10530
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Marts-2009 kl. 11:33

Hvis du har egen antenne, vil fjernsynet være ubrugeligt uden en ekstra boks efter 1. november. Jeg kender det i øvrigt ikke.

Flemming 

Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
cnn3 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Oktober-2004
Sted: Århus
Point: 3195
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Marts-2009 kl. 11:34

Prosonic er et rimeligt billigt TV og det er da heller ikke særlig godt. Den røde tråd i et Prosonic er prisen og ikke andet, dvs. alt skal være så billigt som muligt. Den slags har det med at afspejle sig i kvaliteten.

Prosonic er egentlig ikke et mærke, men når Dansk Supermarked indkøber TV til Bilka, Føtex mv, så siger de til fabrikanten, at de skal skrive Prosonic på kassen.

Hvis du vil have et kvalitets TV, så er et Panasonic plasma et godt valgt, fx kan man få et TH-37PX80 for under 5000 kr. Du vil være bedre tjent med dette, selvom det er 1500 kr dyrere, og der er heller ikke DVD afspiller i, men de kan jo fåes ved siden af.

PS Du kan også få et 42" udgave til 4995 hos EL24.dk,

mvh Christian
Til top
Anders2400 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 17-December-2008
Point: 127
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Marts-2009 kl. 18:05
Oprindeligt skrevet af cnn3 cnn3 skrev:

Prosonic er et rimeligt billigt TV og det er da heller ikke særlig godt. Den røde tråd i et Prosonic er prisen og ikke andet, dvs. alt skal være så billigt som muligt. Den slags har det med at afspejle sig i kvaliteten.

Prosonic er egentlig ikke et mærke, men når Dansk Supermarked indkøber TV til Bilka, Føtex mv, så siger de til fabrikanten, at de skal skrive Prosonic på kassen.

Hvis du vil have et kvalitets TV, så er et Panasonic plasma et godt valgt, fx kan man få et TH-37PX80 for under 5000 kr. Du vil være bedre tjent med dette, selvom det er 1500 kr dyrere, og der er heller ikke DVD afspiller i, men de kan jo fåes ved siden af.

PS Du kan også få et 42" udgave til 4995 hos EL24.dk,

Nogen der ved på hvilken fabrik Prosonic bliver lavet? Er det bare på en ukendt fabrik i Østen/Kina? Og hvad med Brugsens Lumatron tv?

Panasonic TH-42PX80EA - AirTies 7310 - Onkyo TX-SR608 - Sony PlayStation 3 250GB - Logitech Harmony One - ASUS K53SM-SX164V - Fibia 100/100 Mbit
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Marts-2009 kl. 18:56

Ganske sikkert på en eller anden slavefabrik med billige kasserede komponenter, og begge mærker sikkert også, det er i begge tilfælde et klistermærke, og ikke et fabrikat.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Firebird Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Marts-2009
Point: 2195
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Marts-2009 kl. 19:13
Venlig hilsen Firebird {;-)

Lytter til en del til 3 Doors Down, AC/DC, Billy Idol, Bruce Springsteen, Daughtry, Dire Straits, Evanescence, ZZ Top, og Within Temptation.

JVC X3
?
?
?
?
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Marts-2009 kl. 19:31
selv et sony 32v4500 til ca 4500 og en dvd med hdmi til 300 kr. Det er lys år bedre. køb det eller et panasonic 37px.

Kender en som købte et 32 tommer Prosonic og hvis man ikke havde tågesyn, så fik man det. retur retur.
mosekonen brygger på dvd, det viser den dog i fremragende kvalitet

selvom man ikke vægter billedekvalitet særlig højt, så skal man stadig holde sig langt væk.

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Marts-2009 kl. 19:37
Min ekskæreste har et Prosonic. En dag sagde hun til mig: Prosonic er et godt mærke... Jeg gav hende bare ret, da jeg havde andre ting i hovedet, og ikke turde risikere at hun blev vred på mig.

Redigeret af Firebird - 17-Marts-2009 kl. 19:38

Lytter til en del til 3 Doors Down, AC/DC, Billy Idol, Bruce Springsteen, Daughtry, Dire Straits, Evanescence, ZZ Top, og Within Temptation.

JVC X3
?
?
?
?
Til top
Vinther Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 30-Januar-2007
Point: 248
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Marts-2009 kl. 21:20
Oprindeligt skrevet af Firebird Firebird skrev:

Min ekskæreste har et Prosonic. En dag sagde hun til mig: Prosonic er et godt mærke... Jeg gav hende bare ret, da jeg havde andre ting i hovedet...

Se - det er humør... Men det kan jo faktisk være at det er "godt" (så længe det ikke skal anvendes til at se tv eller dvd på)...

Ved Panasonic får du rigtig meget for pengene - jeg har stadig mit 42' PV60 (2006-model) og det står stadig skarpt og smukt... En del bedre end mange af de "nye" tv, som mine venner og familie har fået...

Redigeret af Vinther - 17-Marts-2009 kl. 21:21
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Marts-2009 kl. 16:28

Oprindeligt skrevet af Vinther Vinther skrev:

Min ekskæreste har et Prosonic. En dag sagde hun til mig: Prosonic er et godt mærke... Jeg gav hende bare ret, da jeg havde andre ting i hovedet...

Se - det er humør... Men det kan jo faktisk være at det er "godt" (så længe det ikke skal anvendes til at se tv eller dvd på)...

Ved Panasonic får du rigtig meget for pengene - jeg har stadig mit 42' PV60 (2006-model) og det står stadig skarpt og smukt... En del bedre end mange af de "nye" tv, som mine venner og familie har fået...

Teknisk set er Prosonic et mærke. Denver og Lumatron er også mærker.

JVC X3
?
?
?
?
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2009 kl. 00:26
Men, kan man også kalde Prosonic, Denver, og Lumatron for TV?

Redigeret af Firebird - 19-Marts-2009 kl. 00:27

JVC X3
?
?
?
?
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2009 kl. 00:30

Men, kan man også kalde Prosonic, Denver, og Lumatron for TV?

Nu hvor kæresten alligevel er skredet, behøver du ikke synke så dybt at du vil kalde det et TV.
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu