recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Spillekonsoller
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - PS3. 40 vs. 80 GB
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPS3. 40 vs. 80 GB

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
hbjensen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 18-Februar-2004
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 249
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2008 kl. 16:32
http://en.wikipedia.org/wiki/PlayStation_3_hardware

80GB versionen har lavere energiforbrug. Den udvikler dermed mindre varme og bør dermed have brug for mindre køling. Derfor må den larme en anelse mindre.

Forklaringen på det lavere strømforbrug skal sandsynligvis findes i at GPU'en er mindre på 80GB versionen. Jeg ved ikke om Sony har bekræftet dette.

mvh Henrik

(edit=fix typo)

Redigeret af hbjensen - 23-Oktober-2008 kl. 16:33
Til top
Gauze Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 13-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 108
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2008 kl. 18:53

Oprindeligt skrevet af broeman broeman skrev:

Ved Leipzig Game Convention sagde Sony at der kommer en 160GB i slutningen af oktober med nogle præ-installeret PSN-spil (bundle). Jeg ved dog ikke om det bliver til noget.

Der er ingen forskel på 40GB og 80GB-versionen. Der har været noget fremme ang. at der er ny chip i, der bruger mindre strøm (minimalt), men den var allerede sat i 40GB-versionen. Dualshock 3 er nu en vigtig del af Playstation-oplevelsen (måtte vente en måned på leveringen af min fra Hong Kong, for at spare 100,- ), så det er ikke en dum investering

Det er altså ikke korrekt. Søg på google, og du vil se en forskel på 40gb og 80gb. 40gb har rigtig nok også en 65nm cell chip, dog ikke grafikchippen. 80gb har både grafik samt cpu som 65nm chips. Der er så gar lavet nogle tests, hvor man kan se at 80gb sluger mindre strøm og bliver mindre varm.

Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu