recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Spillekonsoller
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - PS3 ikke bedst, slet ikke!!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPS3 ikke bedst, slet ikke!!

Besvar Besvar Side  <1234 6>
Forfatter
Besked
RuneH Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1759
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2009 kl. 12:07
Oprindeligt skrevet af amorbavian amorbavian skrev:

BTW, hvad er det jeg skal skrive i min signatur for at lave et LINK. Er det [link] paa begge sider af adressen?

Ok, der fucket den lige min tekst op.

[url=www.dinadresse.dk]Din Tekst[/ url]

Fjern mellemrum i [/ url] og den virker :)

Redigeret af RuneH - 07-Januar-2009 kl. 12:10
Slut! -sagde de - Ingen signatur er det nye IN!
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2009 kl. 12:09

Jamen Z5300 er da også blevet ros af flere, såvidt jeg husker. Jeg er bare ikke til den slags "mini"anlæg, da jeg slet ikke mener der er power og punch nok i dem. Men det vigtigeste er også, at du er tilfreds eller så meget tilfreds du nu kan blive, med det du har valgt. Det behøver nemlig ikke være stort og dyrt for at være godt. Mindre kan gøre det. Men alle systemer skal justeres, hvis man skal have det så optimalt som systemer nu tillader.

Måske skal man i virkelig være mere påpasselige med sin kalibrering på disse små anlæg frem for store, ihvertfald for at få et bare nogenlunde resultat ud af det.

Ellers så er jeg sgu nok bare gået hen og blevet gammel og mere krævende efterhånden

Til top
jduro Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 02-Oktober-2007
Point: 198
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2009 kl. 12:30

Jeg kan godt kende problemet med at centeren er for lav. Jeg har selv en dali suite 0,8 center, og syntes næsten altid at min center er for svag i forhold til resten af setupet. Jeg bruger min reciver denon 2307 til at automatisk instille systemet. Måske jeg skulle lade hver med det og selv prøve.

findes der en kalibrerings dvd til manuel kalibrering af surrund.

Til top
RuneH Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Februar-2008
Point: 1759
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2009 kl. 12:33

Kender skam også til problemet, men det da slet ikke noget jeg kun oplever med PS3. Det er jo generalt for film. Om det Blu-ray, dvd osv. Well, sådan er min opfattelse ihvertfald.

Heldigvis har jeg ikke det problem mere.

Slut! -sagde de - Ingen signatur er det nye IN!
Til top
karula Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Oktober-2006
Point: 849
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2009 kl. 12:39

Hvis du har ALIEN dvd, så er er der lydkalibreringsopsætning i

menuen for afspilning

Med venlig hilsen

Karula
PDP Pioneer 427xd / Marantz SR 7007/Panasonic BDP 35 / Sat Canal Digial HDPVR 5720-SX / lyd Quadral Cromium style 50- 5.1
Til top
Larxox Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-Marts-2006
Point: 1025
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2009 kl. 12:43
Nu skal man så også lige huske på at sætte PS3'eren til LPCM og ikke Bitstream, hvis man vil have noget ud af Bluray lydsporet!
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2009 kl. 12:57
Oprindeligt skrevet af jduro jduro skrev:

Jeg kan godt kende problemet med at centeren er for lav. Jeg har selv en dali suite 0,8 center, og syntes næsten altid at min center er for svag i forhold til resten af setupet. Jeg bruger min reciver denon 2307 til at automatisk instille systemet. Måske jeg skulle lade hver med det og selv prøve.

Som udgangspunkt kan du godt bruge den automatiske kalibrering, men langt de fleste af disse, de fejler. Selv min Yamaha har det med at fejle, bla. er det aldrig lykkes den at sætte cross over frekvensen på subben korrekt. Den ender altid på 200hz. (det maximale). Dernæst har den rimelig problemer med niveauerne på surround kanalerne, hvor den rent faktisk kan finde på at skrue mere ned for den højre i forhold til venstre kanal.

Problemet med disse mikronfoner er, at de funger bedst hvis de står i et meget lydtæt rum. Det er de færreste der har sådan et i deres daglig stue.

Derfor kan du godt bruge den, og så bruge det som udgangspunkt, for dernæst at selv manuelt juster resten.

Oprindeligt skrevet af jduro jduro skrev:

findes der en kalibrerings dvd til manuel kalibrering af surrund.

Det gør der ja, bla. Digital Video Essential DVDèn, den har et punkt med lyd. Men jeg vil meget hellere anbefale dig at lytte dig frem. Find et stykke musik eller lyd, som du ved du kender og ved sådan nogenlunde hvordan det skal lyde, og så juster ud fra det. Fordelen er, at du får det som du hører det, og ikke nødvendigvis korrekt. På det område er det heldigvis ikke lige så vigtigt som billedekalibrering.

Jeg har før skrevet om, hvor svært det er med lyd, for vi hører ikke alting tingene ens, hvilket oftest skyldes høreskader, som vi slet ikke er klar over vi har. Problemet ved at lade andre kalibrer dit lydstystem er, at så er det netop ikke dine evt. skvanker som der tages hensyn til, men derimod vil du skulle leve med dem og måske opleve lyden forkert. Der er dog ting i lyden som man snildt kan overlade til andre, bla. dynamikken og tildels også frekvenserne. Og så kan man hente råd og vejledning til placering og ikke mindst enheder/kabler osv. til sit anlæg hos andre.

Hvis du skal juster subben, så kan det være en fordel at finde noget lyd med bestemte lave frekvenser. Men igen synes jeg det er helheden som skal være det gældende. Og en sub er efter min mening noget af det mest besværlige at have med at gøre, ikke mindst placeringen af den.

Husk også, at alt det her med lyd, det har stor betydning for dels rummet højtalerne sidder i, placeringen af dem og ikke mindst evt. ændringer i møblementet. Du kan risikere at du skal kalibrer dit anlæg, hvorgang du flytter på en stol eller lign.. Men så er vi også ovre i det virkelige ekstreme.

Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2009 kl. 12:59

Oprindeligt skrevet af Larxox Larxox skrev:

Nu skal man så også lige huske på at sætte PS3'eren til LPCM og ikke Bitstream, hvis man vil have noget ud af Bluray lydsporet!

Det kommer vist an på, hvilken slags receiver man har.
LPCM så dekoder PS3éren lyden, og ved bitstream, så er dekodningen lagt over i receiveren.

Min Yamaha har ikke HD dekoder, så derfor kører jeg LPCM.

Til top
amorbavian Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-April-2008
Sted: Sweden
Point: 3010
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2009 kl. 13:00

Jamen Z5300 er da også blevet ros af flere, såvidt jeg husker. Jeg er bare ikke til den slags "mini"anlæg, da jeg slet ikke mener der er power og punch nok i dem. Men det vigtigeste er også, at du er tilfreds eller så meget tilfreds du nu kan blive, med det du har valgt.

Det er jeg da heller ikke, men da den i sin tid blev koebt mens jeg studerede og jeg gav 1700DKK for den er den jo super til den pris. Jeg isaer imponeret over dybden i bassen. Man faar hvad man betaler for i det saet (som saa meget andet) og de penge synes jeg er godt givet ud - jeg forventede i hvert fald ikke mere af saettet.

Ellers så er jeg sgu nok bare gået hen og blevet gammel og mere krævende efterhånden

Det er du sikkert !

BORING!
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12370
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2009 kl. 13:10
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Det kommer vist an på, hvilken slags receiver man har.

LPCM så dekoder PS3éren lyden, og ved bitstream, så er dekodningen lagt over i receiveren.

Det kommer ikke an på hvilken receiver man har, for PS3'en kan ikke bitstreame HD-lydformaterne. Eneste mulighed for HD-lyd ud af PS3'en er LPCM.

Til top
jduro Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 02-Oktober-2007
Point: 198
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2009 kl. 13:32

Kan sagtes genkende at reciveren ikke er helt præsic i sin indstilling. Prøvede engang 5 gange i træk og fik 5 forskellige resultater. Er også begyndt at lege lidt med det selv, men synte at det er sinsygt svært. Især subben er kanon svær. På nogle film syntes jeg den sidder lige i øjet, andre gange er den helt ustyrlig og brager der udaf.

Jeg kan tilgængæld ikke høre foreskel i lyden på min ps3. uanset om instillingen hedder lpcm eller bitstream.

Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2009 kl. 13:49

Synes da ellers der var nogen med Onkyo som skrev de kørte bitstream.. men okay, jeg kan som nævnt ikke andet end LPCM.

Til top

Besvar Besvar Side  <1234 6>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu