recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Spillekonsoller
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - PS3 FW 1.8 i morgen med 1080p opskalering
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPS3 FW 1.8 i morgen med 1080p opskalering

 Besvar Besvar Side  <1 3456>
Forfatter
Besked
nekolas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 14-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 870
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2007 kl. 19:55
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2007 kl. 21:27

Hmm og jeg som håbede at de ville løse problemerne med en media server  Lavede en del test med Twonkymedia i dag. Det gik ikke godt. Den mister forbindelsen alt for tit til at det på nogen som helst måde er brugbart.

 

Til top
Mike S. Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2909
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2007 kl. 08:46
1.81 fixer en bug med den ikke kunne huske indstillingen for Pure RGB så vidt jeg fusker.

Kandensen: Hvilket netværk, trådløst eller kablet - jeg har skiftet mit wireless til n og nu kører det stabilt.
Zaptor Motorola
40" SonyX3500
40" Samsung F71
NAD L76 surround med Dali
En skærm er et panel hvortil man putter input ind i...
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2007 kl. 10:46

Det er trådløst.. Jeg har endnu ikke forsøgt med wired net. Men hvis det skyldes det trådløse net, så er det en skandale af Sony. Min HTPC der står lige ved siden af (ja faktisk under PS3éren) funger ganske glimragende via trådløst net. Min bærbar computer er også forbundet trådløst, og heller ingen problemer her med at streame musik, billeder og film, selv i 3 dobbelt afstand fra routeren i forhold til PS3éren.

Men det kunne være jeg skulle prøve med et kabel, om ikke andet så bare for at konstaterer, at det trådløse er noget bras. Det funger ellers fint nok til at gå på online shoppen og hente downloads med.

 

Til top
iceman24 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-September-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 938
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2007 kl. 00:24
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Det er trådløst.. Jeg har endnu ikke forsøgt med wired net. Men hvis det skyldes det trådløse net, så er det en skandale af Sony. Min HTPC der står lige ved siden af (ja faktisk under PS3éren) funger ganske glimragende via trådløst net. Min bærbar computer er også forbundet trådløst, og heller ingen problemer her med at streame musik, billeder og film, selv i 3 dobbelt afstand fra routeren i forhold til PS3éren.


Men det kunne være jeg skulle prøve med et kabel, om ikke andet så bare for at konstaterer, at det trådløse er noget bras. Det funger ellers fint nok til at gå på online shoppen og hente downloads med.


 



nu er det jo ikke sikkert at fejlen liiger i PS3...

jeg kører selv media center fra min PS3 via Media player 11 og Nero og har endda også brugt Azureus fra min bærbar som kører trådløs via router som står i den anden ende af huset og både bærbar og PS3 står i stuen.
det hele kører bare overraskende godt uden slowdowns eller andre problemer. selv via nero hvor den skal bearbejde det on the fly kører godt...

og vores anden pc som står i soveværelset kører også godt på PS3...

kender et par andre der også har stor succes med media streaming til PS3.
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2007 kl. 11:35

Oprindeligt skrevet af iceman24 iceman24 skrev:


nu er det jo ikke sikkert at fejlen liiger i PS3...

Når både HTPC og bærbar virker ganske glimragende via trådløst, så virker det lidt mystisk at PS3 ikke kan streame musik. Det er ikke lykkedes mig at høre et helt musiknummer endnu. Den falder simpelthen helt ud og står i filvælgeren efter ganske kort tid.  Billeder og film har jeg slet ikke forsøgt med endnu.

Det er Twonkymedia 4.3 jeg køre med på min server, (da jeg ikke kunne få min Synology NAS til at snakke med PS3éren).

Hvis jeg får tid i aften, så prøver jeg med et netkabel. Så må vi se om det går bedre. Jeg er dog ret sikker på at PS3éren har et problem.

 



Redigeret af Kandersen - 19-Juni-2007 kl. 11:36
Til top
Magosa Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 30-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 97
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2007 kl. 12:03

Hej,

Jeg havde også store problemer med mit trådløsenetværk og PS3 - jeg fik løst det ved at vælge AES som krypteringstype - dvs. på både PS3 og routeren. Jeg bruger en Linksys.

Nu virker musik, streaming af film osv. ganske fint via trådløst. Før oplevede jeg osv. at PS3'eren smed forbindelsen når jeg ville på Sonys online shop.  

 



Redigeret af Magosa - 19-Juni-2007 kl. 12:16
Sony 40" W-Series
Panasonic DMR-EH65
Onkyo TX-SR605
Qnap TS-201
Gallo Nucleus Micro
PS3
Wii
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2007 kl. 12:14

Hmm min er også en Linksys.. Kunne da godt være jeg skulle se lidt på det. God ide, tak for det!

 

Til top
Magosa Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 30-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 97
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2007 kl. 12:17
Ok meld lige tilbage, hvis det løser dit problem
Sony 40" W-Series
Panasonic DMR-EH65
Onkyo TX-SR605
Qnap TS-201
Gallo Nucleus Micro
PS3
Wii
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juni-2007 kl. 09:40

Det gjorde det sådan ikke lige.. og dog.

I første omgang skiftede jeg til at benytte AES, og det virkede da også noget bedre, troede jeg. Det var en meget kort test jeg lavede, og konstaterede at der ikke var problemer.

Så fik jeg den "geniale" ide at opgradere Twonkymedia til den nye 4.4 beta, for der skriver udvikleren at der er løst nogle problemer med PS3 og den nu skulle være bedre understøttet. Så ud med 4.3 og ind med 4.4. Derefter stod jeg med præcis samme problem igen, og måske endda værre.

Jeg fik ikke lige tid til at teste ved brug af netkabel. Det må jeg se om jeg når senere. Men faktisk tror jeg, at det er PS3éren som har fået et problem med det trådløse net. Muligvis pga. jeg har rykket rundt på både PS3 og min router, eller så skyldes det firmware opdateringerne (1.8 og 1.81) i PS3éren, for jeg synes også at downloads fra SonyStore går ekstremt langsomt nu. Det tog over 10min at hente 111MB i går. Det er for lang tid på en 20mbit linie (som jeg godt ved det trådløse net alligevel ikke kan udnytte, selv under optimale forhold).

Så der er lidt at se på nu. Starter dog med at smide et netkabel i r** af PS3éren og ser om det ændre noget. Jeg tror det løser alt.

 

Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juni-2007 kl. 20:59

Så fik jeg rodet en hel del med PS3, min server og twonkyMedia 4.4 (beta 4). Og lad min starte med at sige, at jeg er bestemt ikke begejstret. Jo mere optimalt jeg gjorde det for PS3éren, desto værre blev det.

Skift til/fra TKI eller AES gjorde ikke det store ændringer, nok i virkeligheden en del værre med AES.

Jeg droppede derpå det trådløse net og skiftede istedet til kabling. I første omgang 100mbit via min Linksys router (som kun bruges som hub trådløs/kabel).
Det blev under ingen omstændigheder bedre af dette, billedet var præcis det samme. Efter få sekunder mister PS3éren simpelthen forbindelsen til Twonkymedia serveren.

Rykkede derefter netkablet direkte over i min gigabit switch, (samme switch som min server sidder på). Der var fin forbindelse mellem PS3 og serveren. Men igen fejlede enhver form for afspilning af musik, billede eller film.

Legede derpå med hastigheden på nettet, prøvede alverdens kombinationer, full og half duplex, 100 og 10mbit. Men samme billede igen. Få sekunder efter start på afspilning af musik, billede eller film, så mister PS3éren forbindelsen til Twonkymedia serveren.

Så besluttede jeg mig for at droppe det, foreløbig. Enten virker PS3éren ikke stabilt eller så er der fejl i den beta version af Twonkymedia som jeg bruger. Sidstnævnt kan jeg kun prøve ved at downgrade til 4.3 som er seneste stabile version af Twonkymedia.

 

Til top
nitrotg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1366
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juni-2007 kl. 23:28
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

 Min HTPC der står lige ved siden af (ja faktisk under PS3éren)

Hvorfor bruger du din ps3 som media server hvis du alligevel har en HTPC?.. mener er det ikke nemmere bare at kører dine film/billeder/musik gennem den?

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 3456>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu