recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - PS3 & DTS-HD spørgsmål.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPS3 & DTS-HD spørgsmål.

 Besvar Besvar Side  <1 456
Forfatter
Besked
Pede8000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 2589
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Februar-2008 kl. 19:45
Oprindeligt skrevet af beo1 beo1 skrev:

Er der ikke en der kan være sød at skære det ud i pap for mig?

Jeg forsøger at få PS-3 til at sende Dolby True-HD over til min Sony STR DA5300ES via HDMI , men reciever skriver konstant PCM 48Khz uanset hvad.Hjæælp!

PS3 dekoder Dolby TrueHD og sender det som PCM til din receiver. Du kan IKKE med PS3 sende bitstream (det er der hvor receiver dekoder og skriver Dolby TrueHD i displayet). Resultatet er dog 100 % det samme! Du lytter til Dolby TrueHD og forstærkeren laver kun arbejdet med at forstærke...!!

Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3

Til top
beo1 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 03-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 66
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Februar-2008 kl. 19:45

Tak for input , nu er naboerne på vej i sommerhus!!!det spiller maks!

ps. HADER  brugsanvisninger...

Til top
Pede8000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 2589
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Februar-2008 kl. 19:52
Oprindeligt skrevet af beo1 beo1 skrev:

Tak for input , nu er naboerne på vej i sommerhus!!!det spiller maks!

ps. HADER  brugsanvisninger...

Så kan du gi den fuld gas!!! Pump up the volume!!!

Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3

Til top
cbrdaniel Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 09-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 146
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2008 kl. 14:19

jøses makral!!!

Jeg har aldrig haft problemer med lydformater, men nu kniber det at følge med  . Jeg har lige et par opklarende spørgsmål.

1. DTS HD er det samme som bliver kaldt DTS HD MA. Og er det så det samme som bliver kaldt DTS HD MASTER AUDIO??? Eller er der 3 forskellige DTS HD formater?

2. Nu har jeg fattet, at jeg ikke kan få dts hd dit eller dat via ps3, men kan streame 1,5 mbps, hvilket jo ca er dobbelt op,  kantra alm. dts på alm. dvd, men hvad er dts hd så, 3mbps??

3. Kiggede lige alle bd igemmem i elmutanten, hvor jeg jo lige havde købt min nye ps3, men ikke en eneste var med dolby thrue hd, kun dts hd, som jeg jo så ikke kunne afspille.

Håber at en vil være behjælpelig, har googlet en del, og har også fundet en del, men det virker lidt som om at jeg ikke er den eneste med problemet, mange giver modstridende forklaringer

ps har fået ny reciever, mest på grund af de nye lydformater, men det har jeg så ikke fået meget ud af

ps3, xbox360, pioneer vsx-lx70, front:avance center:jbl bag: harbosound sub:harbo sub 10 x3
Til top
Epsi Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 25-Januar-2007
Status: Offline
Point: 291
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2008 kl. 14:47

Her er DTS-HD og DTS-HD MA rigtig godt forklaret

http://en.wikipedia.org/wiki/Digital_Theater_System#DTS-HD_H igh_Resolution_Audio

http://en.wikipedia.org/wiki/DTS-HD_Master_Audio

 

Ang. det med at finde en BD afspiller til at afspille det så er der nogle få der kan klare det. Ellers kommer der snart nogle nye som kan klare at dekode dem og sende dem videre til forstærkeren.

http://www.recordere.dk/indhold/templates/design.aspx?articl eid=1568&zoneid=5

 

Man kan vælge enten at lade afspilleren eller forstærkeren dekode lydsignalerne. Hvad enten du vælger den ene eller den anden har ingen betydning på kvaliteten. Det er ligesom at pakke zip filer ud. Uanset hvilke program du bruger får du samme filer når du pakker dem ud.

Spørgsmålet er så om man skal gøre det i afspilleren eller forstærkeren. Jeg synes afspilleren skal gøre det fordi så kan du også bruge BDLive mener jeg det er (hold mig ikke op på det)

Her er en rigtig god artikel om HDMI 1.3 og hvorfor det egentlig er lidt hyped

http://www.highdefdigest.com/news/show/853



Redigeret af Epsi - 03-Marts-2008 kl. 14:51
Til top
cbrdaniel Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 09-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 146
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2008 kl. 15:38
Godt så  Er der nogen der ved om det bliver muligt at afkode dts hd, dts ma, dts masteraudio i ps3, efter en evt. firmware opdatering på ps3. eller ligger det i hardwaren??

Redigeret af cbrdaniel - 03-Marts-2008 kl. 15:38
ps3, xbox360, pioneer vsx-lx70, front:avance center:jbl bag: harbosound sub:harbo sub 10 x3
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12237
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2008 kl. 17:03
DTS-HD MA (som er det samme som DTS-HD Master Audio) kommer sandsynligvis med en firmwareopgradering inden alt for længe. Måske sammen med BD-Live opgraderingen, der kommer på samme tid som Panasonics BD50.
Til top
beo1 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 03-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 66
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2008 kl. 17:42

Jeg har testet lidt videre i week-enden , satte en Sony BDP-S500 til istedet for PS-3 , så kom der sjovt nok liv i Dolby-TrueHD indikatoren på dyret.Testfilm Fifth Element , kanon gensyn!Efterfølgende på med Fantastic 4 Silver surfer , angiveligt med DTS-HD , hmm , kunne ikke vælges i setup på film , og reciever indikerede "kun" DTS uanset valg af lydspor...Jeg kan alstå ikke få PS-3 til at vække reciever med True-HD , trods megen hjælp fra Jer , har kastet den videre til Nordisk Film , der skulle jo være mulighed for at vælge True-HD i output-format lyd.

Sidst , men ikke mindst , den bedste oplevelse til dato er War , med 7.1 uncompressed , det spiller maks!På PS-3...

Til top
Hans j Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Marts-2007
Status: Offline
Point: 4207
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2008 kl. 18:42
Oprindeligt skrevet af beo1 beo1 skrev:

Jeg har testet lidt videre i week-enden , satte en Sony BDP-S500 til istedet for PS-3 , så kom der sjovt nok liv i Dolby-TrueHD indikatoren på dyret.Testfilm Fifth Element , kanon gensyn!Efterfølgende på med Fantastic 4 Silver surfer , angiveligt med DTS-HD , hmm , kunne ikke vælges i setup på film , og reciever indikerede "kun" DTS uanset valg af lydspor...Jeg kan alstå ikke få PS-3 til at vække reciever med True-HD , trods megen hjælp fra Jer , har kastet den videre til Nordisk Film , der skulle jo være mulighed for at vælge True-HD i output-format lyd.

Sidst , men ikke mindst , den bedste oplevelse til dato er War , med 7.1 uncompressed , det spiller maks!På PS-3...


PS3 kan heller ikke bitstreame det ud !
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 456
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu