Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
KissmeTiger
Guld medlem
Oprettet: 15-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 518
|
Emne: PS3. 40 vs. 80 GB Sendt: 22-Oktober-2008 kl. 12:37 |
Hejsan Ved godt der er skrevet utallige indlæg om PS3 her på stedet ..men alligevel: Er der ingen som helst forskel på 40 og 80 GB modellen ? På Coolshops hjemmeside kan jeg se at 80 GB modellen har Dualshock 3 controller. Er den de ekstra $ værd ? Har nul erfaring med PS3 .. men hey ...nogle gange skal man prøve noget nyt  Vil prøve at se om der er gemt en spiller i mig, og hvis ikke så har jeg vel en rimelig BD afspiller.
|
Panta rei
|
 |
KissmeTiger
Guld medlem
|
Sendt: 22-Oktober-2008 kl. 14:06 |
Nå, jeg må videre ... bestiller en 80 GB. Hvis der er nogen forskel må det vel være i 8o'erens favør ? Som den nyeste udgave.
|
Panta rei
|
 |
SLETTET_20120103
--
Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Point: 6191
|
Sendt: 22-Oktober-2008 kl. 17:09 |
Ja, der er større harddisk i den nyere - men det er IKKE merprisen værd.
Køb hellere en 40gb og udskift harddisken.
|
 |
xcardman
Guld medlem
Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
|
Sendt: 22-Oktober-2008 kl. 17:50 |
Det er vel svært og få en ps3 40GB, medmindre den er brugt
|
 |
KissmeTiger
Guld medlem
|
Sendt: 22-Oktober-2008 kl. 18:24 |
xcardman skrev:
Det er vel svært og få en ps3 40GB, medmindre den er brugt |
Coolshop har dem.
|
Panta rei
|
 |
KissmeTiger
Guld medlem
|
Sendt: 22-Oktober-2008 kl. 18:31 |
Anima skrev:
Ja, der er større harddisk i den nyere - men det er IKKE merprisen værd.
Køb hellere en 40gb og udskift harddisken.
|
Du har ganske givet ret  ..men det blev til den med 80 GB. Mest pga. controlleren. Aner ikke noget om den ene eller anden controller  , men jeg havde lidt travlt med at bestille - Christian (CSN) kommer fredag og sætter surround osv. op (udvidet udgave af tidligere Elac/Onkyo fælleskøb + Pioneer 5090H). Har spillet meget lidt PS2 for nogle år siden, og fik bare lyst til at prøve lykken med PS3. Det er jo også en udmærket BD afspiller, hvis jeg ikke bliver fanget af at spille .. Og så er prisforskellen trods alt kun 270 Kr... Får aldrig brug for 300 GB+ (Har 3 NAS med billeder, film og musik i forvejen) men til gengæld kunne jeg forestille mig at jeg måske(??)kunne bruge de ekstra 40. Men kun måske .. ...faktisk sikkert ikke ... 
Redigeret af KissmeTiger - 22-Oktober-2008 kl. 18:37
|
Panta rei
|
 |
Klondike
Guld medlem
Oprettet: 17-Marts-2008
Point: 1215
|
Sendt: 22-Oktober-2008 kl. 19:43 |
Tillykke med købet 
Forskellen er som sagt at harddisken er større. 80 GB er rigeligt til meget lang tid hvis du kun spiller fra den. Du kan jo altid streame video & musik fra PC.
Dual shock controlleren magen til den game sixasis men den har indbygget rumble funktionen så den ryster ved nogle passager i spil. Og så er der lidt mere gods i den. Jeg syntes du tog det bedste valg 40 vs 80 GB men som sagt er der ikke den helt store forskel.
Nogle gode spil til at begynde med kunne være..
Fifa 09 hvis du er til fodbold, er det mega godt.
Uncharted drakes fortune, et af de flotteste og mest underholdende spil til PS3.
Ferrari challenge. Kun hvis du er til SIM racers, ellers skal du holde dig væk.
Metal gear solid 4. Det er et super spil, nærmest en interaktiv film, men suverænt lavet. Hvis du aldrig har hørt om Metal gear serien så er det måske lidt svært at finde hoved og hale i historien, men man kan sagtens spille det og nyde det uden at kende historien.
Ellers kommer der også en masse nye spil i det næste stykke tid. Litle big planet, Far cry 2, Fall out 3, Tomb raider underworld, Call of duty 5, er nogle af dem folk har de højeste forventninger til.
|
 |
broeman
Super bruger
Oprettet: 08-Januar-2008
Point: 291
|
Sendt: 22-Oktober-2008 kl. 19:51 |
Ved Leipzig Game Convention sagde Sony at der kommer en 160GB i slutningen af oktober med nogle præ-installeret PSN-spil (bundle). Jeg ved dog ikke om det bliver til noget.
Der er ingen forskel på 40GB og 80GB-versionen. Der har været noget fremme ang. at der er ny chip i, der bruger mindre strøm (minimalt), men den var allerede sat i 40GB-versionen. Dualshock 3 er nu en vigtig del af Playstation-oplevelsen (måtte vente en måned på leveringen af min fra Hong Kong, for at spare 100,-  ), så det er ikke en dum investering
|
Samsung LE40M86BDX
Onkyo TX-SR606, Jamo Elegance 08, Harbosound HP109
Sony Playstation 3/40, 250GB
Triax HD409VA (m/Boxer)
XMBCUbuntu HTPC
|
 |
KissmeTiger
Guld medlem
|
Sendt: 22-Oktober-2008 kl. 22:56 |
Klondike skrev:
Tillykke med købet 
Forskellen er som sagt at harddisken er større. 80 GB er rigeligt til meget lang tid hvis du kun spiller fra den. Du kan jo altid streame video & musik fra PC.
Dual shock controlleren magen til den game sixasis men den har indbygget rumble funktionen så den ryster ved nogle passager i spil. Og så er der lidt mere gods i den. Jeg syntes du tog det bedste valg 40 vs 80 GB men som sagt er der ikke den helt store forskel.
Nogle gode spil til at begynde med kunne være..
Fifa 09 hvis du er til fodbold, er det mega godt.
Uncharted drakes fortune, et af de flotteste og mest underholdende spil til PS3.
Ferrari challenge. Kun hvis du er til SIM racers, ellers skal du holde dig væk.
Metal gear solid 4. Det er et super spil, nærmest en interaktiv film, men suverænt lavet. Hvis du aldrig har hørt om Metal gear serien så er det måske lidt svært at finde hoved og hale i historien, men man kan sagtens spille det og nyde det uden at kende historien.
Ellers kommer der også en masse nye spil i det næste stykke tid. Litle big planet, Far cry 2, Fall out 3, Tomb raider underworld, Call of duty 5, er nogle af dem folk har de højeste forventninger til.
|
Tak Klondike  Glæder mig til den dukker op. Er d.d. afsendt. Og tak for tippene vedr. spil. Lækkert at høre lidt om hvad der findes derude ... jeg er en ren newbie når det kommer til spil.
|
Panta rei
|
 |
KissmeTiger
Guld medlem
|
Sendt: 22-Oktober-2008 kl. 22:58 |
|
Panta rei
|
 |
Mouse
Bruger
Oprettet: 21-Marts-2007
Point: 110
|
Sendt: 23-Oktober-2008 kl. 12:11 |
Har "hoert" paa en anden traad, at 40Gb skulle vaere kompatible med PS2??? Er der nogen der kan be- eller afkraefte dette????
|
 |
kims2
Bruger
Oprettet: 18-Oktober-2006
Point: 65
|
Sendt: 23-Oktober-2008 kl. 12:18 |
Mouse skrev:
Har "hoert" paa en anden traad, at 40Gb
skulle vaere kompatible med PS2??? Er der nogen der kan