recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Spillekonsoller
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - PS3 60 Giga vil ikke starte op mere
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPS3 60 Giga vil ikke starte op mere

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
SLETTET_20120103 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 6191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Marts-2009 kl. 00:42
Der er kommet alarmerende antal videoer op på yutube af folk med deres launch ps3'ere (dvs. 60gb) som har haft problemer med det gule lys.

Jeg har læst at det skulle være drevet som er gået i stykker.

Det samme skete på de gamle launch ps3'ere. Her skulle man spænde en skrue på laserhovedet, så var man kørende igen.

Btw, at støvsuge ps3'eren er nok en dum ide, da man risikerer at ødelægge blæseren (da den opnår en rpm som den ikke er designet til = den slår sig skæv).

ellers, så kræv pengene tilbage, og køb en ny. Der er flere på gul og gratis som er til at betale (3800)

Redigeret af Anima - 15-Marts-2009 kl. 00:43
Til top
DarkHelmet Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Oktober-2005
Sted: Denmark
Point: 508
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Marts-2009 kl. 09:49
Nu når jeg siger støvsuger mener jeg selvfølgelig ikke at vi skiler den ad, eller har maskinen tændt.
Men vi fandt hurtigt ud af at den suger alt støv til sig, og derved lukker udluftnings hullerne til, hvilket resulterer i at blæsere kører hele tid på fuld tryk.
Efter en rensning er den lydløs igen.

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2009 kl. 18:16
Nå så fik vi dommen idag.

Den er afgået ved døden, og Sony har tilbudt os en 80 gigabyte version istedet.

Men da vores 60 gigabyte kostede en mindre formue, synes vi at det er en dårlig byttehandel, eller hva?

Mvh Dan
Til top
SteffenD89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Juli-2008
Point: 4337
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2009 kl. 19:36

at den i sin tid har kostet en mindre formue kan sony jo ikke tage sig af, men hvis det er fordi at du vil kunne spille dine PS2 spil så kan jeg godt se problemet.. :/

På den anden side larmer den ikke så meget som din nuværende 60GB, de fleste siger i hvertfald at en 60GB larmer.

Til top
Balthazar Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 15-Juni-2008
Point: 16
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2009 kl. 23:48

Oprindeligt skrevet af DarkHelmet DarkHelmet skrev:

Nå så fik vi dommen idag.

Den er afgået ved døden, og Sony har tilbudt os en 80 gigabyte version istedet.

Men da vores 60 gigabyte kostede en mindre formue, synes vi at det er en dårlig byttehandel, eller hva?

Mvh Dan

Er du blevet tilbudt en 80GB i stedet? Jeg har netop fået at vide at de ikke vil godtage fejlen på min, og at det er op til mig at bevise at det ikke er mig selv der har forårsaget sammenbruddet..

Hvor havde du købt din, og indleverede du den bare hos forhandleren og så gik at smertefrit derfra?

Her er mit hændelseforløb indtil videre:

Jeg var først i EB games, og fik at vide at da den var over 1 år gammel skulle jeg ringe til nordisk films hotline, og fik udleveret et tlf. nr. De havde så skiftet til et nyt nummer, som var et betalings nr. til 6kr./min!! - ikke videre tilfredsstillende. Jeg ringer så alligevel på trods af denne urimelige pris, og efter at have talt med en medarbejder i 4-5 minutter, får jeg at vide at det er en ret almindelig fejl, og de selvfølgelig reparerer den, eller ombytter hvis det ikke lader sig gøre - Jeg skal blot aflevere den der hvor jeg har købt den.. Så jeg hopper i EB games igen, og får overtalt manden til at sende den ind, og jeg tror så alt er i skønneste orden. Idag ringer ham fra EB games så til mig (han siger han også prøvede en del gange i sidste uge), for at fortælle at han stadig har min PS3 nede i butikken, da de fra nordisk film havde sagt, at de ikke ville tage imod den da det var op til mig at bevise at fejlen ikke var én jeg havde forårsaget men en fabrikationsfejl som havde været der fra start. Dette er jo en komplet umuligt opgave. Jeg VED dog at jeg ikke er skyld i fejlen - Jeg har behandlet min PS3 efter alle foreskrifter, og altid sørget for at der var meget luft omkring den så den ikke kunne overophede. Samtidigt kan man som det også skrives her i tråden finde et hav af videor og tråde andre steder som viser at problemet er ret almindeligt, specielt på 60GB modeller. SÅ jeg forstår simpelthen ikke at de ikke vil anerkende fejlen, og forsøge at reparere min PS3 eller ombytte den. EB games manden sagde at han ikke kunne gøre mere for mig, så jeg skrev en mail til support@dk.playstation.com, og fik her at vide at de ikke kunne hjælpe med den slags, men at de i EB Games havde nummeret på nordisk films rep afdeling, og at jeg derigennem skulle få svar på hvorvidt den kan reppes eller ombyttes - men der har jeg jo allerede fåer svaret at den kan jeg ikke, på trods af at jeg læser andre steder (og nu også her i tråden) at andre har fået ombyttet deres på trods af at deres PS3'er også har været over 1 år gamle. Så nu har jeg skrevet til nordiskfilm@nordiskfilm.com for at høre om jeg ikke kan komme i direkte kontakt med dem som står for aæt det her, for jeg synes efterhånden jeg er blevet behandler ganske urimeligt. Jeg er klar over at loven siger at man efter 1 år selv skal påvise at fejlen altid har været der, men når andre kan få ombyttet deres uden at gøre dette, kan det jo ikke være rigtigt at min ikke kan ombyttes, og når det er en "gængs" fejl på 60GB modellen må de da kunne sige sig selv at det er meget sandsynligt at det er en fabrikationsfejl. Jeg er bare så gal lige nu..

Det blev noget langt, og jeg forventer egentlig ikke at der er nogen der gider læse min historie - Jeg håber dog at DarkHelmet vil svare på mine indlende spørgsmål, da jeg i så fald kan bruge det, hvis jeg nogensinde kommer i kontakt med de rigtige folk.. Jeg giver i hvert fald ikke op foreløbigt!!

Redigeret af Balthazar - 24-Marts-2009 kl. 00:06
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2009 kl. 04:26
Jamen vi har købt vores hos Leasy (ja ved godt det er dyrt)
Men de har en kanon service. De afhentede den, og ringede efter 1.5 uge og sagde at fejlen i vores, var ikke til at lave uden at det ville tage urimelige lang tid. Ydermere kunne Sony ikke garantere at de kunne fremskaffe stumperne, så de tilbød en 80 gigabyte for at vi skulle slippe for besværet.

Leasy oplyste at de havde haft en fejl procent på omkring 60% på 60 gigabyte versionen, men noget nær nul på de efterfølgende generationer, så vi har besluttet os for at tage imod tilbudet da vi så får 2 års ny garanti.

Ring til forbruger styrelsen. De kan hjælpe dig. Har god erfaringer med dem.

Mvh Dan
Til top
Balthazar Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 15-Juni-2008
Point: 16
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2009 kl. 10:58

Ok - tak for hjælpen Dan

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2009 kl. 12:09

Oprindeligt skrevet af DarkHelmet DarkHelmet skrev:

Jamen vi har købt vores hos Leasy (ja ved godt det er dyrt)
Men de har en kanon service. De afhentede den, og ringede efter 1.5 uge og sagde at fejlen i vores, var ikke til at lave uden at det ville tage urimelige lang tid. Ydermere kunne Sony ikke garantere at de kunne fremskaffe stumperne, så de tilbød en 80 gigabyte for at vi skulle slippe for besværet.

Leasy oplyste at de havde haft en fejl procent på omkring 60% på 60 gigabyte versionen, men noget nær nul på de efterfølgende generationer, så vi har besluttet os for at tage imod tilbudet da vi så får 2 års ny garanti.

Ring til forbruger styrelsen. De kan hjælpe dig. Har god erfaringer med dem.

Mvh Dan

Ja du skriver det jo selv

Men du skrev også tidligere at din 60GB's havde kostet en mindre formue, det kan jeg så forstå nu hvorfor den gjorde

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2009 kl. 21:54
Vi fik nu et anstændig tilbud i sin tid da vi skulle leje både opvasker, og tørretumbler. Vi er seks i familien, så vi besluttede at leje, da vi slider disse maskiner ned på ingen tid, så i forbindelse med dette fik vi et tilbud der ikke kostede meget mere end i andre butikker.

Det kommer os lidt til gode nu, for der har været ingen problemer med at garantien dækker vores PS3 selvom den er 1.5 år gammel.
Vi er sågar blevet tilbudt en 160 gigabyte PS3 idag som erstatning for vores 60 gigabyte version, med 2 års fuld garanti.

Dyrt? Nok ikke nu hvor lortet er gået i stykker :-)
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2009 kl. 22:07
Nej en 160GB er jo fint nok ;)
Til top

Besvar Besvar Side  <12