|
|
Besvar ![]() |
Side 123 5> |
Forfatter | |
milo ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 13-Maj-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 12 |
![]() Sendt: 26-Maj-2008 kl. 19:14 |
Hej jeg er den lykkelige ejer af en 40 gb PS3, men det var ikke stort nok så jeg har investeret i en større harddisk. Problemet er at installationen ikke går så smertefri som så mange forum skriver. Jeg får nedenstående billede frem når jeg tænder maskinen efter at have sat den nye harddisk i. (det hjælper ikke at trykke start og select) Hvad gør jeg forkert. Ps. det er denne harddisk jeg har købt Link Håber der er nogle der kan hjælpe mig |
|
![]() |
|
Klondike ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 17-Marts-2008 Status: Offline Point: 1215 |
![]() |
Det er fordi, du ikke har taget en backup af systemet inden, du satte den nye disk i. Så nu har du ikke noget operativ system på disken. Det er det den står og venter på. Du skal downloade system software V. 2.35 her Under hjælp og support er der et link i højre side hvor du kan downloade den. Derefter kopierer du den system software over på en USB nøgle / Ipod, eller lignende. ( Det er muligt du også, kan brænde den på en DVD, hvis du ikke har en USB nøgle, er ikke helt sikker på om det hvirker med DVD, men det burde det gøre ) Derefter sætter du den USB nøgle i PS3, of trykker på start og select knapperne samtidig, så følger du bare vejledningen på skærmen, så er du oppe at køre igen. |
|
![]() |
|
Miths ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 31-Januar-2008 Status: Offline Point: 413 |
![]() |
Så vidt jeg har forstået det, så er PS3 operativsystemet - inklusive diverse opdateringer du har downloaded, samt de fleste indstillinger - gemt i hardwaren på en eller anden chip, ikke på disken.
Backup-funktionen er bare til savegames, spildata, installerede spil fra onlineshoppen og hvad der ellers måtte ligge på harddisken. Jeg skiftede selv til en 250 GB disk i sidste uge, og så snart jeg startede maskinen op skulle man godkende en diskformatering (som er lynhurtig), og efter næste genstart så er den ellers tilbage i fuld brugbar stand - inklusiv brugerprofiler, systemindstillinger mv. En backup restore sørger så for at for alt det du kopierede til et eksternt drev/USB-nøgle kommer på plads på den nye interne disk. Så der er altså gået et eller andet galt i det her tilfælde, men det kan da så helt sikkert (forhåbentligt) nemt løses på den måde Klondike nævnte. Men som sagt så er det altså ikke noget der er normal procedure. |
|
![]() |
|
rhsin ![]() Guld medlem ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 19-Januar-2007 Sted: Århus Status: Offline Point: 5990 |
![]() |
Læs evt min beskrivelse her Men uanset om du har backup af systemet skal du indlæse den nyeste software.. husk at lægge det i mapper som beskrevet nedenfor ellers virker det ikke... klip fra beskrivelsen: Redigeret af rhsin - 26-Maj-2008 kl. 22:31 |
|
Mvh
René |
|
![]() |
|
Miths ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 31-Januar-2008 Status: Offline Point: 413 |
![]() |
Hvis du inden du udskifter harddisken har opdateret til den seneste PS3 firmware (2.35), så vil den (med mindre noget går galt, som det tilsyneladende er tilfældet her) være der når du starter op med den nye disk. Jeg gentager lige hvad jeg sagde ovenfor - systemet (inklusive tidligere hentede og installerede opdateringer, plus diverse indstillinger, brugerprofiler mv.) ligger ikke på harddisken, og det er derfor ikke nødvendigt at tage backup af dem inden en "normal" harddiskudskiftning (faktisk kan man jo ikke engang tage backup af dem, med mindre man går af omveje og henter dem fra en hjemmeside, men det er som sagt i tilfælde af at noget skulle gå galt). |
|
![]() |
|
zulfo ![]() Moderator gruppe ![]() ![]() Branchemedlem Oprettet: 05-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3701 |
![]() |
Som andre skriver, så ligger systemsoftwaren ikke på disken... Da jeg skiftede min 60Gbyte ud til en 160Gbyte foretog maskinen selv formattering osv. under opstart, helt som Miths skriver... prøv evt. at sætte den gamle disk i igen, og start forfra - altså ud med den gamle disk efter du har haft den startet op igen, og i med den nye, igen... |
|
Lars B
DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414 |
|
![]() |
|
bruger udmeldt 5 ![]() -- ![]() ![]() Oprettet: 15-April-2006 Sted: lolland Status: Offline Point: 3584 |
![]() |
Havde samme problem her, med det problem du viser. Det ser ud til kun at være på 40GB maskinerne. Og en backup hjælper slet ikke hvis den kommer fra en anden maskine. Så opdatering (UPDATE.PUP) ned på en USB nøgle i X:\PS3\UPDATE\ Så kører du igen. |
|
![]() |
|
rhsin ![]() Guld medlem ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 19-Januar-2007 Sted: Århus Status: Offline Point: 5990 |
![]() |
Da jeg udskiftede min harddisk sørgede jeg for at systemet var opdateret til nyeste version, og at have en backup til harddisk af det man nu kunne vælge under backup. Jeg skulle alligevel installere systemet igen fra ekstern medie.. dette havde jeg ikke regnet med på forhånd.. men som det nævnes længere oppe i tråden så tror jeg også at der måske er forskel på fremgangsmåde om det er en 60gb eller 40gb maskine man starter fra. Så der er noget der tyder på at 40gb kræver man har downloaded systemet og har det klart på eksternt medie.. førend man kommer videre.. ellers stopper den ved det øverste skærmbillede. |
|
Mvh
René |
|
![]() |
|
![]() |
Det er en 40 GB model jeg har, købt i januar. Hvis man oplever at skulle geninstallere systemet efter harddiskskift er jeg altså nogenlunde 99% sikker på at det er fordi noget er gået galt under processen (ikke selve den fysiske udskiftning, men når PS3'en forsøger at... hvad skal vi kalde det? "Integrere" den nye disk).
|
|
![]() |
|
damiendk ![]() Bruger ![]() Oprettet: 06-September-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 165 |
![]() |
Jeg oplevede præcis det samme som du Milo. Tricket med usb-sticken fungerede i første forsøg...
|
|
![]() |
|
milo ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 13-Maj-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 12 |
![]() |
Fantastisk, nu køre PS3 igen :-) Jeg havde ikke lige luret den mappestruktur som var påkrævet, men nu er jeg oppe og køre igen.
Tak for hjælpe alle sammen! |
|
![]() |
|
Kief ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Marts-2006 Sted: København Status: Offline Point: 2323 |
![]() |
Jeg har lige fået en 250GB i min og der gik det hele også helt automatisk uden nogen former for backup osv... Min er en 40GB, en måned gammel... Men godt at høre du har fået den i live igen :) |
|
Mvh.
Casper |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123 5> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |