|
PS2 via HDMI |
Besvar | Side 12> |
Forfatter | |
KeWa
Guld medlem Oprettet: 16-November-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 582 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 07-August-2014 kl. 11:28 |
Jeg har fundet min gamle PS2 frem og vil gerne vise mine sønner nogle af de spil, jeg fordrev tiden med, da jeg var ung.
I mellemtiden er det dog sket en del med tv'erne. Jeg vil derfor rigtig gerne kunne koble PS2 til mit tv via et HDMI-stik. Jeg er med på, at spillene ikke pludselig bliver 1080p Findes der en kabel, en adaptor eller lignende, som gør, at PS2 kan kobles til et tv via HDMI? |
|
Bravo
Guld medlem Oprettet: 17-Oktober-2010 Sted: DK Status: Offline Point: 1330 |
Funktioner
Tak(0)
|
https://www.youtube.com/watch?v=FHN_GAT5yyI
|
|
KeWa
Guld medlem Oprettet: 16-November-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 582 |
Funktioner
Tak(0)
|
Tak. Jeg havde set denne video, men de står uklart for mig, om denne adaptor alene er tilstrækkelig... Er det nok at købe denne, og så er billede og lyd på tv uden andre stik skal tilkobles?
|
|
Naiera
Platin medlem Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12336 |
Funktioner
Tak(0)
|
Det ser ud som om, at man stikker dimsen om bag på PS2'en, og muligvis skal USB-kablet forbindes til en af maskinens USB-indgange.
Hvor godt det rent faktisk virker aner jeg ikke. Skal man være rigtig hardcore, så køber man en XRGB-mini Flame Meister Redigeret af Naiera - 07-August-2014 kl. 13:30 |
|
Nagash
Guld medlem Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6062 |
Funktioner
Tak(0)
|
Har du receiver mellem TV og andre enheder. Nogle af dem kan nemlig godt konvertere fra en analog videokilde til HDMI. Jeg ved blandt andet, at selv de billige modeller fra Yamaha (7xx og op) kan. Men et mærke som Pioneer skal du helt op i deres LX modeller, før de kan.
|
|
Juiceren
Super bruger Oprettet: 26-November-2007 Sted: Aalborg Status: Offline Point: 259 |
Funktioner
Tak(0)
|
Stødte tilfældigvis på denne inde på av-cables.dk i dag:
http://www.av-cables.dk/hdmi-adapter/playstation-2-hdmi-adapter.html Den lyder som om den kan klare det du søger :)
|
|
Sonos Beam + Sub + 2x One SL - LG C8 55" - Nvidia Shield 2015
|
|
Naiera
Platin medlem Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12336 |
Funktioner
Tak(0)
|
Det ligner også den fra YouTube
Man skal dog ikke forvente verdens bedste billedkvalitet med sådan nogle Kina-produkter. |
|
KeWa
Funktioner
Tak(0)
|
Nagash: Ingen receiver...
Juicere: Super. Tak. Jeg har smidt av-cables en mail for at høre, om den adoptor (plus PS2-kablerne og et HDMI-kabel) kan gøre det alene... |
|
Naiera
Funktioner
Tak(0)
|
Er det ikke forklaret godt nok nu?
Du skal bruge dimsen, sandsynligvis det medfølgende USB-kabel og et HDMI-kabel. Der er ikke brug for component- eller composite-kabler. |
|
vclarke
Guld medlem Oprettet: 13-September-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 738 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg er næsten sikker på min Pioneer VSX1019 kan (og det er ikke en lx) http://www.pioneer.eu/dk/products/archive/VSX-1019AH-K/media.html Men måske er det anderledes med nye modeller Redigeret af vclarke - 07-August-2014 kl. 17:59 |
|
-claus-
Guld medlem Oprettet: 24-Januar-2006 Sted: Holstebro Status: Offline Point: 1351 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg brugte komponent kabel til min. Det gav rimelig gode resultater. Jeg kunne ikke forestille mig noget der skulle være bedre.
|
|
Stue: Lg C9, Argon Octave Soundbar, Dali Sub E12f
Køkken: Audio pro Addon T20, Google Chrome Audio |
|
KeWa
Funktioner
Tak(0)
|
Og komponentkabel svarer til den adaptor (??), der henvises til ovenfor?
http://www.av-cables.dk/hdmi-adapter/playstation-2-hdmi-adapter.html |
|
Besvar | Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |