recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - PS3 & DTS-HD spørgsmål.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPS3 & DTS-HD spørgsmål.

 Besvar Besvar Side  <12345 6>
Forfatter
Besked
Pede8000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 2589
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2008 kl. 23:10

Oprindeligt skrevet af Abolsen Abolsen skrev:

Der er vel DTS core i et hvilket som helst DTS-HD spor.

Seføli, men vi vil da ha det hele med!! PCM!! Jeg mener ikke PS3 kan dekode DTS-HD/MA men godt DTS-HD.. Det skal naturligvis sendes som LPCM til receiveren der så forstærker det dekodede signal!



Redigeret af Pede8000 - 21-Februar-2008 kl. 23:11
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3

Til top
Abolsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 16-Juni-2006
Status: Offline
Point: 249
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2008 kl. 23:13
Oprindeligt skrevet af smasher smasher skrev:

Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Oprindeligt skrevet af smasher smasher skrev:

Kan man så også få ps3'eren til at sende det som 5.1 normal DTS?

Ja. Det er det eneste den kan, når det kommer til DTS.

Dog er DTS lyden en del bedre fra Blu-ray, end man er vant til fra DVD. Hvis der ligger DTS-HD på skiven.

Det bliver ikke DTS-HD i din ende. Men det DTS signal der ligger i DTS-HD, er meget bedre end det DTS du kender fra allmindelig DVD.

  /Lars

Tak for svar.. Skal jeg forstå det sådan, at hvis jeg sætter denne blu-ray: http://laserdisken.dk/html/billede.dna?ID=11920946102914239& amp; amp;VIS=bagside i min ps3 - så kan jeg få ps3'eren til at lave 5.1 DTS-HD signalet om til 5.1 DTS signal og sende det videre til min DTS reciever og dermed nyde standard 5.1 DTS?



Det er som Lars sagde ikke 'bare' et standard DTS spor. Det er en hel del bedre.
Til top
Pede8000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 2589
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2008 kl. 23:13
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3

Til top
Abolsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 16-Juni-2006
Status: Offline
Point: 249
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2008 kl. 23:27
Oprindeligt skrevet af Pede8000 Pede8000 skrev:

Oprindeligt skrevet af Abolsen Abolsen skrev:

Der er vel DTS core i et hvilket som helst DTS-HD spor.

Seføli, men vi vil da ha det hele med!! PCM!! Jeg mener ikke PS3 kan dekode DTS-HD/MA men godt DTS-HD.. Det skal naturligvis sendes som LPCM til receiveren der så forstærker det dekodede signal!



Jeg tror du mener TrueHD, ikke DTS-HD. PS3 kan pt. ikke dekode DTS-HD.
Til top
smasher Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2006
Status: Offline
Point: 70
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2008 kl. 23:28
Oprindeligt skrevet af Pede8000 Pede8000 skrev:

Her kan du læse om forskellen:

http://www.practical-home-theater-guide.com/DTS-HD.html

OK, så det vil sige at DTS-HD signalet også indeholder et DTS encore signal som min standard DTS afspiller kan afspille?

Til top
Abolsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 16-Juni-2006
Status: Offline
Point: 249
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2008 kl. 23:30
Oprindeligt skrevet af smasher smasher skrev:

Oprindeligt skrevet af Pede8000 Pede8000 skrev:

Her kan du læse om forskellen:

http://www.practical-home-theater-guide.com/DTS-HD.html

OK, så det vil sige at DTS-HD signalet også indeholder et DTS encore signal som min standard DTS afspiller kan afspille?



Ja, og det er bedre end et almindeligt DTS spor på en DVD.
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15691
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2008 kl. 05:21
Oprindeligt skrevet af Pede8000 Pede8000 skrev:

DTS-HD kan vel godt gå... Er det ikke DTS- HD Master Audio du tænker på? Her får du kun core med over i receiver..!

Er det ikke to forskellige formater?

Jo.

Når afspilleren ikke kan dekode DTS-HD, eller sende det som bitstream, så er det normalt DTS (core) man får istedet.

Men normal DTS fra en Blu-ray (og HD DVD) når det kommer ud af et DTS-HD signal, er meget højere kvalitet end DTS fra en almindelig DVD.

Lydsporet på en DVD er meget mere komprimeret. Der er typisk 450-600 kbit/s til rådighed, til at pakke de 6 lydkanaler ned på. På Blu-ray er der istedet 1,5 Mbit/s. Det vil sige 3 gange så høj båndbredde.

Det betyder at de rå DTS signal (core) har en god mulighed, for at lyde noget fra Blu-ray, end det vil gøre på den tilsvarende film på DVD. Selvom det er DTS begge steder.

  /Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
smasher Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2006
Status: Offline
Point: 70
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2008 kl. 08:52
Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Oprindeligt skrevet af Pede8000 Pede8000 skrev:

DTS-HD kan vel godt gå... Er det ikke DTS- HD Master Audio du tænker på? Her får du kun core med over i receiver..!

Er det ikke to forskellige formater?

Jo.

Når afspilleren ikke kan dekode DTS-HD, eller sende det som bitstream, så er det normalt DTS (core) man får istedet.

Men normal DTS fra en Blu-ray (og HD DVD) når det kommer ud af et DTS-HD signal, er meget højere kvalitet end DTS fra en almindelig DVD.

Lydsporet på en DVD er meget mere komprimeret. Der er typisk 450-600 kbit/s til rådighed, til at pakke de 6 lydkanaler ned på. På Blu-ray er der istedet 1,5 Mbit/s. Det vil sige 3 gange så høj båndbredde.

Det betyder at de rå DTS signal (core) har en god mulighed, for at lyde noget fra Blu-ray, end det vil gøre på den tilsvarende film på DVD. Selvom det er DTS begge steder.

  /Lars

Ok super.
Hvad så med dolby true-hd.. Er der også et normalt DD signal gemt heri?

Til top
Pede8000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 2589
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2008 kl. 11:33

Hejsa!

PS3 kan godt dekode TrueHD, og sende det som PCM til din receiver! Husk at sætte audio ud til PCM.

Skulle du så få brug for DD 5.1 (standard på DVD) kan du sætte PS3 til bitstream og lade receiveren dekode.

Jeg har indstillet minPS3 til pcm og skifter så til bitstream "on the fly" med trekant symbolet på fjernbetjeningen, hvis jeg har brug for det...!! Det er faktisk lidt kompliceret stof!

Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3

Til top
smasher Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2006
Status: Offline
Point: 70
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2008 kl. 11:54
Oprindeligt skrevet af Pede8000 Pede8000 skrev:

Hejsa!

PS3 kan godt dekode TrueHD, og sende det som PCM til din receiver! Husk at sætte audio ud til PCM.

Skulle du så få brug for DD 5.1 (standard på DVD) kan du sætte PS3 til bitstream og lade receiveren dekode.

Jeg har indstillet minPS3 til pcm og skifter så til bitstream "on the fly" med trekant symbolet på fjernbetjeningen, hvis jeg har brug for det...!! Det er faktisk lidt kompliceret stof!

OK, men hvis min reciever er forbundet optisk til ps3'eren og KUN kan dekode et normalt DD signal.. Hvad gør jeg så når der på en given blu-ray disk kun er trueHD lyd?

Til top
Pede8000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 2589
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2008 kl. 12:00
Oprindeligt skrevet af smasher smasher skrev:

Oprindeligt skrevet af Pede8000 Pede8000 skrev:

Hejsa!

PS3 kan godt dekode TrueHD, og sende det som PCM til din receiver! Husk at sætte audio ud til PCM.

Skulle du så få brug for DD 5.1 (standard på DVD) kan du sætte PS3 til bitstream og lade receiveren dekode.

Jeg har indstillet minPS3 til pcm og skifter så til bitstream "on the fly" med trekant symbolet på fjernbetjeningen, hvis jeg har brug for det...!! Det er faktisk lidt kompliceret stof!

OK, men hvis min reciever er forbundet optisk til ps3'eren og KUN kan dekode et normalt DD signal.. Hvad gør jeg så når der på en given blu-ray disk kun er trueHD lyd?

Sorry, my bad. Jeg trode du havde HDMI. Optisk har jeg ikke studeret.

Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3

Til top
smasher Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2006
Status: Offline
Point: 70
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2008 kl. 12:11
Oprindeligt skrevet af Pede8000 Pede8000 skrev:

Oprindeligt skrevet af smasher smasher skrev:

Oprindeligt skrevet af Pede8000 Pede8000 skrev:

Hejsa!

PS3 kan godt dekode TrueHD, og sende det som PCM til din receiver! Husk at sætte audio ud til PCM.

Skulle du så få brug for DD 5.1 (standard på DVD) kan du sætte PS3 til bitstream og lade receiveren dekode.

Jeg har indstillet minPS3 til pcm og skifter så til bitstream "on the fly" med trekant symbolet på fjernbetjeningen, hvis jeg har brug for det...!! Det er faktisk lidt kompliceret stof!

OK, men hvis min reciever er forbundet optisk til ps3'eren og KUN kan dekode et normalt DD signal.. Hvad gør jeg så når der på en given blu-ray disk kun er trueHD lyd?

Sorry, my bad. Jeg trode du havde HDMI. Optisk har jeg ikke studeret.

Helt ok.. Mit spørgsmål gik egentlig på om TrueHD også har et "core"DD signal indbygget ligesom DTS-HD som man kan bruge hvis man ikke har TrueHD dekoder eller HDMI i sin reciever..

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345 6>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu