recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - PS3 & DTS-HD spørgsmål.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPS3 & DTS-HD spørgsmål.

 Besvar Besvar Side  <1 3456>
Forfatter
Besked
furious jt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3716
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2008 kl. 13:39
Oprindeligt skrevet af Pede8000 Pede8000 skrev:

Det kræver en forstærker med en hdmi ind/ud således at den virker som switch! Det er helt kanon! Jeg sender fx PS3/HD-receiver (Stofa)/og HD-DVD ind i Onkyoen og ET kabel til Tv´et. Det lyder GODT og ser bare super ud!!

Men hvis du har HDMI ind i din receiver har du 100% sikkert også HDMI ud!!

hm, jeg har på min denon 2807 en Hdmi monitor, Hdmi in 1 & 2

Vil det sige jeg skal have et hdmi kabel i hdmi 1 til lyd og et hdmi i hdmi 2 til billede?

Til top
Pede8000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 2589
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2008 kl. 13:43
Oprindeligt skrevet af furious jt furious jt skrev:

Oprindeligt skrevet af Pede8000 Pede8000 skrev:

Det kræver en forstærker med en hdmi ind/ud således at den virker som switch! Det er helt kanon! Jeg sender fx PS3/HD-receiver (Stofa)/og HD-DVD ind i Onkyoen og ET kabel til Tv´et. Det lyder GODT og ser bare super ud!!

Men hvis du har HDMI ind i din receiver har du 100% sikkert også HDMI ud!!

hm, jeg har på min denon 2807 en Hdmi monitor, Hdmi in 1 & 2

Vil det sige jeg skal have et hdmi kabel i hdmi 1 til lyd og et hdmi i hdmi 2 til billede?

Nej, det betyder bare at du kan sætte 2 stk enheder ind og et (monitor) kabel ud til skærm..

HDMI er både lyd og billede..!!

Din hdmi /monitor er det der hedder HDMI out andre steder...



Redigeret af Pede8000 - 22-Februar-2008 kl. 13:44
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3

Til top
furious jt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3716
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2008 kl. 13:49
Så for at få billede OG lyd fra ps3, kan jeg bare sætte et stk hdmi kabel i hdmi in 1 eller 2?
Til top
Pede8000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 2589
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2008 kl. 13:51

Oprindeligt skrevet af furious jt furious jt skrev:

Så for at få billede OG lyd fra ps3, kan jeg bare sætte et stk hdmi kabel i hdmi in 1 eller 2?

Nemlig! ....og et HDMI fra Denon til TV



Redigeret af Pede8000 - 22-Februar-2008 kl. 13:51
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3

Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15691
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2008 kl. 13:52

Oprindeligt skrevet af smasher smasher skrev:

Hvad så med dolby true-hd.. Er der også et normalt DD signal gemt heri?

Ja, men det er til gengæld tæt på normal DVD kvalitet (640 Kbit/s).

Det er umiddelbart kun ved DTS-HD, at det almindelige DTS (core) har væsentlig højere kvalitet end normalt på DVD.

Altså såvidt jeg har kunnet finde ud af. For det er en ny verden, det med lyd fra Blu-ray og HD DVD, og jeg vil ikke forsværge at jeg kender alle kroge af den endnu

  /Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
furious jt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3716
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2008 kl. 13:53
Oprindeligt skrevet af Pede8000 Pede8000 skrev:

Oprindeligt skrevet af furious jt furious jt skrev:

Så for at få billede OG lyd fra ps3, kan jeg bare sætte et stk hdmi kabel i hdmi in 1 eller 2?

Nemlig! ....og et HDMI fra Denon til TV

1000 tak! Så blev jeg så klog 

Til top
smasher Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2006
Status: Offline
Point: 70
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2008 kl. 14:17
Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Oprindeligt skrevet af smasher smasher skrev:

Hvad så med dolby true-hd.. Er der også et normalt DD signal gemt heri?

Ja, men det er til gengæld tæt på normal DVD kvalitet (640 Kbit/s).

Det er umiddelbart kun ved DTS-HD, at det almindelige DTS (core) har væsentlig højere kvalitet end normalt på DVD.

Altså såvidt jeg har kunnet finde ud af. For det er en ny verden, det med lyd fra Blu-ray og HD DVD, og jeg vil ikke forsværge at jeg kender alle kroge af den endnu

  /Lars

Nåå okaaay, så dvs at ifølge dig kan jeg til enhver tid afspille dolby true-hd som normal DD gennem ps3'eren via toslink (så min reciever modtager et DD standard signal som den kan håndtere) på lige fod med DTS-HD som kan afspilles som core DTS (dog i højere kval. end std. dts).....? 

Til top
Pede8000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 2589
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2008 kl. 14:22

Via toslink får du ikke de "nye" formater overført, det kræver PCM. Via toslink kan du kun føre 2 kanaler over i PCM. Du kan højest få DD5.1 via toslink.

Det vil sige at du i realiteten ikke, under nogen omstændigheder, får gavn af de nye formater som PS3 kan dekode, via toslink. Det kræver HDMI der kan PCM 5.1, her får du fuldt udbytte (minus DTS HD- Master Audio)

Se evt. skema tidligere i tråden.

Det er godt nok tungt stof det her....

Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3

Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15691
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2008 kl. 14:26

Oprindeligt skrevet af smasher smasher skrev:

så dvs at ifølge dig kan jeg til enhver tid afspille dolby true-hd som normal DD gennem ps3'eren via toslink (så min reciever modtager et DD standard signal som den kan håndtere) på lige fod med DTS-HD som kan afspilles som core DTS (dog i højere kval. end std. dts).....? 

Ja.

De har simpelthen lavet Dolby TrueHD og DTS-HD, så de er kompatible bagud. Dvs. afspilleren kan hente normal Dolby Digital 5.1 ud af TrueHD, og normal DTS ud af DTS-HD MA.

Og det sker helt automatisk. At hvis afspilleren ikke forstår dekodning af det nye lydformat, så dekoder den helt automatisk det gamle.

Via toslink kan du iøvrigt kun overføre Dolby Digital 5.1 og DTS. Det kræver HDMI at overføre de nye lydformater. Så uanset om afspilleren kan dekode Dolby TrueHD (hvad PS3 godt kan) så er det kun Dolby Digital 5.1 der kommer på toslink udgangen.

  /Lars



Redigeret af Lars - 22-Februar-2008 kl. 14:26
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
smasher Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2006
Status: Offline
Point: 70
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2008 kl. 15:40
Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Oprindeligt skrevet af smasher smasher skrev:

så dvs at ifølge dig kan jeg til enhver tid afspille dolby true-hd som normal DD gennem ps3'eren via toslink (så min reciever modtager et DD standard signal som den kan håndtere) på lige fod med DTS-HD som kan afspilles som core DTS (dog i højere kval. end std. dts).....? 

Ja.

De har simpelthen lavet Dolby TrueHD og DTS-HD, så de er kompatible bagud. Dvs. afspilleren kan hente normal Dolby Digital 5.1 ud af TrueHD, og normal DTS ud af DTS-HD MA.

Og det sker helt automatisk. At hvis afspilleren ikke forstår dekodning af det nye lydformat, så dekoder den helt automatisk det gamle.

Via toslink kan du iøvrigt kun overføre Dolby Digital 5.1 og DTS. Det kræver HDMI at overføre de nye lydformater. Så uanset om afspilleren kan dekode Dolby TrueHD (hvad PS3 godt kan) så er det kun Dolby Digital 5.1 der kommer på toslink udgangen.

  /Lars

 

TAK!  Så skulle det vist være på det rene! og ja - forunderlig ny verden med ret tungt stof..

Til top
beo1 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 03-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 66
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Februar-2008 kl. 18:43

Er der ikke en der kan være sød at skære det ud i pap for mig?

Jeg forsøger at få PS-3 til at sende Dolby True-HD over til min Sony STR DA5300ES via HDMI , men reciever skriver konstant PCM 48Khz uanset hvad.Hjæælp!

Til top
pknarb Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 29-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 120
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Februar-2008 kl. 19:32

Inde i opsætning under BD/DVD afspilning kan man et sted vælge imellem PCM og bitstrøm, hvor "bitstrøm" skal vælges.

Under lydopsætning skal HDMI være valgt som udgang. Herefter kan "automatisk" vælges, hvis PS3 er forbundet til forstærker og den er tændt. Ellers skal du manuelt krydse felterne af, for de lydformater, som forstærkeren kan afkode.

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 3456>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu