recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - ps3 eller blue-ray afspiller
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketps3 eller blue-ray afspiller

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
bruger udmeldt 5 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Status: Offline
Point: 3584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2008 kl. 19:28
Oprindeligt skrevet af Callie Callie skrev:

Oprindeligt skrevet af mkirkelund mkirkelund skrev:

Hvorfor ikke købe en PS3 når den er så billig?

PS3 fra Amazon

Pris: £308.47 = 2440 DKR (med dansk moms).

Der kan være flere grunde:

Du skal bruge bt og kan dermed ikke bruge gængse multi fjernbetjeninger. Den er større og bruger mere strøm. Den larmer formentlig mere end en almindelig stand alone afspiller.

Skal man derfor kun bruge en afspiller og absolut ikke kommer til at spille, så er den efterhånden blevet en dårlig løsning.

det var et dårligt argument og dyrt.

Har nu i et år kørt med Irda srm7500 imod min ps3, for 120kr..
Så det er ikke korrrekt, når man taler afspilning af film alene.
og så kan man altså slukke i menu. (tænd kræver at man rejser sig, puha)

Redigeret af pendec - 28-December-2008 kl. 19:29
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2008 kl. 19:40
Helt klart, hvis Torpp synes det er fedt med en PS3 og den kan fåes til det samme som BD35, så ta' den!!! Så nupper jeg nemlig BD35
Til top
Perls Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 31-Juli-2007
Sted: Denmark
Point: 249
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2008 kl. 09:53
En fordel ved PS3'en er "måske" den noget hurtigere load tid. Og så kan man jo altid spille lidt FIFA eller hvad man nu er til. Der er sikkert et par ulemper men for mig er de svære at få øje på 
Til top
Herget Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 29-December-2008
Point: 10
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2008 kl. 10:23

Kan tilslutte mig "koret" som er tilhænger af PS3.

Har selv indkøbt en PS3 med 80GB via Amazon i UK - Engelske pund kontra DKK er hamrende lav pt.. og fik efter hvad jeg kunne regne ud meget meget for pengene i England end DKK...

For samme pris hvad en 80GB koster i DK med én player samt ét spil, fik jeg foruden dette, en ekstra player - 3 HD Film, 4 stk. PS3 spil samt HDMI kabel..

Eneste "minus" er at man skal have en konverter fra engelsk til DK-stik ren strømmæssigt.. 

Så både sønnike og far hygger voldsomt med spil i HD-Kvalitet på 42´og kan foruden dette også nyde Blueray-film ligeså...  (Foruden trådløst internet, billeder, musik, internet-radio osv osv osv)

Mvh

Til top
Rtorp Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 07-December-2005
Point: 186
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2008 kl. 11:19
Oprindeligt skrevet af Herget Herget skrev:

Eneste "minus" er at man skal have en konverter fra engelsk til DK-stik ren strømmæssigt.. 

Jeg synes at have læst at man blot kan bruge et almindeligt PC strømkabel...

Til top
Allan Olesen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Juli-2008
Point: 3249
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2008 kl. 12:06
Vi har selv en PS3, men på et eller andet tidspunkt bliver den sikkert suppleret med en dedikeret Blu-Ray-afspiller. Man skal ikke gøre livet med PS3 mere rosenrødt, end det reelt er.

PS3 understøtter ikke HDMI/CEC. Det vil sige, at man ikke kan styre den fra TV'ets fjernbetjening, og man kan ikke synkronisere tænd/sluk af de to enheder. Dette er selvfølgelig kun relevant, hvis man har et TV, som understøtter HDMI/CEC.

Man kan naturligvis gå i gang med med universal-fjernbetjeninger og IR-USB-konvertere, men så er man jo i gang med at bruge flere penge på at få (noget af) den funktionalitet, som de billigste dedikerede Blu-Ray-afspillere er født med. Desuden synes jeg ikke, at det er kønt at have ragelse siddende i USB-porten på PS3.

Med hensyn til de priser, der er på bordet her i tråden:
Det er ikke rimeligt at sammenligne en engelsk pris på PS3 med en dansk pris på en Blu-Ray-afspiller. Hvis man beslutter sig for at købe i England, kan man jo også købe en Blu-Ray-afspiller der.

Oprindeligt skrevet af Rtorp Rtorp skrev:

Jeg synes at have læst at man blot kan bruge et almindeligt PC strømkabel...

Det er korrekt. Det har jeg selv gjort. Det er en billigere og mindre klodset løsning.

Redigeret af Allan Olesen - 29-December-2008 kl. 12:08
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu