recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Spillekonsoller
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - PS3 Eye
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPS3 Eye

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2008 kl. 10:55

Oprindeligt skrevet af DarkHelmet DarkHelmet skrev:

Jeg har set den i EB games..

Jatak, men hvor? og ikke mindst, hvornår? 

Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2008 kl. 11:02

Oprindeligt skrevet af HeartWare HeartWare skrev:

Hvis den ikke virker "rigtigt" til PS3 burde de da nok opdatere deres beskrivelse - ud fra det man ser, så ser den da ud til at virke til PS3, og selvom det teknisk set er korrekt (hvis den virker med PS2 software på en PS3), så er det lidt at føre folk bag lyset, hvis det kun er på det niveau, at den fungerer på PS3...

Hardware mæssigt burde den virke. Men softwaren der findes til eye-toy er det ikke alt det virker med. Så det er ikke kameraet som sådan der er problemet, det er softwaren som bruges med kameraet, som i nogle tilfælde ikke virker.

Men stadigvæk er det slet ikke den "gamel" eye jeg er på jagt efter, men derimod den nye.

Denne her:
http://dk.playstation.com/ps3/hardware/accessories/detail/it em78896/PLAYSTATION%C2%AEEye/

En lille demo af hvad man kan med den:
http://www.youtube.com/watch?v=L17O43X39cg

Eller denne:
http://www.youtube.com/watch?v=58hfb9ZxzK8&feature=relat ed

Til top
Skalle06 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-November-2006
Sted: Denmark
Point: 1116
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2008 kl. 11:25
Prøv Ebay.   Der ligger de på omkring 17 £ + forsendelse.  Dertil skal du lægge risikoen for told og moms.
Til top
Sylvest Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Oktober-2007
Point: 890
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2008 kl. 13:51
Oprindeligt skrevet af DonJensen DonJensen skrev:

Nogen der kan komme med en lille test af "øjet"?

Jeg købte det i Coolshop tilbage i november, men har ikke brugt det ret meget, da jeg dengang blev lidt skuffet over den manglende præcision i et par af de små spil man kan købe, derudover så frøs min PS3 også i det ene spil. Men jeg laver gerne en lille anmeldelse som er klar engang i morgen aften.

Til top
TBS222 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 25-November-2007
Point: 28
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2008 kl. 16:16
Det kan fås i Merlin - både on-line shop og jeg har set det i butikker i Nordsjælland
Til top
McNiklas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-Oktober-2007
Sted: 4100 Ringsted
Point: 1691
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2008 kl. 20:19
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2008 kl. 09:59

Oprindeligt skrevet af McNiklas McNiklas skrev:

http://www.coolshop.dk/catalog/product_info.php?products_id= 54080

Lager: Produktet er midlertidig ikke tilgængelig.
Reserver dit eksemplar nu, og du vil modtage information via email med status så snart vi ved mere.

Sååå..

Men jeg kan da så lige nævne, at det lykkedes mig at finde et i går (det absolut sidste eksemplar i Game i Fields).

Til top
McNiklas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-Oktober-2007
Sted: 4100 Ringsted
Point: 1691
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2008 kl. 12:46
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

http://www.coolshop.dk/catalog/product_info.php?products_id= 54080

Lager: Produktet er midlertidig ikke tilgængelig.
Reserver dit eksemplar nu, og du vil modtage information via email med status så snart vi ved mere.

Sååå..

Men jeg kan da så lige nævne, at det lykkedes mig at finde et i går (det absolut sidste eksemplar i Game i Fields).

Da jeg var ind på siden kom det på lager om 2-3 dage

Til top
Skalle06 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-November-2006
Point: 1116
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2008 kl. 13:13

Hvad måtte du så slippe ?

Til top
Sylvest Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Oktober-2007
Point: 890
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2008 kl. 18:24
Hermed som lovet:

Mini test af PS3 Eye:

Allerførst lige et par specs: Kameraet har en opløsning på 640 x 480 ved 60fps men kan også køre 120fps ved 320 x 240. Derudover har det 4 mikrofoner (array) og samt en USB ledning på ca. 1,8m. Kameraet kommer på en lille plastikfod og det kan drejes 360 grader horisontalt og ca. 45 grader vertikalt. Der er en manuel indstilling af linsen til enten close-ups eller full-body billeder.

Der følger ingen software med i pakken, men Eyecreate kan downloades gratis via PlaystationStore.

Jeg har desuden købt: Aqua Vita, Creature Feature og Trials of Topoq via nettet, og endelig så har jeg også testet det sammen med Tiger Woods 08, hvor man kan bruge kameraet til at lægge et billede ind af sig selv som danner basis for en computeranimeret figur af en. Jeg ligner nu mere Tiger end mig selv, men det skyldes nok snarere spillet end kameraet J

Eye Create:
Her får man et standard billed- og videoredigeringsprogram, hvor man kan indstille kameraet med de mest almindelige parameter: brightness, contrast, white balance, saturation, mirror. Derudover kan man lægge effekter på med diverse farver, distortions og trails hvilket er rimelig cool. Kameraet er godt til at fange selv hurtige bevægelser og samtidig lægge effekterne på, der er ingen forsinkelse.
Den er rimelig til at tage forholdsvis skarpe billeder selv når det er mørkt eller meget lyst, men den lave opløsning gør at man ikke må forvente for meget.

Mikrofonen er ret god. Jeg prøvede at optage mig selv synge/snakke med en tændt radio i baggrunden. Bortset fra at det lyder ret dårligt når jeg synger så fangede den de falske toner ret godt, den var også god til at pille baggrundsstøjen fra.

Øvrige spil:
Akvariet (aqua vita) er ikke andet end et akvarium hvor man kan få lov til at skvulpe rundt med hånden I overfladen. Det foregår dog gnidningsfrit i realtid men man får ikke helt følelsen af at røre i et akvarie, dertil er effekterne for få.

Creature Feature er et spil som mest af alt minder om Lemmings og ideen er at man skal skubbe nogle små dyr fra punkt a til punkt b. Her er jeg noget skuffet over nøjagtigheden, det er svært at finde det rigtige tempo da det ikke må gå for hurtigt for så virker det ikke som om man skubber, omvendt må det ej heller gå for langsomt da figurerne så falder ned/tilbage fra hvor man startede. Man kan dog se sig selv i baggrunden af skærmen hele tiden og det er nu lidt sjovt.

Trials of Topoq: Her skal man skubbe en kugle fra punkt a til b via en række platforme, man ser spillet oppefra og det EyeToy filmer er samtidig sat ind som baggrund på de enkelte platforme. Det er det klart sjoveste spil, men også det som er bedst til at fange bevægelserne. Man lærer da ikke at tage en tår cola eller klø sig i håret når man er midt i et spil. Det er også sjovt at styre menuerne i spillet lidt på samme måde som Tom Cruise gør i Minority report, det er dog ikke i 3D her.

Man skal også passe på med ikke at have bevægelse i baggrunden da det også påvirker spillet. Det skal klart forbedres da de fleste nok har kameraet siddende på fjernsynet pegende mod sofaen hvor der sagtens kan sidde mere end en.

Konklusion:
Den forholdsvis lave opløsning sætter sine naturlige begrænsninger, og derfor minder kameraet i billedkvalitet mest om et webcam til et par hundrede kroner. Mikrofonen er derimod ret god. Softwaremæssigt skal der dog stadig arbejdes en del med genkendelsen især, hvis der er bevægelse i baggrunden.

Til top
DonJensen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-April-2005
Point: 841
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2008 kl. 18:54
Tak for test, den var rigtig fin!
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2008 kl. 20:40
Oprindeligt skrevet af Skalle06 Skalle06 skrev:

Hvad måtte du så slippe ?

899,- inkl. Eye of Judgement, et spil som ungerne er totalt vilde med, selvom jeg (vi) ikke helt forstår meningen med kortene endnu. Ungerne er vilde fordi det minder meget om de kortspil de spiller idag i som Yo-gi-o (eller hvad pokker det nu hedder) samt Pokémon. Her er det bare interaktivt med monstere på PS3 med enorm god grafik og lyd. Jeg synes egentlig spillet er temmeligt genialt, selvom det ikke lige er min stil.

Selve Eye kameraet er som sådan udemærket. Kan se der lige kom en hurtig anmeldelse af det. Og jeg er temmelig enig med den anmeldelse. Mit problem her er, at jeg tror der ganske enkelt er for lidt lys om aftenen til at spille Eye Of Judgement, så engang imellem brokker spillet sig over, at et kort er "forsvundet". Det er også den eneste hage jeg synes der er ved det. Fremtiden bør bude på noget rigtig godt med sådan et. Men jeg er helt enig i, at opløsningen er for lav til at lave noget egentligt og ordentligt video optagelse ud af det. Men sjovt er det helt sikkert, og et kanon hit hos ungerne.

Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu