recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - PS 3 kontra Pana BD 30/50
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPS 3 kontra Pana BD 30/50

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Kosmo12 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 19-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 166
Direkte link til dette indlæg Emne: PS 3 kontra Pana BD 30/50
    Sendt: 27-August-2008 kl. 08:10

Hej alle

Har via fælleskøbet bestilt BD 50, som jo endnu ikke er leveret. Nu overvejer jeg efterhånden at afmelde min bestilling og måske købe en anden blyray afspiller. Har også læst flere indlæg der taler for og imod både Panasonic og Playstation og personer der anbefaler den ene afspiller frem for den anden. Jeg har nu overvejet måske at købe den nye PS 4 80 GB, selvom jeg nok ikke kommer til at spille det helt store, men så er muligheden der jo. Vil dog gerne høre om der er klare fordele ved at vælge en Panasonic, når jeg nu formentlig ikke komme til at spille PS 3 spil, men kun bruge bluray funktionen. Er Panasonic'en evt. nemmere at bruge/hurtigere/bedre billede/mere fremtidssikret m.v. ??? eller er det bare et spørgsmål om hvilket design man bedst kan lide ? 

Til top
Vanderlay Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Juni-2006
Point: 1168
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2008 kl. 08:21

Går ikke ud fra, at du vil vente på PS4?

Jeg tror PS3 er den hurtigste bluray-afspiller rent betjeningsmæssigt, men du skal selvfølgelig overveje, om du hellere vil have en standaloneafspiller, som har displays, muligvis larmer mindre osv.

Jeg tror ikke Panasonic er mere fremtidssikret end en PS3, både BD50 og PS3 er profile 2.0, som er det nyeste.

BD50 har desuden analoge lydudgange, hvilket PS3 kun har i stereo, og så kan den bitstreame HD-lydformater, men det er vist mest af teoretisk betydning.

Og nå ja, så kan en Panasonic gøres kodefri (via en særlig chip), hvilket PS3 ikke kan.

Jeg har en PS3 og er meget tilfreds, selvom jeg heller ikke spiller spil. PS3 fungerer også som mediecenter og kan streame lyd og billed fra en PC/mac 

Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12371
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2008 kl. 10:41
Oprindeligt skrevet af Kosmo12 Kosmo12 skrev:

Er Panasonic'en evt. nemmere at bruge/hurtigere/bedre billede/mere fremtidssikret m.v. ??? eller er det bare et spørgsmål om hvilket design man bedst kan lide ? 

PS3'en er mere fremtidssikret, hurtigere, mindst ligeså nem at bruge og har en IMO væsentligt bedre fjernbetjening. Lyd og billedkvalitet er den samme hvad angår Blu-ray-afspilning.
Til top
Kosmo12 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 19-Juni-2008
Point: 166
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2008 kl. 11:57

Mange tak for de gode svar. Vil lige høre om fjernbetjeningen hører med til PS3 eller om det er ekstraudstyr, samt evt. godt sted med god pris for køb af afspiller. På forhånd tak.

Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12371
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2008 kl. 12:33
Fjernbetjeningen skal købes ved siden af men koster få hundrede kroner. Det er svært at finde en PS3 til nogen vildt fordelagtig pris, da alle steder sådan ca. sælger til samme pris, fordi de kan.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu