recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Spillekonsoller
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - PS2 spil lagger på PS3: Løsning mulig ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPS2 spil lagger på PS3: Løsning mulig ?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Kaktudsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 17-April-2007
Sted: Djursland
Status: Offline
Point: 89
Direkte link til dette indlæg Emne: PS2 spil lagger på PS3: Løsning mulig ?
    Sendt: 24-September-2007 kl. 00:06

Hejsa !

Efter at have haft først PSX, og derefter PS2 i snart 8 år ialt, har familien endelig besluttet at købe en PS3. PS2´eren blev solgt, men børnenes absolutte ynglingsspil, Ratchet & Clank 1-4, beholdt vi, da de så kunne blive ved med at spille dem på den nye konsol.
Men - disse 4 fantastiske spil virker tilsyneladende alligevel ikke på PS3´eren...
I hvert fald lagger spillene / grafikken meget visse steder, og alt efter hvilken retning man peger / går, er der enten slet ingen lag eller problemer, mens en anden vej giver store billedmæssige/spilmæssige problemer
Derfor: Må vi blot konstatere at PS3-konsollen ikke er helt så bagudkompatibel som forventet / lovet, eller er der mulighed for en ændring af een eller flere indstillinger, så spillene igen kan games som først forventet ???
Har hentet den sidste nye softwareupdate (V1.93)
TV: Samsung 40" LCD M87 Full HD

På forhånd tak for et forhåbentligt brugbart svar, så børnene igen kan "blive normale"...

Do NOT try this at home !!!

- Go to a friends house...
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2007 kl. 00:21

Jeg formoder du køre 1080p på din samsung skærm. Hvis du gør, så prøv at sæt PS3éren til 1080i i stedet. Jeg har et par gange oplevet at det kan have en betydning.

Til top
Corax Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 10-Februar-2007
Sted: Denmark
Point: 351
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2007 kl. 00:52
Jeg synes jeg har hørt en del om at PS3 er utrolig dårlig til at kører de gamle spil. Bl.a at grafikken skulle se meget dårligere ud og diverse lyd problemer.

Men du kan se hvor spilbare de gamle spil er til PS3 her: Bagudkompabilitet

Ratchet & Clank har desværre fået den lavest score.

EDIT: Den uofficielle side er næsten bedre PS3 Comp.

Redigeret af Corax - 24-September-2007 kl. 00:54
Til top
Kaktudsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 17-April-2007
Sted: Djursland
Point: 89
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2007 kl. 07:42
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Jeg formoder du køre 1080p på din samsung skærm. Hvis du gør, så prøv at sæt PS3éren til 1080i i stedet. Jeg har et par gange oplevet at det kan have en betydning.

Har jeg desværre allerede forsøgt. Og uden den ønskede effekt... meget bittert at skulle konstatere, at de nævnte spil ikke kan spilles på en "monster-maskine" som PS3  Undrer mig meget, da kapaciteten og hardwaren jo er noget større / bedre end i PS2-konsollen, som kunne spille PSX spil... Hmm...

Do NOT try this at home !!!

- Go to a friends house...
Til top
Matzon Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 28-November-2006
Point: 345
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2007 kl. 07:49
ps3'eren - dvs europæiske model - emulerer en PS2. Det kræver mange ressourcer at gøre dette, og nogle spil kan den bare ikke klare.
De første PS3'er i USA og Japan inkluderede PS2 hardware, men det gør den ikke mere.
Til top
Kenzo85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-August-2007
Point: 2943
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2007 kl. 12:24
nu kommer der jo også snart en ny udgave af rachet & clank til PS3 så mon ikke det er bare at vente på det ;)
Se mit udstyr her:
Min Bio-tråd!
Til top
Mike S. Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-Juni-2006
Point: 2909
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2007 kl. 20:19
Oprindeligt skrevet af Corax Corax skrev:

Jeg synes jeg har hørt en del om at PS3 er utrolig dårlig til at kører de gamle spil. Bl.a at grafikken skulle se meget dårligere ud og diverse lyd problemer.

Ja det er hvis en overddrivelse - PS3'en har problemer med enkelte spil men set på hele kataloget af PS1/2 spil så er der hvis utrolig stor support. Sammenlignet med Xbox360 bagudskompatibelt så er PS3'en hvis utrolig god, men det løser jo ikke de problemer Kaktudsen har.

Vi kan kun håbe for Kaktudsen at fremtidige firmwares forbedre supporten for PS1/2 i emulatoren, specielt når alle fremtidige PS3'ere også dem i US/JP er med software emulator.

Personligt håber jeg Sony bruger flere kræfter på nye titler end at få gamle til at virke.
Til top
Sploink Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-April-2007
Sted: Vestegnen
Point: 3215
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2007 kl. 20:46
Oprindeligt skrevet af Mike S. Mike S. skrev:

Personligt håber jeg Sony bruger flere kræfter på nye titler end at få gamle til at virke.

Ja. Det er ikke en PS1/2 som jeg har brugt en sjat penge på.

Det er da måske lidt ærgeligt at ikke alle kører optimalkt, men må man sgu spille på sin gamle konsol, hvis de ældre spil er så vigtige

Redigeret af Sploink - 25-September-2007 kl. 20:48
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu