recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Spillekonsoller
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - PS3 Eller  Tvix
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPS3 Eller Tvix

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Ammani Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 19-November-2006
Status: Offline
Point: 9
Direkte link til dette indlæg Emne: PS3 Eller Tvix
    Sendt: 01-Maj-2008 kl. 16:30

Hejsa,

Jeg står overfor at købe enten en PS3 eller Tvix som et Mediecenter, men jeg kan ikke finde ud af hvilken en af dem det skal være. Mediacenteret skal primært bruges til at se film eller høre musik.

Er der nogen som kan dele deres erfaringer med PS3 som et MC ?

Tak på forhånd

Til top
bruger udmeldt 5 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Point: 3584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2008 kl. 17:10

Du kan ikke helt sammenligne de 2 bokse..

Og alligevel, så kan man hvis man ser bort fra den fleksible tvix og den hardcore spillemaskine ps3 er..

tvix understøtter næsten allle codecs og containers.

ps3 understøtter kun mpg og divx .
Ps3 kan BD afspilning, Tvix kan ikke.

PS3 er en stor boks, tvix er meget mindre.

menuerne er derimod en helt anden sag, og har du "storage" et helt andet sted, så er ps3 nok det bedste valg alligevel..

Jeg har dog ikke tvix, så jeg skal heller ikke sige mere imod denne boks.

Til top
Ammani Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2008 kl. 18:14

Tak for et hurtigt svar

Jeg kan forstå på dig du selv har en PS3 som MC. Er du meget glad for den ? Forstår du jeg hælder også mest til PS3. netop pga BD og upscaling etc. Men vil lige heller spørge en med mere forstand på det end mig selv

Til top
Miths Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 31-Januar-2008
Point: 413
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2008 kl. 18:58
Hvis du bruger TVersity som medieserver, i stedet for Windows Media Sharing (eller afspilning direkte fra intern eller ekstern PS3 harddisk), kan du dog også afspille et væld af andre formater via en PS3 - TVersity tager sig så af dekodningen (eller "transcoding" som de kalder det i de tilfælde).
Til top
Ammani Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2008 kl. 19:15

Oprindeligt skrevet af Miths Miths skrev:

Hvis du bruger TVersity som medieserver, i stedet for Windows Media Sharing (eller afspilning direkte fra intern eller ekstern PS3 harddisk), kan du dog også afspille et væld af andre formater via en PS3 - TVersity tager sig så af dekodningen (eller "transcoding" som de kalder det i de tilfælde).

Jeg havde tænkt mig at bruge min Synology NAS istedet for at have comp tændt hver gang jeg ville se film. Eller er det dumt ?

Til top
bruger udmeldt 5 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Point: 3584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2008 kl. 19:21

Jeg bruger en linux box som storage og kører UPnP via denne til ps3, det funger sådan set med de fleste avi's .. og så konverterer jeg de par X264 serier som jeg henter i HD.. det tager kun 1minut når den muxer dem..

Så er det en helt ok løsning som MC.

Jeg har ingen windows maskine så jeg lever med hvad linux nu kan som er nok.

Til top
Miths Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 31-Januar-2008
Point: 413
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2008 kl. 20:04
Oprindeligt skrevet af Ammani Ammani skrev:

Oprindeligt skrevet af Miths Miths skrev:

Jeg havde tænkt mig at bruge min Synology NAS istedet for at have comp tændt hver gang jeg ville se film. Eller er det dumt ?

Det kan jeg desværre ikke svare på , men hvis PS3'en stadig skal klare al videodekodning vil du naturligvis være begrænset af de ret få formater den kan klare.
Hvis den NAS derimod - som TVersity - kan tage sig af dekodningen "on the fly", mens den streamer til PS3'en, så er det ikke længere PS3'en der sætter begrænsningerne.
Til top
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-April-2006
Sted: Denmark
Point: 2911
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2008 kl. 16:16
Oprindeligt skrevet af Ammani Ammani skrev:

TViX'en er perfekt til at streame fra et NAS.

Jeg har både PS3 og TViX. Til BD benytter jeg naturligvis PS3 - til alt andet medie indhold fra nettet er TViX'en perfekt.

Med venlig hilsen,
Thomas
Til top
Ammani Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2008 kl. 22:50

Tusind tak for alle jeres svar

Jeg tror jeg vælger PS3 til at starte med, og så evt en Tvix hvis det viser sig at PS3 ikke er helt så god som MC.

Endnu engang tak for hjælpen

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu