recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Spillekonsoller
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - PS3 firmware 2.40
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPS3 firmware 2.40

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
SLETTET_20120103 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 6191
Direkte link til dette indlæg Emne: PS3 firmware 2.40
    Sendt: 05-Juni-2008 kl. 12:45
Ps3fan.dk beretter om in-game XMB i den næste opdatering til ps3.

Desuden er der rygter om at PS3 40gb får bagudkompabilitet med ps2 spil.

Lyder lækkert, men er jeg den eneste som er ved at være lidt træt af alle de opdateringer til ps3? - det er selvfølgelig rart med en bedre og bedre konsol, men att komme fra en ps2 til en ps3, så synes jeg det er lidt trælst

Næsten ligesom windows. Hackerbeskyttelse mig her, og hackerbeskyttelse mig der. PS3 kan dog ikke helt sammenlignes med windåse - synes bare det er vildt at den skal opdateres så tit.
Til top
Insaniac Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 21-December-2004
Point: 396
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2008 kl. 12:54

Det tager jo ingen tid at opdatere den, så jeg ser det ikke som et problem. Synes det er rart med opdateringer

Lyder interessant med bagudkombatibilitet med ps2, men jeg troede det var noget hardware mæssigt, der gjorde det og ikke software?

Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Point: 15694
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2008 kl. 13:04

Oprindeligt skrevet af Insaniac Insaniac skrev:

Lyder interessant med bagudkombatibilitet med ps2, men jeg troede det var noget hardware mæssigt, der gjorde det og ikke software?

I de allerførste PS3 (Japan og USA) var der hardware emulering af PS2.

Men i de 60GB versioner vi fik til Europa, var det erstattet af en software emulering istedet.

Da Sony så skulle lancere det billigere alternativ, så pillede de den software ud igen. Senere indrømmede de, at det intet have med pris at gøre. Det var jo bare software, og den var udviklet. Men der skulle være forskel imellem 60GB og 40GB, så sådan blev det.

Måske har der også ligget en idé om at støtte udviklingen af flere PS3 spil bag. Eller rettere "tvinge" flere spil på markedet.

Men det er måske efterhånden gået op for Sony, at den understøttelse kan være et salgsargument, og så vender den tilbage. Who knows..

/Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12430
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2008 kl. 13:15
De pillede noget af hardwaren ud af den europæiske PS3, men den del af hardwaren der ikke kunne softwareemuleres og som skulle bruges til PS2-bagudkompatibilitet forblev. Den har de også pillet ud af 40GB-modellen, så det er derfor at den 'lille' PS3 ikke kører PS2-spil.
Til top
klander Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Juni-2004
Point: 813
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2008 kl. 13:18

Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:

Ps3fan.dk beretter om in-game XMB i den næste opdatering til ps3.

Desuden er der rygter om at PS3 40gb får bagudkompabilitet med ps2 spil.

Lyder lækkert, men er jeg den eneste som er ved at være lidt træt af alle de opdateringer til ps3? - det er selvfølgelig rart med en bedre og bedre konsol, men att komme fra en ps2 til en ps3, så synes jeg det er lidt trælst

Næsten ligesom windows. Hackerbeskyttelse mig her, og hackerbeskyttelse mig der. PS3 kan dog ikke helt sammenlignes med windåse - synes bare det er vildt at den skal opdateres så tit.

Der er da ingen der tvinger dig til at opdatere, du kan jo bare tage den fra nettet så er det jo klaret med et snuptag

men så kan du jo nok ikke spille så meget, men du skal ikke opdatere.

det er godt nok sjældent man hører om folk der er træt af at få noget gratis og frit, men hold dig til PS1 & pS2 og så Linux på pcen

Med Venlig Hilsen

Kurt

Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2008 kl. 13:31
Jeg synes bare det er trælst når man skal hente ting ned når nu man lige havde sat sig for at tage et hurtigt ræs - skal måske sige at jeg har 100/100 mbit, så det går hurtigt nok med at hente. Det er mere det at jeg synes det er lidt belastende

Er der andre som synes det er svært at installere demo'er når man henter fra PS-store? - jeg synes den står ved initializing i al evigheder.

Derimod tager det 15 sek maks. hvis ikke man henter
Til top
Klondike Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-Marts-2008
Point: 1215
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2008 kl. 14:14

Hvis 40 GB kunne komme til at afspille PS2 spil ville det da være for vildt. Nogen gange kunne jeg godt tænke mig at jeg havde haft en 60 GB model istedet for, hvis det bare ikke var fordi den eftersigende larmer en del mere en 40 GB modellen.

Desværre tror jeg det er en and.

Som Naiera skriver så mangler 40 GB PAL modellen en GS (graphic Synthesizer) chip for at det skulle lade sig gøre. Det er kun en anden PS2 chip der er software emuleret EE ( emotion engine )

Men hvis de nu alligevel finder en måde at gøre den PS2 kompetibel, ja så ville det bare være super

Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12430
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2008 kl. 14:19
Ja, som jeg ser det er det ikke muligt uden videre at få de nye PS3-modeller til at køre PS2-spil, jævnfør det med PS2-hardwaredelene der først var to af, men så kun én af, da den først kom her over. Det er jo også kun rygter indtil videre; vi må se hvad der sker når 2.40'eren dukker op.

Det ville bestemt ikke genere mig hvis 40GB-modellen igen kunne spille PS2-spil. Mere at anbefale PS3'en på baggrund af
Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2008 kl. 14:54
Det slog mig lige at et spil som Tekken 5: DR da vist nok er et ps2/PSP spil?

Hvis man kan porte det til ps3, kan man vel også uden videre lave software "den anden vej"?

Altså, jeg forestiller mig: ps2spil-->PS3<->PS2 emulering --> ps3 rent softwaremæssigt.

For mig lyder det underligt hvis ikke man er i stand til at oversætte PS2 kode til PS3.

Håber på det bedste
Til top
MJ (udmeldt) Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 16-Januar-2007
Point: 2917
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2008 kl. 14:59
Jeg elsker opdateringer :) Især fordi de stort set altid bringer noget nyt og dejligt med sig.
Til top
jcoop Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 15-April-2007
Point: 157
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2008 kl. 16:00

Nøj det kunne være fedt med PS2 kompatibilitet, og jeg tror faktisk Sony havde en større mening med at fjerne hardwaren helt. Det kan så godt være de laver det sådan at man kan købe spil på PSstore, lidt som PS1 spil.
Men det bliver altså også fedt med XMB i spil, for satan det er træls at få en besked når man sidder midt i et spil

[URL=http://eu.playstation.com/psn/profile/jcoop_dk/] [IMG]http://mypsn.eu.playstation.com/psn/profile/jcoop_dk.png] [/URL]
Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2008 kl. 16:14
Hehe, har jeg ikke prøvet, men jeg har heller ingen (ps3) venner

Men ja, PS2 ville være nice..

Den ting jeg glæder mig allermest til er SSD-diskene bliver billigere. De er blevet noget hurtigere og større, og samsung regner med masseproducering sidst på året.

Med op mod 133 mb/s mod ca. 50 mb/s, så kunne det blive rigtig interessant..
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu