recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Spillekonsoller
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - PS 3 slim eller X-box elite
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPS 3 slim eller X-box elite

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Mjop Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 13-November-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 31
Direkte link til dette indlæg Emne: PS 3 slim eller X-box elite
    Sendt: 20-September-2009 kl. 23:26

Efter at have spillet en del år på min PC èr har jeg nu truffet beslutning om at investerer i en konsolafspiller men er meget i tvivl om hvilken jeg skal vælge.

Følgende spørgsmål presser sig på :

€ Kvalitet (billede/Lyd) og holdbarhed

€ Anden anvendelse end spil (film ,foto m.v.)

€ Antal af spil til rådighed og til hvilke priser

Valget står imellem PS3 slim eller X-box elite

begge med 120 gb harddisk.

Gode råd søges 

Til top
pr76 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 27-Marts-2008
Point: 193
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-September-2009 kl. 23:47

Snakker vi som spillekonsol......... X-Box helt klart, Flest spiltitler og flest fede spil. Bedste game kontroler.

Men derudover så ville jeg vælge PS3. Havde først en X-box, som jeg så solgte da jeg ville have PS3 (pga BD-afspilleren). Men fortrød hurtigt købet at PS3`n pga det ringe udvalg af spil. Så nu er PS3 solgt igen og en X-box genkøbt

Til top
Henrik_s Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-Oktober-2006
Sted: Ringsted
Point: 608
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-September-2009 kl. 23:53
Begge konsoler har været et stykke tid på banen, så spil er der masser af, priserne afhænger af hvor i verden du finder dem. Jeg syntes at ps3 gør det godt det er gratis at spille online og der er nogle ting der er standard på ps3 som du skal betale for hos microsoft, men ellers kan de samme men undtagelse af blu-ray hos ps3.
Hovedtelefoner er sagen for tiden.........
Til top
Smed89 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 04-Januar-2009
Sted: Kbh
Point: 422
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-September-2009 kl. 23:54
jeg har netop udskiftet min xbox med en ps3 (har dog ikke modtaget den
endnu) kun pga BD afspilleren i ps3.

Hvis du vil købe en billig xbox 360, 60gb så kig på min annonce her på
siden
- Pana PX80 - Scandyna Minipods - NAD C315BEE - PS3 Slim - AppleTV 2 + 3 - PSN: Lukewarmwinner
Til top
Klondike Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-Marts-2008
Point: 1215
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2009 kl. 08:48

Et parameter du slet ikke tager med, er hvad dine venner har. Det vil jeg sige er ret væsentligt, der er sgu altid sjovere, at spille sammen med nogle man kender.

Men for, at svare på dine spørgsmål.

€ Kvalitet (billede/Lyd) og holdbarhed

Kvalitet af billede lyd er for langt de fleste spil nogenlunde ens. Xbox har ry for at gå i stykker meget ofte. Microsoft giver en udvidet garanti Pga dette og de senere modeller skulle være noget mere holdbare.

€ Anden anvendelse end spil (film ,foto m.v.)

Begge maskiner kan bruges til at afspille streamet materiale fra en PC eller lign. eller du kan have det liggende direkte på det interne drev på konsollen. PS3 understøtter et hav af formater Xvid, DivX MP3 og en hel masse andre. Helt præcist hvilke formater X360 understøtter ved jeg ikke.

PS3 har som den eneste en blu-ray afspiller. af temmelig god kvalitet. Har du ikke i forvejene en blu-ray afspiller er det en afgørende forskel, hvis du påtænker at købe blu-ray film.

€ Antal af spil til rådighed og til hvilke priser

Xbox'en kom på markedet nogen tid før PS3 så dens spil katalog er større. Der er dog nu så mange spil til PS3 at det må siges at være fuldstændig ligegyldigt og der kommer hele tiden flere og flere. Det er praktisk talt umuligt at nå at spille alle de flede spil, inden der kommer nye.

Langt de fleste spil udkommer på begge konsoler. Begge konsoler har dog nogle eksklusive titler som kun udkommer på deres mærke. F.eks Gran turismo & Metal gear solid på PS3, eller Halo & Forza på Xbox. Er du helt forhippet på at spille et spil der er ekslusiv til et konsol mærke, ja så giver det næsten sig selv hvilken en du skal vælge.

Priserne for spillene er nogenlunde ens. Det kan helt klart bedst betale sig at importere fra England hvor de nyeste spil ofte kan købes for omkring 300-350 KR.

Dog er det gratis, at spille online på PS3. På Xbox skal du betale et lille beløb for at spille online.

Redigeret af Klondike - 21-September-2009 kl. 08:49
Til top
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Branchemedlem

Oprettet: 05-April-2006
Point: 3701
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2009 kl. 11:37
Oprindeligt skrevet af pr76 pr76 skrev:

Snakker vi som spillekonsol......... X-Box helt klart, Flest spiltitler og flest fede spil. Bedste game kontroler.

Spoken like at true fanboy

Der er ingen tvivl om at PS3'en lineup af titler til efteråret, og tiden frem, er noget stærkere end Xbox 360'erens...

Om controlleren passer til ens fingre kommer godt nok meget an på hvem man er - jeg kan lide begge kontrollere..

Men ellers synes jeg at Klondike har en rigtig god pointe - det eneste grund til at jeg bruger min PS3 mere end jeg bruger Xbox 360'eren er, at dem jeg kender også spiller på PS3. Min Xbox har jeg kun tændt hvis jeg lige skal prøve en ny demo af noget som er Xbox eksklusiv :)
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top
Crockie Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 31-December-2006
Point: 159
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2009 kl. 21:04
Har selv en PS3, og bruger meget:
http://code.google.com/p/ps3mediaserver/

Men det virker vist også til xbox.
Hvad med PlayTV, er det stadigvæk interessant?

Redigeret af Crockie - 21-September-2009 kl. 21:04
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu