recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Spillekonsoller
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - PS3 FW 1.8 i morgen med 1080p opskalering
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPS3 FW 1.8 i morgen med 1080p opskalering

 Besvar Besvar Side  <1 456
Forfatter
Besked
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juni-2007 kl. 08:54
Oprindeligt skrevet af nitrotg nitrotg skrev:

Hvorfor bruger du din ps3 som media server hvis du alligevel har en HTPC?.. mener er det ikke nemmere bare at kører dine film/billeder/musik gennem den?

Jo det vil det være når jeg engang får sat htpcén optimalt på. Jeg tror dog ikke man kan opnå den samme billedkvalitet med en htpc som med en PS3. Så på den led er PS3éren betydelig bedre.

Men det var mest af alt også blot for at prøve det med PS3éren.

Til top
nitrotg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1366
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juni-2007 kl. 13:24
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Oprindeligt skrevet af nitrotg nitrotg skrev:

Hvorfor bruger du din ps3 som media server hvis du alligevel har en HTPC?.. mener er det ikke nemmere bare at kører dine film/billeder/musik gennem den?

Jo det vil det være når jeg engang får sat htpcén optimalt på. Jeg tror dog ikke man kan opnå den samme billedkvalitet med en htpc som med en PS3. Så på den led er PS3éren betydelig bedre.

Men det var mest af alt også blot for at prøve det med PS3éren.

Fair nok.. var også bare nysgerrig :)

Jeg glæder mig dog til min htpc bliver færdig så jeg kan slippe for at bruges ps3'eren da jeg syntes den er ren hovedpine ang media server at være.. menb sådan er vi så forskellige :P

Ang billede kvalitet.. tror ikke billede kvaliteten bliver dårligere på en pc hvis du feks går ud og ofre i nvidias nye 85/8600 grafikkort serie med Purevideo HD og smider signalet ud gennem dvi/hdmi.. så slipper man jo også for at komprimere sin video om fra feks .mkv, den er ps3'eren jo ikke superglad for med mindre du komprimere den om til mpeg4..

Spørger bare da jeg selv er i fuld gang med en HTPC

Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juni-2007 kl. 14:58
Oprindeligt skrevet af nitrotg nitrotg skrev:

Fair nok.. var også bare nysgerrig :)

Jeg glæder mig dog til min htpc bliver færdig så jeg kan slippe for at bruges ps3'eren da jeg syntes den er ren hovedpine ang media server at være.. menb sådan er vi så forskellige :P

Ang billede kvalitet.. tror ikke billede kvaliteten bliver dårligere på en pc hvis du feks går ud og ofre i nvidias nye 85/8600 grafikkort serie med Purevideo HD og smider signalet ud gennem dvi/hdmi.. så slipper man jo også for at komprimere sin video om fra feks .mkv, den er ps3'eren jo ikke superglad for med mindre du komprimere den om til mpeg4..

Spørger bare da jeg selv er i fuld gang med en HTPC

Jeg tror desværre du bliver skuffet når du får din htpc op og kører. Et 8500/8600 gfx kort hjælper ikke meget på de problemer en htpc har med et tv, eller så kan jeg bare ikke få det optimalt. Du vil opleve at det hakker ved store panoreringer. Det skyldes bla. at tv kører en forkert frekvens. Jeg har selv rodet en del med det (og bla. derfor er min htpc rimeligt fucked pt.) Og selv ved 72hz er det ikke godt nok. Man skal have en frekvens der er deligt med 25hz.

PS3éren har en rigtig god billedkvalitet, faktisk imponerende god. Så selv et godt gfx kort skal justeres ret kraftigt for at opnå bare noget der ligner.

Generelt, der skal pilles enormt meget ved htpcén for at det bliver godt (ikke perfekt). Jeg har bare i øjeblikket fået pillet for meget og har haft for lidt tid til at rode videre med det. Men skiftede da til et gforce 8500 forleden dag, (og så gik jeg i stå )

 

Til top
nitrotg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1366
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juni-2007 kl. 18:33
hmm.. det var meget ret info at vide.. det vil jeg lige kikke nærmere på.. smed ellers den her computer ind på skærmen og smuttede ind og steamede et par trailers fra apples hp.. syntes jeg kørte rigtig godt oden nogen form for laggen..
Til top
SJ Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Juli-2005
Status: Offline
Point: 609
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2007 kl. 20:49
Efter at have testet lidt på min PV60 skærm, kan jeg konkludere, at RGB ikke skal indstilles til Full, da billedet i alt andet end film bliver for mørkt og man går derfor glip af en hel masse detaljer.
Til top
scout Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 07-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 62
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2007 kl. 11:32

Oprindeligt skrevet af SJ SJ skrev:

Efter at have testet lidt på min PV60 skærm, kan jeg konkludere, at RGB ikke skal indstilles til Full, da billedet i alt andet end film bliver for mørkt og man går derfor glip af en hel masse detaljer.

Du skal bare skrue brightness lidt op. Brug testbilledet med de 12 bokse fra denne side http://www.gameswank.com/content/view/126/1/

http://sr-388.net/images/patterns/Brightness.jpg

Til top
nitrotg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1366
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2007 kl. 13:45
Nogen der ved om Pana's px70 understøtter det der Full RGB feature? og superwhite?
Til top
nitrotg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1366
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2007 kl. 13:58

Gør det så ikke..

har ellers altid kørt med Full instillingen..

sad lige og læste et par tråde igennem og det lader til avsforum har lavet en lille test

 
"So I just tested RGB @ full and you want to leave it as limit, unless you like to increase banding. 
 
RGB @ Limit - Levels stay where they are. Y 1, CbCr 128 will be RGB 1, 1, 1 when done. 
RGB @ Full - Levels get compressed. Y 1, CbCr 128 will be RGB 16, 16, 16 when done. (Best guess based on looking at image) 
Full is different than the usual expansion where Y 16, CbCr 128 becomes RGB 0, 0, 0. 
 
The best video quality is: 
 
Output - YCbCr 
RGB - Limit 
Super White - On 
 
BTB is still passed when RGB is set to limit, just bring brightness up to see it. Then turn brightness back down where it belongs. When you set brightness based on RGB limit and then switch to RGB full, you will see the BTB stripe. This is because you just remapped Y 7, CbCr 128 (the BTB stripe) to a much higher value. " 
 
http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=851649&p age=4&pp=30 
 

Til top
SJ Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Juli-2005
Status: Offline
Point: 609
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2007 kl. 18:16
Oprindeligt skrevet af scout scout skrev:

Oprindeligt skrevet af SJ SJ skrev:

Efter at have testet lidt på min PV60 skærm, kan jeg konkludere, at RGB ikke skal indstilles til Full, da billedet i alt andet end film bliver for mørkt og man går derfor glip af en hel masse detaljer.

Du skal bare skrue brightness lidt op. Brug testbilledet med de 12 bokse fra denne side http://www.gameswank.com/content/view/126/1/

http://sr-388.net/images/patterns/Brightness.jpg



Jeg har indstillet med DVE. Hvis jeg skruer ekstra meget op for brightness for at kompensere for mørkheden i spillene, så ødelægges den DVE indstilling jo, som jeg bruger til DVD/BluRay film. Så nej tak. 


Redigeret af SJ - 27-Juni-2007 kl. 18:18
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 456
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu