recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Spillekonsoller
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - ps 3 versus X-box til gave?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketps 3 versus X-box til gave?

Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
Beond Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 26-Februar-2008
Status: Offline
Point: 51
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-April-2008 kl. 22:14
Jeg er faktisk ikke specielt fanboy, jeg overvejede selv frem og tilbage.
Men jeg besluttede mig for at det var vigtigt at have den som mediecenter udover muligheden for at spille spil.
Men det faldt ud til ps3´s fordel fordi afspilning af dvd er usammenligneligt meget bedre på ps3. Selv min sommerhus-dvd-afspiller til 300 kroner gør det mærkbart bedre en Xbox, både billede og lyd(den lyd der hører til film)
Med hensyn til støjen kræver det et Franz Jäger for at stoppe det inferno en Xbox udsender når den tilsyneladende prøver at lette.
Desuden kan man da være helt sikker på at hilse på på dødens ringe hvis man spærrer den inde.
AT PS3 spil ser fattige ud kan jeg ikke se, men det koger vel ned til en smagsag.
Xbox er et glimrende legetøj, man kan spille spil på den og hvis det er det man skal bruge den til er den fin fin, hvis og kun hvis man kan leve med støjen.
Personligt mener jeg vi taler to forskellige ligaer, men det er jo min mening.

Til top
RigoRigo Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 20-Januar-2008
Sted: Denmark
Point: 171
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-April-2008 kl. 22:26

Det kan sku ikke passe, Xboxen laver kanon DVD afspilning, jeg har lavet mange hjemme test på min 140" skærm med mange forskelige skiver, for at se hvilken maskine jeg vil bruge og det er kommet det ud af det, de er lige gode, måske lidt mere farve dybde på xboxen. Derimod hade jeg en Sony RDR-HXD870 160GB DVD-afspiller hjemme , den var meget ringer end begge maskiner, så den blev hurtige sendt back. (mine test er kun i 1080p + samme kabel HDMI + samme film klip + lyd/optisk+projekter indstillinger)

PS3 kan ikke afspille musik  imens man laver noget andet, det er da suks, det kan Xboxen , man kan også se fotos, med ens egen musik i baggrund = stort + til Xboxen. Og Downloade kan man helle ikke på samme tid med noget andet :(  Og lyden er 100% den samme i mine test. Men JA Xboxen larmer, så ind i skabe med den !!!. Xboxen kan også tage en USB harddisk på USB porten UDEN at skulle lave den om til Fat32, det er også en fordel, når man har en del af det.  PS3 er kun beder på det område den kan gå på net, og blu ray. Det syndes jeg bestemt...

Redigeret af RigoRigo - 01-April-2008 kl. 22:48
BenQ W10000 1080p Projector & DTS/THX. 140" skærm. Xbox 360 = games & fun og PS3 til Bluray

streetwear
Til top
Mike S. Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-Juni-2006
Point: 2909
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2008 kl. 11:45
Rigo - PS3 kan spille musik mens man browser, ser billeder etc.

Du trykker bare på PS3 knappen også kan du vælge browseren eller se billeder.

Desuden kan PS3  sagtens download i background mens man laver andre ting spiller eller høre musik etc.

For PS3 i det oprindelige topic:
    GT5p - hvis han er vild med bilspil er det kongen af alting.
    Burnout Paradise - det virker bare bedre på PS3 end på XBOX - specielt net/online delen.
    BluRay afspilleren
    Et mere "varrieret" udbud af spil - ikke kun FPS spil

Redigeret af Mike S. - 02-April-2008 kl. 12:00
Zaptor Motorola
40" SonyX3500
40" Samsung F71
NAD L76 surround med Dali
En skærm er et panel hvortil man putter input ind i...
Til top
Kenzo85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-August-2007
Point: 2943
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2008 kl. 12:47
Oprindeligt skrevet af RigoRigo RigoRigo skrev:

Det kan sku ikke passe, Xboxen laver kanon DVD afspilning, jeg har lavet mange hjemme test på min 140" skærm med mange forskelige skiver, for at se hvilken maskine jeg vil bruge og det er kommet det ud af det, de er lige gode, måske lidt mere farve dybde på xboxen. Derimod hade jeg en Sony RDR-HXD870 160GB DVD-afspiller hjemme , den var meget ringer end begge maskiner, så den blev hurtige sendt back. (mine test er kun i 1080p + samme kabel HDMI + samme film klip + lyd/optisk+projekter indstillinger)

PS3 kan ikke afspille musik  imens man laver noget andet, det er da suks, det kan Xboxen , man kan også se fotos, med ens egen musik i baggrund = stort + til Xboxen. Og Downloade kan man helle ikke på samme tid med noget andet :(  Og lyden er 100% den samme i mine test. Men JA Xboxen larmer, så ind i skabe med den !!!. Xboxen kan også tage en USB harddisk på USB porten UDEN at skulle lave den om til Fat32, det er også en fordel, når man har en del af det.  PS3 er kun beder på det område den kan gå på net, og blu ray. Det syndes jeg bestemt...

Du kan sagtens spille musik og lave andet samtidigt. du trykker såmænd bare på ps-knappen. gælder for alt undtagen andre ting, hvor der er lyd på. at xbox kan tage en extern hdd med ntfs, er jo meget logisk, da det er udviklet af MS. kan ikke se hvad du mener med de andre ting, har du prøvet at bruge opskaleringen på ps3'eren. virker fint på mit 100" lærred.
Se mit udstyr her:
Min Bio-tråd!
Til top
Beond Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 26-Februar-2008
Point: 51
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2008 kl. 22:15
Oprindeligt skrevet af RigoRigo RigoRigo skrev:

Jeg har godt set at nogle skriver at den er en udemærket dvd afspiller, men det er jeg bestemt ikke enig i.
Der er lavet et hav af test der viser at den er piv-ringe og der skal efter min mening ikke engang et nærstudie til. Uægte farve og et hav at pixelfejl er ikke ok i min bog. At det så ud over det ikke er i stand til at sende et P signal trækker bare endnu længere ned. På scenen kan man se folk skrige efter en update der fisker afspilningen, for det burde kunne lade sig gøre, men indtil videre er der intet sket.
Spillemaskine jo bestemt, men det er også alt, efter min mening.

Til top
RigoRigo Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 20-Januar-2008
Point: 171
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2008 kl. 23:05

Beond ! sikken en gang bullshit :-)  "Uægte farve og et hav at pixelfejl " =   haha har du spildt suppen  i din Xbox 

Jeg har lige i aften set en god film, et afsnit med LOST 3, med Xboxen som DVD, virker 110%  perfekt billede, perfekt farver og pixel fejl ??? hvordan fanden finder du dem  nok dit Tv som ikke er iorden så!

Redigeret af RigoRigo - 02-April-2008 kl. 23:06
BenQ W10000 1080p Projector & DTS/THX. 140" skærm. Xbox 360 = games & fun og PS3 til Bluray

streetwear
Til top
Rasmoose Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 25-Marts-2008
Point: 80
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2008 kl. 00:34
Har allerede givet mit besyv med, men jeg synes for det første at du skal

ud fra hvad du tror din SØN bliver mest glad for. Så kan du altid selv købe
en
PS3 hvis du selv hælder mest til den :) Men er helt enig i at han bør have
den
konsol vennerne også har - medmindre det viser sig at han selv er mest
hooked på den anden. Du kan jo evt. "komme til" at gå ind og kigge i EB
Games eller lignende butik når I er på indkøb, og så se hvad der fanger
hans
opmærksomhed :)

Husk også at knægten også skal sparkes udenfor, for at få noget motion
engang i mellem Så kan du også få konsollen for dig selv.

PS: 100% objektiv kommentar: Jeg tror at en 14-årig knægt er fløjtende
ligeglad med, om blæseren i hans konsol larmer. Der flyver alligevel så
mange hormoner rundt i hans krop, at han næppe opdager det :)

Redigeret af Rasmoose - 07-April-2008 kl. 00:36
Til top
Klondike Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-Marts-2008
Point: 1215
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2008 kl. 10:33
Du bør købe den konsol som de fleste af hans venner har, hvis det er delt i begge lejre. Så ville jeg foretrække PS 3.

Han har i forvejen PS2, så han er vant til controller, maskinen er bedre rent hardware mæssigt, larmer ikke, blueray, osv.. Den har lidt under at mangle nogle ritigt gode titler, men der kommer flere og flere, Det er gratis at spille online, online delen er en smule bøvlet ligenu, men i løbet af sommeren kommer HOME, så vil der virkelig ske noget.

Det eneste der taler for Xbox er den har et større udvalg af spil lige PT, det betyder jo ikke at der ikke er gode spil til PS3, fordi der er masser. Også selvfølgelig som sagt hvis de fleste ad hans venner har Xbox, er det nok bedst at han har den samme, så de kan spille sammen.
Til top

Besvar Besvar Side  <123

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu