recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - PS3 contra dedikeret BDP
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPS3 contra dedikeret BDP

Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
Larxox Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1025
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-August-2009 kl. 20:27

Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Der har af bantam og Otto været snak om at de har set at PS3 i visse tilfælde kunne være anderledes vist nok i bl.a. den røde farve, men hvis tv'et er kalibreret med PS3 som kilde og har denne fejl, er det så din LX71 der viser billedet "forkert" nu.

Det var vist kun ved den specifikke Projektor der blev brugt til deres test session og ikke feks. Pioneer Plasma eller andre tv.

Og hvordan håndteres lyden fra LX71? Er det afkodet i afspiller eller i forstærker?

Det kunne jeg også godt tænke mig at vide.

Måske skulle man prøve at låne en Stand-alone afspiller selv til at teste op imod sin PS3. Jeg går selv med de tanker at skifte den ud med feks. en Oppo.

Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-August-2009 kl. 20:37

Oprindeligt skrevet af rhsin rhsin skrev:

Oprindeligt skrevet af Startrek Startrek skrev:

Der er jo dem der mere at der er nul forskel mellem forskel BD afspille, når det komme til BD afspille, så på bilde side skulle der ikke værre en forskel på LX71 og PS3 de sige ander jo, på lyd siden kan der måske værre en forskel og måske ikke.

jamen dem mener jeg helt sikkert at have tilhørt... jeg mente bestemt ikke der ville forskel på billedet.

Men det er for mig klart når jeg kan afspille afsnit efter hinanden på hver sin afspiller at der er forskel på billedet og den er større end forventet.

Der har af bantam og Otto været snak om at de har set at PS3 i visse tilfælde kunne være anderledes vist nok i bl.a. den røde farve, men hvis tv'et er kalibreret med PS3 som kilde og har denne fejl, er det så din LX71 der viser billedet "forkert" nu.

Har du tjekket de to afspillere vha. f.eks. DVE om der f.eks. skulle kræves forskellige brightness og contrast indstillinger?

Jeg har også mailet Otto for at høre hans kommentar til det, men har endnu ikke fået svar, netop for at gå lidt mere i dybden i den problemstilling især omkring det hvide, da otto skulle kalibrere min skærm var der noget omkring "hvidere end hvid" såvidt jeg husker det som drillede.. den cuttede et sted.. og jeg syntes som sådan egentligt at der er kommet mere kontrast i billedet.. og derfor vil jeg godt have eftermålt min ISFkalibrering med den anden afspiller hvis otto finder det aktuelt på baggrund af de oplysninger jeg er kommet med.. han er gjort bekendt med denne tråd

På lydsiden havde jeg forventet en forskel, men jeg er overrasket over hvor stor forskellen i virkeligheden er. (det tror jeg min nabo kan bekræfte )

Har du sørget for at level matche de to afspillere på lydsiden?

Jeg har prøvet og se om jeg kunne justere mig til en bedre lyd ud af PS3 ved at kompensere for især channellvl uden noget held af betydning

Du skrev tidligere at du skulle kompensere i dine kanalindstillinger. Hvad mener du helt præcist?

Som skrevet ovenfor har jeg forsøgt at kompensere med mere effekt til bagkanaler samt sub for at se om jeg kunne skabe den bedre effekt jeg oplever på bdp.. som sagt uden held.. dvs jeg kan godt for den enkelte enhed til at spille højere men det kommer der ikke nødvendigvis flere detaljer ud af lydmæssigt

Og hvordan håndteres lyden fra LX71? Er det afkodet i afspiller eller i forstærker?

Jeg kørte lyden i pcm over i receiveren fra PS3, når jeg gør det får jeg ikke dts master hd eller true hd i displayet (på receiveren) som jeg gør via bdp, jeg er ikke bekendt med andre indstillinger på PS3 eller receiveren som kan gøre det anderledes.. hvis der er nogle som gør hører jeg gerne om det og prøver det af

edit skal måske også lige for god ordens skyld nævne at der blev lavet målinger i forbindelse med kalibreringen på min denon dvd 2930 gennem min dvdo scaler som kontrol, og mig bekendt gav den ikke anledning til afvigelser.. dvs er der forskel er ps3 og denonen på "linie"

Redigeret af rhsin - 09-August-2009 kl. 20:49
Mvh

René
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Point: 8683
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2009 kl. 11:47

Jeg har prøvet og se om jeg kunne justere mig til en bedre lyd ud af PS3 ved at kompensere for især channellvl uden noget held af betydning

Nu skal de vel i bund og grund stå korrekt.

Jeg kender ikke så meget til MCACC, men den kan vel måle level ganske korrekt.

Kører du med MCACC til equalizing også?

Jeg kørte lyden i pcm over i receiveren fra PS3, når jeg gør det får jeg ikke dts master hd eller true hd i displayet (på receiveren) som jeg gør via bdp, jeg er ikke bekendt med andre indstillinger på PS3 eller receiveren som kan gøre det anderledes.. hvis der er nogle som gør hører jeg gerne om det og prøver det af

Så er det som sådan heller ikke LX71 der står for forskellen som sådan, men derimod din receiver.

Det har før været fremme at PS3 ikke afkoder i topklasse, men jeg synes ikke at det har været beskrevet som så stor en forskel.

Måske håndterer receiveren PCM og bitstream forskelligt - eller kræver hver deres settings?
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2009 kl. 12:27

Nu skal de vel i bund og grund stå korrekt.  enig jeg forsøgte dog "for sjov skyld" at skrue på channel lvl ved PS3 for at se om jeg kunne vride mere ud af den... men det kunne jeg ikke.. der kommer mere lyd ud af højtalerne ved bdp

Jeg kender ikke så meget til MCACC, men den kan vel måle level ganske korrekt.

Jeg har kørt fuld mcacc dog har jeg selv været inde og tilpasse lvl sammen med en dbmåler da jeg ikke var enig i receiverens udgangspunkt, til noget som jeg syntes lyder bedre.

Kører du med MCACC til equalizing også?

Jeg har kørt en mcacc eq også men den har jeg også tilrettet da jeg ikke var helt tilfreds med det resultat receiveren nåede frem til.

Så er det som sådan heller ikke LX71 der står for forskellen som sådan, men derimod din receiver.

Jeg er ikke klar over hvilken enhed det gør forskellen, men nu har jeg efter bedste evne tilsluttet og tilpasset hver enkelt enhed (bdp & ps3) og de kører med nøjagtig samme opsætning på receiveren, og det lyder vidt forskellig.. jeg fristes til med lidt store ord at kalde det nat og dag.. det er at overdrive.. men enhver ville kunne høre tydelig forskel

Det har før været fremme at PS3 ikke afkoder i topklasse, men jeg synes ikke at det har været beskrevet som så stor en forskel.

Måske håndterer receiveren PCM og bitstream forskelligt - eller kræver hver deres settings?

Mvh

René
Til top
Larxox Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2009 kl. 13:04

Hej!

For at være helt sikker på at vi forstår hinanden prøver jeg lige at ridse dit setup op.

Når du kører PS3 med PCM er det PS3'eren der decoder HD lyden.

Når du bruger din BDP er det Bitstream du kører med, dvs. at det er din AV receiver der decoder lyden.

Derfor kunne det være interessant, hvis du kunne prøve at sende PCM fra din BDP til din AV Receiver i stedet for således at det er AV Receiveren som afkoder lyden. Jeg tror personligt ikke, at der vil være forskel, da det begge er gode Pioneer produkter.

Jeg har selv prøvet at skifte mellem PCM og bitstream på min PS3'er på filmen "I Am Legend" - HD lyden ved PCM burde være meget bedre, men det D5.1 downmix som PS3'eren sendte til min Onkyo 876 lød bedre end HD lyden og volumemæssigt en del anderledes.

Personligt tror jeg ikke at PS3'eren leverer et særligt godt og dynamisk HD lydbillede.

Man skal dog huske på at disable en setting på PS3'eren der hedder BD/DVD Dynamic Range Control.

Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2009 kl. 13:13
Oprindeligt skrevet af Larxox Larxox skrev:

Hej!

For at være helt sikker på at vi forstår hinanden prøver jeg lige at ridse dit setup op.

Når du bruger din BDP er det Bitstream du kører med, dvs. at det er din AV receiver der decoder lyden.

Derfor kunne det være interessant, hvis du kunne prøve at sende PCM fra din BDP til din AV Receiver i stedet for således at det er AV Receiveren som afkoder lyden. Jeg tror personligt ikke, at der vil være forskel, da det begge er gode Pioneer produkter.

Jeg har selv prøvet at skifte mellem PCM og bitstream på min PS3'er på filmen "I Am Legend" - HD lyden ved PCM burde være meget bedre, men det D5.1 downmix som PS3'eren sendte til min Onkyo 876 lød bedre end HD lyden og volumemæssigt en del anderledes.

Personligt tror jeg ikke at PS3'eren leverer et særligt godt og dynamisk HD lydbillede.

Man skal dog huske på at disable en setting på PS3'eren der hedder BD/DVD Dynamic Range Control.

Jeg vil gerne prøve at lave forsøg med pcm fra BDP.

Jeg kan ikke huske hvad bdp stod til andet end default.. så det er sikkert det Hother havde sat den til så det kan være den allerede står til det. 

og dynamic range er slået fra på min ps3

Mvh

René
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2009 kl. 14:29

Jeg kan ikke kommentere på noget jeg ikke har set, men jeg har før sammenlignet netop LX71 med en PS3 på et Pioneer tv, uden at finde nogen forskelle whatsoever. Da René ikke bor så forfærdeligt langt væk, prøver jeg at finde tid til at kigge forbi og se hvad der foregår, tidligst sidst på ugen. Så skal jeg nok vende tilbage med en kommentar.

Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2009 kl. 14:35

Mht. lyden, så var alle i vores shoot-out enige om at forskellen mellem PS3 og de andre afspillere var ret åbenlys og umiddelbart hørbar, selv på et system folk ikke kendte i forvejen. I éns eget setup vil det være meget nemmere at høre, men der er stor forskel på hvor meget der skal til før forskellige mennesker oplever hvad de vil kalde "stor forskel". René vil jeg betegne som en relativt kræsen seer og lytter, med et anlæg i høj kvalitet. Derfor kan dét René oplever som en umiddelbar og væsentlig forskel, være noget andre oplever som en ligegyldig detalje. Jeg vil dog lige gøre opmærksom på at de gange jeg har sammenlignet, har PCM ud fra PS3'en haft lavere niveau end bitstream. Derfor er det vigtigt lige at kontrollere niveauerne når man sammenligner. Men under alle omstændigheder tyder det på at der mangler noget dynamik fra PS3'en. Er man kræsen mht. surround-lyd, bør man derfor bruge en stand-alone afspiller.

Til top
Larxox Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2009 kl. 17:22

Hmmmm!

Jeg forventer ikke et kvalitetsløft på billedsiden ved udskiftning af min PS3'er, men derimod på lydsiden, da jeg ikke synes at lyden er specielt dynamisk på DTS HD ifht. alm DTS decodet på min Onkyo. Derfor kunne det være rart med en lille demo på sit eget anlæg inden man brugte de mange penge på en Oppo.

Jeg vil sige at jeg bliver lettere ked af det hvis min kalibrering af mit tv gået i vasken ved udskiftning af min PS3'er.

Redigeret af Larxox - 10-August-2009 kl. 17:31
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2009 kl. 18:23

Hmmmm!

Jeg forventer ikke et kvalitetsløft på billedsiden ved udskiftning af min PS3'er, men derimod på lydsiden, da jeg ikke synes at lyden er specielt dynamisk på DTS HD ifht. alm DTS decodet på min Onkyo. Derfor kunne det være rart med en lille demo på sit eget anlæg inden man brugte de mange penge på en Oppo.

Jeg vil sige at jeg bliver lettere ked af det hvis min kalibrering af mit tv gået i vasken ved udskiftning af min PS3'er.

Jeg vil også sige du skal ikke forvente det store på billedsiden, dog syntes jeg at kunne se at bdp kan give mere kontrast (hvis det hedder sådan ), men om der skal justeres på kalibreringen finder jeg ud af når otto har været forbi (men jeg syntes ikke at det har påvirket billedet negativt.. det er bare som om der er mere at give af hvis man kan sige det sådan)... desuden... (og det er muligt jeg skal have pudset briller for vi er virkeligt nede i småtingsafdelingen).. men jeg syntes bdp klarer dynamiske billeder med meget bevægelse lidt bedre.. det føles som om det er lidt lettere at fokusere på et billede i bevægelse.. og jeg formoder dette sagtens kan hænge sammen med jeg har en 60" skærm som virkeligt afslører noget mere end min 50" skærm, at jeg måske har lagt mærke til det.

Men på lydsiden er jeg slet ikke i tvivl om at du helt sikkert vil kunne høre forskel, som jeg tror enhver der har ofret +20-30k på en hjemmebio vil sætte pris på.

Det kan være istedet for fælleskøb vi skal have indført en fællesafprøvning, så kan man lokke en forhandler til at sende samme afspiller rundt til interesserede mod et mindre fragt og afprøvningsgebyr og til slut kan afspilleren sælges som demo, det er da en alternativ måde at lokke kunder i butikken (bare udstyret ikke forsvinder )

Mvh

René
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2009 kl. 18:28

Hej!

Når jeg afspiller samme film og lyden er pcm på bdp er kvaliteten mindst som når bdp afkoder signalet.. eneste forskel er bare der ikke står dts master hd i displayet på receiveren men blot pcm (jeg har i alle sammenligninger kørt inputtet igennem samme indstilinnger på højtaler og eq på receiveren for at dette ikke skulle forvirre billedet.

ergo må der være forskel på det PCM signal som PS3 sender ud i forhold til det PCM signal som bdp sender ud, selvom det vel burde være ens? for det lyder ihvertfald slet ikke ens når jeg afspiller det på receiveren.

Mvh

René
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Juni-2008
Point: 3353
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2009 kl. 21:21

Hmmmm!

Jeg vil også sige du skal ikke forvente det store på billedsiden, dog syntes jeg at kunne se at bdp kan give mere kontrast (hvis det hedder sådan ), men om der skal justeres på kalibreringen finder jeg ud af når otto har været forbi (men jeg syntes ikke at det har påvirket billedet negativt.. det er bare som om der er mere at give af hvis man kan sige det sådan)... desuden... (og det er muligt jeg skal have pudset briller for vi er virkeligt nede i småtingsafdelingen).. men jeg syntes bdp klarer dynamiske billeder med meget bevægelse lidt bedre.. det føles som om det er lidt lettere at fokusere på et billede i bevægelse.. og jeg formoder dette sagtens kan hænge sammen med jeg har en 60" skærm som virkeligt afslører noget mere end min 50" skærm, at jeg måske har lagt mærke til det.

Men på lydsiden er jeg slet ikke i tvivl om at du helt sikkert vil kunne høre forskel, som jeg tror enhver der har ofret +20-30k på en hjemmebio vil sætte pris på.

Det kan være istedet for fælleskøb vi skal have indført en fællesafprøvning, så kan man lokke en forhandler til at sende samme afspiller rundt til interesserede mod et mindre fragt og afprøvningsgebyr og til slut kan afspilleren sælges som demo, det er da en alternativ måde at lokke kunder i butikken (bare udstyret ikke forsvinder )

Jeg selv tidligere kommenteret min erfaring med PS3 og dens PCM lyd, senest havde jeg sønnes PS3 op i mod sony´s 5000es, her var der ingen forskel overhoved, andet end lige selve niveauet, som blev hævet med 4db. Om dette så skyldes at PS3 ikke korrigere med evt. DIAL NORM når den dekoder True HD eller DTS HD har jeg endnu ikke fået svar på.

Et andet problem kunne være at receiveren har problemer med at hæve sub signalet med 10db. når der modtages PCM, det var tidligere et kendt problem med b.la. pioneers receivere, som evt. blev løst med ny firmware og/ eller nyt HDMI og dekoder board.

Vedr. PS3 og de forskellige versioner der er lavet, tror jeg at der er forskel på hardware og deres komponenter der har indflydelse på lyd og billedet, det undre mig at firmaet Cinemike kun kan lave Edition2, som er en hardware modificering på de gamle 60GB og de første tidlige revisioner af 40GB, men der kan jo mange forklaringer på dette, men en´dem af kunne jo godt være at sony selv har optimeret deres hardware, just a guest. Det er primært strømforsygningen der ændres på i level2.

Citat fra oversættelse:Samlet set strømforsyning med flere af disse interventioner er ændret.  Cinemike løfter ikke kun en meget bedre audio-visuel ydeevne, sondenr også en afskaffelse af den store spredning serie, nogle gange endda betydeligt outliers "ned" indebærer.

Bruger man tid på at læse på de forskellig fora om PS3, så er det lige som her på recorder, nogle kan se og høre forskel, andre ikke.

Google oversættelse:

http://translate.google.dk/translate?hl=da&sl=de&u=h ttp://www.ms-technik.de/Cinemike/referenzen-pro1.html&ei =Pm6ASoikEZP6-Aa2x6U9&sa=X&oi=translate&resnum=5 &ct=result&prev=/search%3Fq%3Dps3%2BCinemike%2BEditi on%2BLevel%2B2%26hl%3Dda

Original link:

http://www.areadvd.de/lm/AV_Hardware/test_cmps3stufe2.shtml

Redigeret af Potter - 10-August-2009 kl. 21:36
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
Til top

Besvar Besvar Side  <1234>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu