recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Spillekonsoller
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - PS3...5.1 Surround?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPS3...5.1 Surround?

Besvar Besvar Side  <1 234
Forfatter
Besked
Strange Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-Marts-2008
Status: Offline
Point: 3199
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2008 kl. 16:33

@ Jrued

Tjek lige indlægget over denne og se så denne tråd.

Håber du (eller en anden) kan hjælpe mig igen :-)

http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=43584& PN=1

Til top
Klondike Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-Marts-2008
Point: 1215
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2008 kl. 17:20

Den forstærker er en lidt ældre suround forstærker. Den er 5.1, men det er ikke en DVD afspiller.

Hvis du ligefrem kan få den gratis, så er det da værd at prøve, men jeg tvivler på at den overhovedet kan kobles sammen med dit phillips surround anlæg.

Ikke for noget, men det phillips er noget L... Problemet med den type anlæg, er det er sådan noget en smart sælger prakker Hr, og Fru danmark på. Problemet er at man ikke kan koble andre ting på det, eller senere udbygge det.

Hvis jeg var dig og ville jeg prøve at beslutte mig til hvor mange penge jeg ville ofre, også tage den derfra. Hvis du kun har et lille budget så skulle du overveje Logitech Z-5500 eller Z-5300 til omkring 2000kr.

Hvis du har flere penge, og vil have noget der lyder meget bedre.

Sa skal du købe en Surround forstærker, og højtalere for sig. Jeg er langt fra ekspert på området. Men efter hvad de fleste siger skal du op omkring 15.000 ved ny pris for at få noget der begynder at blive bare en lille smule godt.

Du kan sikker finde noget brugt billigere, især Surround forstærkere taber hutigt deres værdi fordi der hele tiden sker en udvikling. Højtalere bevarer deres værdi meget længere. Gode hifi Højtalere kan sagtens holde 25 År eller mere og stadig spille rigtigt godt.

Og angående PS3 så er det absolut en rigtigt god Blu-ray afspiller, om man kan lide designet er jo en smagssag, men selve maskinen er tip top. Udover at være en fremragende Blu-ray afspiller som hele tiden bliver opdateret med de nyeste specifikationer via internettet kan den jo bruges både som spille maskine, og multimedia afspiller.

Redigeret af Klondike - 09-Juli-2008 kl. 17:35
Til top
Strange Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2008 kl. 17:34

OK, men nu er jeg ikke så ferm i det her med at sætte det op...Du skriver at jeg jo kan prøve at sætte det til...Men hvordan? Er helt væk med sådan noget.

PS. den lyd jeg har nu synes jeg er fin, så ville være super hvis jeg bare ku sætte den her til og det så blev endnu bedre...

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2008 kl. 17:48

Well det der skal gøres for, at det virker er....

Højtalerne skal tilsluttes til Sony forstærkerens højtaler udgange. Problemet er bare at dine højtallere nok har nogle specielle stik der kun passer ind i din phillips subwoofer.

Derefter skulle du tilslutte den DVD afspiller til Sony forstærkerens Dvd indgang.

Til top
Strange Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2008 kl. 18:10

OK, tak for det...Har du mulighed for at linke til hvordan stikkene skal se ud, så kan jeg jo se om det er det samme eller ej som mit surround?

Og hvis det så virker, hvad så med subwooferen, er den ikke tilsluttet noget mere, eller skal den også være sat til?

Redigeret af Strange - 09-Juli-2008 kl. 18:11
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2008 kl. 18:22

Jeg har ikke nogle link til det. Det er lidt svært at svare på når man ikke kan se hvordan det er samlet. Det er en bedste du kan gøre er nok hvis du har en kammerat, eller familie medlem der har bare en lille smule forstand på det til at kigge på det. Men som sagt jeg tvivler meget på at det kan lade sig gøre.

Det lyder som om den phillips subwoofer du har, er en sammenbygget subwoofer + forstærker, siden højtalere går ind i den.

Til top
Strange Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2008 kl. 18:27
Ja, det tror jeg du har ret i, men hvis det er tilfældet så kan den vel heller ikke blive sat til sammen med det andet?
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2008 kl. 18:29

Undskyld jeg er forvirret

Forstår ikke hvad du mener, med at blive sat sammen med det andet ?

Til top
Strange Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2008 kl. 18:39

Meget godt klaret at jeg både kan forvirre mig selv OG di så meget ikke?

Jeg mener om subwooferen også bliver sat til noget (altså den der hører til mit nuværende system?)

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2008 kl. 18:59

Nej det tror jeg ikke. så uanset hvad skulle du have en anden subwoofer.

Man sætter jo ikke en surround forstærker sammen med en anden surround forstærker. Men du må nok indstille dig på at du ikke kan få det til at virke med det anlæg.

For at sætte det anlæg sammen med PS3 skal der være enten HDMI indgang, eller optisk. hvilket der ikke er ?

Til top
Strange Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2008 kl. 19:03
Der er helt sikkert ikke HDMI da anlægget er fra imellem 2001 og 2003... Optisk ved jeg ikke engang hvad er? hehe
Til top
jrued Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 17-Juni-2008
Sted: Kbh K, Denmark
Point: 308
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2008 kl. 11:30

hej strange

et optisk indgang er bare et "lydstik". der er optisk indgang i en reciver og optisk udgang i dvd/PS3. det er kun lyd man får igennem det, digitalt vel og mærket.

men som jeg kan se du også er blevet anbefalet i den din tråd under surround. så vent med at købe det til du kan få noget ordentligt. altså højtalere og reciever. det vil du på ingen måde fortryde!!!

det kan godt være at det lyder dyrt at skulle slippe så mange penge for et godt surround system, men det er virkelig alle pengene vær.

så midt råd er at du skal vente, du kan sagtens købe en PS3 nu, den får du selvfølgelig mest glæde ud af hvis du har en hd skærm. men vent med at købe surround reciver og højtalere til du har godt med penge. god kvalitet holder længe og lyder godt! det skal man ikke kimse af

Redigeret af jrued - 10-Juli-2008 kl. 11:30
Til top

Besvar Besvar Side  <1 234

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu