recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - PS3 7.1 med PCM.. kun 5.1
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPS3 7.1 med PCM.. kun 5.1

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
nitrotg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1368
Direkte link til dette indlæg Emne: PS3 7.1 med PCM.. kun 5.1
    Sendt: 06-Maj-2008 kl. 17:39

Heyhey..

Har lige fået Shoot em up med DTS-HD MA 7.1 i håb på at få fuld 7.1 lyd..

Desværre skulle det ikke gå sådan..

Når jeg vælger udgang i ps3'eren som Linary PCM for jeg kun 5.1 lyd.. ingen lyd i mine baghøjtaler..

Vælger jeg så bitsteam for jeg lyd i alle højtalere men ps3'eren viser at det sendes ud som normalt DTS..

Hvad er det så lige den opdatering vi har fået så ps3'eren skulle undestøtte DTS-HD MA gøre?

Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12435
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2008 kl. 17:42
Der er en bug af en art, så man på visse 7.1 DTS-HD MA film kun får 5.1. Om det bliver løst vides ikke, men når det virker med nogle film, så må film-firmaerne da næsten kunne ordne det i deres ende...

Redigeret af Naiera - 06-Maj-2008 kl. 17:42
Til top
nitrotg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2008 kl. 19:19
ok.. så det vil være det smme hvis jeg feks spiller den på en nyere bluray afspiller som feks panasonic DB-30 eller hvde den nu hedder
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2008 kl. 19:26

Som naiera skrev, så er det en fejl af en art på nogle film. derudover skal Reciveren understøtte de nye formater for at få gavn af dem med BD30, den kan jo som bekendt ikke selv afkode. Den kører fint med de normale DVD lydformater som også er på BD skiver.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Ophørt Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 13-Marts-2008
Sted: Nord Falster
Point: 1196
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2008 kl. 11:10

Skulle måske bare ha' købt dig en reciver som kan skille 5.1 til 7.1

nu har jeg bare en pioneer 6.1 men den kan skille 5.1 lyd ad, og det funkere utroligt godt

Til top
Kenzo85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-August-2007
Point: 2943
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2008 kl. 11:21
Oprindeligt skrevet af nitrotg nitrotg skrev:

Heyhey..

Når jeg vælger udgang i ps3'eren som Linary PCM for jeg kun 5.1 lyd.. ingen lyd i mine baghøjtaler..

Vælger jeg så bitsteam for jeg lyd i alle højtalere men ps3'eren viser at det sendes ud som normalt DTS..

Hvad er det så lige den opdatering vi har fået så ps3'eren skulle undestøtte DTS-HD MA gøre?

Hej Nitrog

I indstillinger for din forstærker"mener du har en onkyo 605'r"  skulle du meget gerne kunne sætte den til dts MA, når den får sådan et signal igennem. det kan du så gøre med de andre formater også.

Redigeret af Kenzo85 - 23-Maj-2008 kl. 11:24
Se mit udstyr her:
Min Bio-tråd!
Til top
nitrotg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2008 kl. 21:37
Oprindeligt skrevet af Kenzo85 Kenzo85 skrev:

Oprindeligt skrevet af nitrotg nitrotg skrev:

Heyhey..

Hej Nitrog

I indstillinger for din forstærker"mener du har en onkyo 605'r"  skulle du meget gerne kunne sætte den til dts MA, når den får sådan et signal igennem. det kan du så gøre med de andre formater også.

Kan du guide mig lidt igennem hvordan man indstiller den til det.. er det i setup eller?

Og hvad har du sat din ps3 udgang til.. bit eller PCM?

Til top
nitrotg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2008 kl. 21:44

når den står i PCM udgang viser forstærkeren jo kun Multichannel.. og der kan du vælge mellem multichannel, direct og pure audio.. igen af dem giver lyd i baghøjtalerne..

Kun npr jeg vælge normalt bitsteam på ps3'eren at den så udsender i normalt DTS og så kommer der lyd i baghøjtalerne..

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu