recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Spillekonsoller
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - PS3 i Japan - Fordele og ulemper??
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPS3 i Japan - Fordele og ulemper??

Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
jesperbv Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 15-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2008 kl. 10:06

Det er meget nemt - jeg har en PS3 fra Singapore og jeg køber kun amerikanske BD (primært fra www.axelmusic.com) - de er billigere, og de er ofte i bedre kvalitet end de europæiske (bedre billedtransfer, og bedre lyd - europæiske BD ses indimellem med DD5.1 lyd, hvor US versionen har 5.1 PCM uncompr.).

Hvis du ikke kan undvære undertekster, så aktiver de engelske - du glemmer helt at de er engelske efter 5 minutter.

Gear:
Samsung LE46F86
Onkyo TX-SR605
PS3 (White)
Samsung DVD-1080P7
Samsung DVD-SH853
JBL+Kramer speakers
Til top
rasmus_bang Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 08-Juni-2008
Point: 7
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2008 kl. 10:33

Hej igen, og tak for de mange, mange svar.

Jeg har aldrig fået fortalt historien fœrdig. Da jeg efter at have lœst alle Jeres anbefalinger tog tilbage til stedet et par dage senere fandt jeg ud af at PS3’en ganske rigtig kostede 20.000 Yen (1000,- kroner), MEN kun hvis jeg også bestilte en bredbåndsforbindelse, ellers kostede den det dobbelte, så det hastede ikke helt så meget lœngere, men nu har jeg et lille ekstra spørgsmål som jeg håber I også kan hjœlpe med:

Såvidt jeg har forstået er grunden til at jeg ikke kan bruge PS3’en til at se DVD’er med, at den Japanske PS3 er NCTS og TV-signalet i DK er PAL, er det ikke rigtigt?

Mit spørgsmål er så; hvad hvis jeg køber et TV der kan køre med både PAL og NCTS, eksempelvis ser det ud til at ret mange Sony TV kan klare begge dele. Ville det så ikke betyde at jeg både ville kunne bruge det til at se dansk PAL TV-signal, se danske DVD’er via NCTS, og afspille japanske/amerikanske Blu-rays med via HDMI?

Jeg ved godt at det er en lidt større investering, men min kone har forelsket sig i Wii’en (ved godt at den er regionslåst, men kigger på at få en chipped udgave), så hvis jeg kan spare 1000,- på både PS3 og Wii så er der da nogen penge sparet.

Er der nogen der kan be- eller afkrœfte at jeg vil kunne bruge et NCTS/PAL TV til både at se DVD’er på PS3 en og samtidig se almindeligt TV derhjemme?

Mange tak

Redigeret af rasmus_bang - 24-Juni-2008 kl. 10:35
Til top
mgmg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Oktober-2005
Point: 1066
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2008 kl. 13:30

Køber man en DK PS3 kan man afspille både PAL og NTSC DVDer.

Kan det være rigtigt, at en japansk (eller US) model ikke kan det? Der kan ikke være en teknisk forklaring på dette.

Kuro
Til top
nekolas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-September-2006
Point: 871
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2008 kl. 14:23
min japanske ps3 nægter at læse PAL dvd'er ligeså snart jeg prøver at sætte den til det, den prøver ikke engang at vise noget billede før den siger "ALDRIG!" (eller noget i den dur ^^)

mht til de 20000 yen for en ps3, så lød det også alt for godt til at være sandt som regel kan du se butik priserne i japan ud fra hvad priserne er på amazon.co.jp , derfra kan man så som regel få 5-10% rabat i butikkerne hvis man spørger eller hvis man har nogle specielle rabat kort..

en anden ting du kan gøre er at købe en brugt ps3 hos en spil forhandler.. det gjorde jeg, fik 60gb versionen for 47300 yen hvor den som ny ville koste ca. 55-60000 (det var sidste sommer), og den kører stadig som den skal ^^
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2008 kl. 18:24

En PS3 købt i en anden region, f.eks Japan, kan bruges til Japanske DVDer og BDer og INTET andet udover spil.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12370
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2008 kl. 20:39
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

En PS3 købt i en anden region, f.eks Japan, kan bruges til Japanske DVDer og BDer og INTET andet udover spil.

Det passer jo ikke. Du bliver ved med at glemme at de fleste Blu-ray-film er regionsfri, og at Japan i øvrigt deler Blu-ray-region med blandt andet USA!
Til top
rasmus_bang Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 08-Juni-2008
Point: 7
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juni-2008 kl. 00:59
Æv, nu troede jeg ellers lige at jeg havde knækket koden for hvordan jeg skulle greje den.
Jeg overvejer at skrive et vredt brev til Sony og Blu-ray alliancen og dem der bestemmer TV-signaler og sige at nu må de altså lige tage sig sammen og gøre tingene lidt nemmere på tværs af grænserne (på den anden side er det jo nok prisen man betaler for at prøve på at få fat på en PS3 der er næsten 1000,- billigere end derhjemme )

... i det mindste er det ikke helt så grelt som med Nintendos Wii. Ud fra hvad jeg kunne læse mig til i går er den udgave man køber her 1) kun på Japansk 2) låst til kun at kunne klare spil herfra regionen og 3) der er hele PAL/NCTS-problematikken også!

Jeg tror jeg vil holde mig til at kigge på gadgets der ikke skal sættes til et TV mens jeg er herovre

/Rasmus
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juni-2008 kl. 16:02
Ja hvad med en IPHONE? Der må da være en kæmpe besparelse
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juni-2008 kl. 18:08

Ja, hvis den der kan fås i en GSM udgave.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
SLETTET_20120103 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Point: 6191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juni-2008 kl. 20:32
offtopic:

Nu skriver i jo alt muligt om japan. Jeg har altid godt kunnet tænke mig at tage derover, men jeg ved simpelhen ikke hvordan det er billigst eller bedst at komme derover.

Jeg kunne godt tænke mig at se Akihabara og en masse andre mere traditionelle japanske ting.

Hvordan kommer jeg derover, og kan i anbefale et hotel eller andet?

Skriv gerne en PM for at undgå alt for meget offtopic
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juni-2008 kl. 20:43

Har du tænkt over, at kontakte en rejsearrangør som sælger rejser til fjernøsten, det vil da være logisk.

Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12370
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juni-2008 kl. 22:18
Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:

offtopic:

Nu skriver i jo alt muligt om japan. Jeg har altid godt kunnet tænke mig at tage derover, men jeg ved simpelhen ikke hvordan det er billigst eller bedst at komme derover.

Jeg kunne godt tænke mig at se Akihabara og en masse andre mere traditionelle japanske ting.

Hvordan kommer jeg derover, og kan i anbefale et hotel eller andet?

Skriv gerne en PM for at undgå alt for meget offtopic

Tag et kig på geekculture.dk. Der har flere af skribenterne og forummedlemmerne taget turen derover, med flere forumtråde og sågar nogle artikler (med billeder) med beretninger fra deres ture som resultat. Der burde være noget at komme efter, især hvis turen skal have en 'nørdet' vinkel.

Redigeret af Naiera - 25-Juni-2008 kl. 22:19
Til top

Besvar Besvar Side  <1234>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu