recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Spillekonsoller
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - ps3 eller x-box
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketps3 eller x-box

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
zutcorp Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 01-Januar-2008
Sted: Viby Sj,Denmark
Status: Offline
Point: 98
Direkte link til dette indlæg Emne: ps3 eller x-box
    Sendt: 15-Juli-2011 kl. 09:38
Så er jeg ved at komme i markedet for en konsol - sådan 100 år efter alle andre :-)
 
Har læst en del om ekslusive spil, larm osv, men har lidt sværere ved at finde ud af hvor gode de er som medieafspillere?
 
Jeg har film og musik på en nas og også mulighed for en USB harddisk. Er de noget problemer ved nogen af maskinerne, ved at afspille mine iso, mkv etc, elle rhar begge konsoller styr på det?
 
Ellers noget man skal være opmørksom på?
 
Til top
Supergris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-December-2006
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 1464
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juli-2011 kl. 10:12
Ingen af dem, der er særlig gode som medieafspillere, der er du langt bedre tjent med eksempelvis en WD Tv Live, der kan erhverves fra ny for ca. 600 kr..
Til top
zutcorp Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 01-Januar-2008
Sted: Viby Sj,Denmark
Status: Offline
Point: 98
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juli-2011 kl. 10:56
egentlig heller ikke det de primært skal bruges til - det er til ungernes spilleværelse, hvor de bare skal spille en dvd eller to fra NAS indimellem. Lidt mere seriøst TV foregår i stuen, hvor jeg har en udemærket xstreamer til jobbet...
 
Til top
osbech Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-December-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 889
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juli-2011 kl. 11:17
Til det ville jeg måske mene en Xbox er vejen frem.. PS3'ern er ret låst ifht formater, dog har den bd drev..
Til top
Crockie Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 31-December-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 159
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juli-2011 kl. 13:39
Ang. mediaserver, vil jeg da klart vælge PS3'eren. Du kan bare bruge ps3mediaserver så kan du afspille alt.
Til top
Corax Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 10-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 351
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juli-2011 kl. 14:38
ps3mediaserver kan også streame til 360.
Vælg konsol udfra spillene (og kinect vs. move hvis du er interesseret i den slags).
Til top
SteffenD89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4337
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juli-2011 kl. 16:09
Oprindeligt skrevet af zutcorp zutcorp skrev:

egentlig heller ikke det de primært skal bruges til - det er til ungernes spilleværelse, hvor de bare skal spille en dvd eller to fra NAS indimellem. Lidt mere seriøst TV foregår i stuen, hvor jeg har en udemærket xstreamer til jobbet...
 
Altså, skal den primært blive brugt til spil?
Til top
zutcorp Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 01-Januar-2008
Sted: Viby Sj,Denmark
Status: Offline
Point: 98
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juli-2011 kl. 17:48
ja, egentligt mest til spil- men var bare i tvivl om hvordan mediadelen fungerede.
 
umiddelbart har jeg ikke rigtigt nogen præferencer ang. spillene - vil primært have en for at spille fifa, madden og nhl og den slags.
 
Og siden jeg ingen præferencer har hælder jeg mest til den lidt billigere x-box. Eneste caveat er om ungernes venner har mere ps3 end x-box...
 
har læst at man ikke rigtigt bruger hardiskene og at man - alt efter prisforskellen - ligeså godt kan købe en 4gb x-box som en 250gb og så evt supplere med nogle USb pinde, så det er selvfølgelig også en del af overvejelserne nu...
Til top
SLETTET_20120103 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 6191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juli-2011 kl. 17:57
Mine cents:

1) Xbox er billigere at anskaffe men har større problemer med at holde. Xbox'en er efter statistikken mere sansynlig at fejle imens du har den. De har dog en god ordning hvis det er RROD-fejl, men gider du besværet med at undvære konsollen i tide og utide?

2) Den billigere pris på Xbox tiltrækker en del fra det yngre publikum til at spille på dén konsol. Det kan være ekstremt irriterende med småbørn som ikke kan finde ud af at opføre sig over internettet. PSN har dog også nogle stykker, men det er mere sjældent at jeg støder på nogen.

3) Xbox har en bedre online-del (nemmere at danne en gruppe som vil spille sammen) men den er ikke gratis at bruge som den er på PS

4) PS har et BD-drev så du kan bruge den til at se blu-ray film - en ikke uvæsentlig feature som mange har glæde af.
Til top
zutcorp Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 01-Januar-2008
Sted: Viby Sj,Denmark
Status: Offline
Point: 98
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juli-2011 kl. 18:22
Tror egentligt også den står og falder med det her: Er et BD-drev prisforskellen hver?
 
det vil jeg så gå og overveje :-) - mest fordi jeg ikke regner med at spille online (men kunne jo være ungerne ville på et tidspunkt)
Til top
SteffenD89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4337
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2011 kl. 19:34

Overvej nu grundigt det med spil. Hvis ungerne også skal bruge den, er Kinect (Xbox) sikkert ikke helt tosset, hvis de ikke er så gamle.

Noget andet er også, at inden du har set dig om er du også interesseret i andre spil end lige sportsspil. Der er mange spil til Xbox 360, men MS fokus er for fremtiden næsten primært Kinect.
 
Prismæssigt ligger konsollerne ikke langt fra hinanden. Jeg vil som udgangspunkt ikke vælge en konsol der kun har 4GB - lige pludselig står du og vil downloade nogle arcade spil også er det træls at skulle slette fordi der ikke er plads. Nå, men prisen for en Xbox 360 250GB = 1599kr og PS3 2000kr.
 
Hvis du er helt ligeglad så vælge en Xbox 360, men hvis godt kunne tænke dig en bluray afspiller til en merpris af ca. 400kr så ta' en PS3.
 
Tjek evt denne tråd ang spil til PS3 (der er desværre ikke nogen til Xbox 360)
 
 
 
 
Til top
SteffenD89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4337
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2011 kl. 19:35
Oprindeligt skrevet af zutcorp zutcorp skrev:

Tror egentligt også den står og falder med det her: Er et BD-drev prisforskellen hver?
 
det vil jeg så gå og overveje :-) - mest fordi jeg ikke regner med at spille online (men kunne jo være ungerne ville på et tidspunkt)
 
At spille online i ét år koster ca. 300-500kr afhængig af om du kan finde det billigt. Det er også relevant at tage med. For en Xbox 360 altså, det er gratis til PS3.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu