|
|
Besvar ![]() |
Side <1234 6> |
Forfatter | ||
Abolsen ![]() Bruger ![]() Oprettet: 16-Juni-2006 Status: Offline Point: 249 |
![]() |
|
Det er der faktisk ingen der ved med sikkerhed Naiera. Det er muligt at chippen understøtter det, og at en fremtidig firmware opdatering vil kunne lade vores kære receivere dekode HD sporene.
Sony har aldrig hverken be- eller afkræftet understøttelse i chippen, mig bekendt. Så lad os hellere være optimistiske (smånaive og halvdumme) og håbe på at det dukker op en dag. ![]() |
||
![]() |
||
Naiera ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12435 |
![]() |
|
Det kommer ikke. Det ér skam bekræftet, at det ikke er muligt.
Men det er jo også ligemeget, når den kommer til at kunne dekode signalet selv. Det er jo også det mest rigtige, eftersom formatet lægger op til at lyden skal dekodes internt, for at alle de forskellige features skal kunne udnyttes. |
||
![]() |
||
smasher ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 15-Januar-2006 Status: Offline Point: 70 |
![]() |
|
På de fleste blu-ray film står der forskellige lydspor, f.eks 5.1 pcm og 5.1 dd osv. Mit surroundsystem kan håndtere 5.1 DD og DTS. Eks. denne: http://laserdisken.dk/html/billede.dna?ID=11920946102914239& amp; amp; amp;VIS=bagside Vil det betyde at hvis jeg sætter denne film i min ps3 som er koblet sammen via digital/coax til mit surroundanlæg - så kan jeg ikke få nogen lyd igennem? Redigeret af smasher - 21-Februar-2008 kl. 20:19 |
||
![]() |
||
Hans j ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 02-Marts-2007 Status: Offline Point: 4207 |
![]() |
|
Ikke at det er SANDHEDEN, men jeg fandt på et tidspunkt en artikel om dette med HDMI-chippen, der var en som havde skilt den "nye" 40 gb udgave ad, der sad den amputerede HDMI-chip som ifølge chipproducenten ikke den bitstreame. Jeg prøver, at finde den igen. |
||
![]() |
||
SVP03 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4172 |
![]() |
|
|
||
SVP03
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Her er årsagen til at jeg synes vi skal bevare håbet (uanset hvor ufatteligt lille chancen er
![]() So does this all mean PS3 can NEVER output lossless bitstream audio? No one can definitively say Ps3 will or wont be able give us lossless bitstreaming in the future all we know is right now it Can't. Also, there are not even the least bit of rumors from sony that it will ever be able to. The firmware debate: If Sil 9132 can't do lossless bitstreaming due to hardware limitations there is much debate is out there over whether or not ps3 can be firmware/software patched to reprogram the Silicon Image vastlane 9132. Honestly, no one knows. If Sony can find some slick software approach to get around this who knows (which no one is even sure is possible with this kinda of chip). I am sure it would require a lot of time and effort and why would Sony invest all that money when the general public doesn't even know about HD audio formats much less wanting to allow your receiver to decode them vs the player. This is a confusing topics for seasoned pros much less the general consumer. The hardware debate: Some users argue that sony could simply install a 9134 in the latest units if the old 9132 couldn't do lossless bitstream. They conclude that since they don't install the 9134 in the newest ps3's, then the 9132 must be able to do lossless bitstream. Thats quite a leap in logical thinking as to why sony isn't updating that chip. First, I dont think sony has a marketing requirement to allow users to have lossless bitstreaming its not a major selling point of the PS3. Also there could be other factors; It's possible the 9134 may not even be usable in the ps3 in the same was the 9132 is being used. If that was the case, Sony would have to contract out the development of an entirely new and updated chipset from Silicon Image. This would cost so much I am sure the cons out weight the benefits. My thoughts on all this are; if the SI 9132 had functionality and it was there to turn on, then we would likely already have it. Especially, when they enabled bitstream output in that patch few months back. That combined with the 9132's early release, I got a strong hunch that chip simply can not do it. I would say that if we don't see lossless audio bitstreaming come with the patch that gives us DTS HD MA decoding, we likely will never see it. I have read unofficial confirmation that DTS HD MA is coming in a future patch (pre or post christmas '07). But still, no rumors of lossless bitstream. If there isn't a huge demand for lossless bitstreaming why ever invest the manpower to figure it out. Taget fra denne tråd Bemærk kommentaren i denne post. ![]() |
||
![]() |
||
smasher ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 15-Januar-2006 Status: Offline Point: 70 |
![]() |
|
Men vil det sige at der på førnævnte blu-ray dvd eksempel kun er det ene lydspor? og at ps3 ikke kan håndtere dette...? Redigeret af smasher - 21-Februar-2008 kl. 21:41 |
||
![]() |
||
![]() |
|
På denne side http://manuals.playstation.net/document/dk/ps3/current/setti ngs/audiooutput.html har jeg læst flg.:
"Systemet understøtter ikke udgang fra DTS-HD 7.1 kan. |
||
![]() |
||
Lars ![]() Administrator ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 05-Oktober-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 15694 |
![]() |
|
Ja. Det er det eneste den kan, når det kommer til DTS. Dog er DTS lyden en del bedre fra Blu-ray, end man er vant til fra DVD. Hvis der ligger DTS-HD på skiven. Det bliver ikke DTS-HD i din ende. Men det DTS signal der ligger i DTS-HD, er meget bedre end det DTS du kender fra allmindelig DVD. /Lars |
||
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk |
||
![]() |
||
![]() |
|
Tak for svar.. Skal jeg forstå det sådan, at hvis jeg sætter denne blu-ray: http://laserdisken.dk/html/billede.dna?ID=11920946102914239& amp;VIS=bagside i min ps3 - så kan jeg få ps3'eren til at lave 5.1 DTS-HD signalet om til 5.1 DTS signal og sende det videre til min DTS reciever og dermed nyde standard 5.1 DTS? |
||
![]() |
||
Pede8000 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 04-September-2006 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 2590 |
![]() |
|
DTS-HD kan vel godt gå... Er det ikke DTS- HD Master Audio du tænker på? Her får du kun core med over i receiver..! Er det ikke to forskellige formater? Redigeret af Pede8000 - 21-Februar-2008 kl. 23:06 |
||
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Der er DTS core i et hvilket som helst DTS-HD spor.
Redigeret af Abolsen - 21-Februar-2008 kl. 23:18 |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234 6> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |