recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Spillekonsoller
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - PS3 harddisk skift - Hjælp
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPS3 harddisk skift - Hjælp

Besvar Besvar Side  <12345>
Forfatter
Besked
Tupolev Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 24-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juni-2008 kl. 20:56

Jeg har en 40gb fra april og vil forsøge at sætte større harddisk i. Jeg har forsøgt at følge jeres anvisninger, men den kommer hver gang op med at det ikke er den korrekte harddisk.

Jeg har taget en sikkerhedkopi på en ekstern usb harddisk og lagt den seneste opdatering i UPDATE mappen under PS3. Når jeg starter maskinen har jeg sat controlleren til usb. Jeg starter maskinen og holder "start og select" ned. Stadig samme resultat. Jeg har forsøgt med 2 forskellige harddiske en 500gb og en 200gb. Er der nogen der har nogle gode idéer?

Til top
John Difool Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 30-Marts-2008
Point: 25
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juni-2008 kl. 21:40
Hvilke diske er det du prøver med: mærke og model?
Til top
Tupolev Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juni-2008 kl. 22:05
Seagate 500gb 3.5 Barracuda ES 9QG1EF8G og en Maxtor DiamonsMax 10 200gb BANC1B70. Begge er tilsluttet med kabel direkte ind i ps3'en. Jeg har slevfølgelig testet at den originale disk virker på dette kabel.
Til top
Tupolev Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juni-2008 kl. 22:18
missede lige at den hed  seagate ST3500630NS
Til top
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Marts-2007
Point: 2822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juni-2008 kl. 23:02
Og de er formateret med fat32?
Til top
Tupolev Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juni-2008 kl. 23:16
nej de er ikke formateret. Jeg slettede de pertitioner der var på dem.
Til top
Deucalion Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 03-Juni-2007
Point: 83
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2008 kl. 15:41

Oprindeligt skrevet af rhsin rhsin skrev:

Så der er noget der tyder på at 40gb kræver man har downloaded systemet og har det klart på eksternt medie.. førend man kommer videre.. ellers stopper den ved det øverste skærmbillede. 

Jeg købte en ny 40gb PS3 og installerede en 200gb harddisk i den, før jeg overhovedet startede den op. Det forløb fuldstændigt problemfrit uden behov for at tilføre firmware fra en ekstern kilde.

Til top
SLETTET_20120103 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Point: 6191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2008 kl. 18:46
Oprindeligt skrevet af amorbavian amorbavian skrev:

@Anima

Tror du ikke de SSD diske vil vaere pissedyre? Saa meget larmer en alm. HDD heller ikke..

Hvilken producent er det, som ligger i i PS3'eren originalt?

Jo, men skridtet er en milepæl indenfor området. Da jeg gik i 8. kostede 80 gb. jo også et par tusinde - udviklingen tager jo fart når først den kommer i gang. Det er også rart med noget konkurrence indenfor området, da harddisken er en meget sløv komponent i en computer.

For mig betyder det at om 1 år kan købe 40-80 gb SSD diske til omkring 700 kroner.
Til top
Bechman Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
Recordere.dk Teamet

Oprettet: 17-Januar-2007
Point: 216
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2008 kl. 12:35
herligt med så mange spændende indlæg. Jeg har netop solgt min 60GB til fordel for en 40GB (den ny er komplet lydløs og så kunne der lige tjenes et par tusser på den gamle maskine.)

Jeg vil dog som jer gerne smide en større harddisk i. Min 200GB tænker jeg. Men hvilken bør jeg vælge? Jeg har hørt at seagate og Western Digital er rigtig gode og jeg kan også se at nogle af jer har købt WD.

Prisniveauet skal helst ligge under 1.000,-. Kan I hjælpe mig med, hvad jeg bør købe?

/Kristian
Til top
Klondike Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-Marts-2008
Point: 1215
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2008 kl. 12:57

Jeg kan anbefale WD Scorpio 320 GB. Har selv sådan en i min maskine.

Det er den største disk du kan få der passer i PS3 på nuværende tidspunkt, den larmer overhovedet ikke, og prisen ja den er noget under den tusse du vil spendere

http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=414420&am p;searchArea=&Soegeord=

Til top
Bechman Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
Recordere.dk Teamet

Oprettet: 17-Januar-2007
Point: 216
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2008 kl. 13:12
Den lyder super, Klondike. Er der nogen forholdregler jeg bør træffe inden jeg skruer og regerer? Kan læse her i posten at der er lidt blandede oplevelser.

Jeg har en 40GB.
Til top
Klondike Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-Marts-2008
Point: 1215
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2008 kl. 14:24

Hvis du hart et eksternt drev / Ipod eller lign. så tag et backup inden du går igang, ellers bare kopier dine save games over på en USB nøgle så du ikke skal starte forfra i dine spil.

Det er muligt at når du sætter den nye disk i så kan den ikke finde styre systemet. Du kan downloade det fra Sony PS side under support hvis det er, har hørt det er sket fra flere med 40 GB version.

Ellers er det bare at gå igang, hvis ikke skruerne driller alt for meget tager det 2 minutter at skifte den.

Så sørg for at bruge en god skruetrækker, og at den har fat i skruerne. Hvis du ikke har en der passer eller du syntes de driller lidt, så tag en skrue trækker med et større hoved, og tryk den rigtigt hårdt ind og drej så skruen, så kan du høre skruen slipper.

Til top

Besvar Besvar Side  <12345>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu