recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Spillekonsoller
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - PS2 spil i PS3 40gb
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPS2 spil i PS3 40gb

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
cccd Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-Februar-2006
Sted: Svendborg
Status: Offline
Point: 732
Direkte link til dette indlæg Emne: PS2 spil i PS3 40gb
    Sendt: 26-December-2007 kl. 15:22

Er der kommet en opdate så man kan afspille ps2-spil i PS3-40gb ?

Eller er der en anden måde dette kan lade sig gøre på ??

Til top
HeartWare Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Oktober-2003
Sted: Bagsværd, DK
Point: 4804
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2007 kl. 15:47
Nej - den mangler simpelthen den hardware, som 60 Gb modellen har.

Du kan ikke (og skal ikke regne med nogensinde at kunne) spille PS2 spil i en 40 Gb PS3-maskine...
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver
Til top
cccd Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-Februar-2006
Sted: Svendborg
Point: 732
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2007 kl. 16:41

Jeg ved at der arbejdes på lave en chip-løsning som skal gøre den regionsfri samt at den kan spille backup`er, så mon ikke den så også kommer til at understøtte PS2-spil ! Men det må tiden jo så hvis.

Der gik bare rygter om at der fuldte en CD med, som man skulle boote op med, men det er den ingen andre her der har hørt om eller hvad ???

Til top
nekolas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-September-2006
Sted: Denmark
Point: 870
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2007 kl. 16:42
Oprindeligt skrevet af cccd cccd skrev:

men det er den ingen andre her der har hørt om eller hvad ???

nope
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2007 kl. 16:54
Oprindeligt skrevet af cccd cccd skrev:

Jeg ved at der arbejdes på lave en chip-løsning som skal gøre den regionsfri samt at den kan spille backup`er, så mon ikke den så også kommer til at understøtte PS2-spil

Næppe... Maskinen mangler som sagt hardwaren til at kunne spille PS2-spil...
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
PopCorn Hour A-500
Yamaha RX-V771 Receiver
Til top
niepe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Januar-2004
Point: 1120
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2007 kl. 18:31

øhhhh. skulle alle EU PS3 maskiner (60 gb) ikke mangle denne chip til PS2 afvikling? + EU PS3 modeller afvikler vel alle PS2 spil via en software emlering? Så hvorfor skulle den nye model ikke også?

/Per

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2007 kl. 19:42
De europæiske modeller har kun delvis software-emulering. Den største del af emuleringen (hvis man kan kalde den det, når det er hardware, der står for det) foregår stadig i hardware, og den hardware er sparet væk i 40 Gb-modellerne...

Der er tre hardware-komponenter i en PS2, der skal tages hånd om i en PS3 - CPU'en, Grafik-chippen og lyd-chippen. Jeg kan ikke lige huske hvilke af disse enheder, der software-emuleres, og hvilke, der laves af hardware, men det er ikke ren software-emulering i PS3.
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
PopCorn Hour A-500
Yamaha RX-V771 Receiver
Til top
jcoop Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 15-April-2007
Point: 157
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2007 kl. 20:46

De første PS3er der kom frem (JAP, USA) havde både EmotionEngine chippen og grafik chippen. Dem der kom til EUR havde kun grafik chippen, dvs. EmotionEngine blev emuleret af PS3ens Cell chip.
Den nye PS3 40gb har hverken EmotionEngine chippen eller grafik chippen.

[URL=http://eu.playstation.com/psn/profile/jcoop_dk/] [IMG]http://mypsn.eu.playstation.com/psn/profile/jcoop_dk.png] [/URL]
Til top
PeterLarsen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 13-December-2005
Point: 286
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2007 kl. 03:33

Sony har jo ligesom sagt at 40 GB-modellen ikke kan afvikle PS2-spil - end of discussion.

Lidt synd at den heller ikke kan spille SACD, hvis man da ellers har sådan en skive liggende.

Hilsen Peter

Panasonic TX-P50S10E, Samsung SMT-H3126 PVR, Popcorn Hour A100 (500 Gb), Onkyo SR-876, Harmony 885, B&W DM602-S3 + LCR60-S3 + Radius 180 bagved, PS3 (80 Gb)
Til top
Thyge Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 01-November-2006
Point: 162
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2007 kl. 20:29

Dem der har PS2 spil, har også gerne en PS2. Det er tankegangen hos Sony. Der er ingen grund til at gøre PS3'eren dyrere end højst nødvendigt, derfor er nice-to-have flødeskummen skåret væk. Jeg synes egentlig det er okay.

Hvis man VIL spille PS2-spil og ikke har en sådan, kan man købe en PS2 slim i Bilka for 850,-.

Der er vel ingen der køber en PS3 for derefter at købe PS2 spil til den?!?

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2007 kl. 21:30
Nej, men der er nogen, der har 40+ spil til PS2, køber en PS3, og gider egentlig ikke have to spillemaskiner stående, samt ønsker at få lidt af prisen på PS3'eren ind igen ved at sælge PS2'eren - som f.eks. undertegnede...

Derfor er jeg meget glad for, at jeg købte min PS3 mens den stadig havde en tilfredsstillende PS2-emulering (der er kun et enkelt eller to af mine PS2-spil den ikke kan køre).
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
PopCorn Hour A-500
Yamaha RX-V771 Receiver
Til top
andefeldt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 04-April-2006
Point: 615
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2007 kl. 19:16

Ok. Dette kom da som noget af en overraskelse for mig. Jeg har godt nok ikke undersøgt, om en PS3'er kan spille PS2 spil, men det regnede jeg da bare ligesom med, at det var standard.

Jeg kan godt se logikken i, at man ikke køber PS2 spil, når man har en PS3 - lige med undtagelse af nogle lidt ældre spil, som bare ikke koster noget som helst til PS2 mere.

Men jeg synes, det er lidt tåbeligt alligevel. Der er jo mange, som vil "brænde" inde med PS2 spil på den konto. Hvis jeg havde en PS2 og en masse spil og købte en PS3, så ville jeg da aldrig mere have min PS2'er stående fremme. Der er bokse nok osv foran fjensynet. Det svarer for mig lidt til, at man vælger at sige, at en BluRay/HD-DVD afspiller IKKE kan afspille DVD-film. Tåbeligt.

Jeg har da kraftigt overvejet at købe en PS3 nu her i det nye år, især efter de er kommet så langt ned i pris for 40GB udgaven.  Men nu er jeg da kommet ret meget i tvivl. Jeg vil ikke selv have problemer med spil, da jeg starter fra 0 (altså det vil være min første konsol), men jeg har mange kammerater med en PS2, som så ikke vil kunne tage deres spil med over til en aften med gaming osv.  

Anders
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu