Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Larxox
Guld medlem
Oprettet: 03-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1025
|
Sendt: 07-Januar-2009 kl. 13:51 |
Naiera skrev:
Kandersen skrev:
Det kommer vist an på, hvilken slags receiver man har.
LPCM så dekoder PS3éren lyden, og ved bitstream, så er dekodningen lagt over i receiveren. |
Det kommer ikke an på hvilken receiver man har, for PS3'en kan ikke bitstreame HD-lydformaterne. Eneste mulighed for HD-lyd ud af PS3'en er LPCM.
|
Præcis!
|
|
 |
Kandersen
Platin medlem
Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
|
Sendt: 07-Januar-2009 kl. 14:02 |
jduro skrev:
Jeg kan tilgængæld ikke høre foreskel i lyden på min ps3. uanset om instillingen hedder lpcm eller bitstream.
|
Hos mig er der en enorm forskel om jeg køre DTS HD Master eller almindelig DD digital på en BD koncert med DJ Tiesto. Der findes sikkert andre koncerter, om ikke andet så med en anden slags musik, som er bedre. Men det her er nok noget af det bedste jeg nogensinde har hørt.
Jeg kører slet ikke bitstream, da min receiver så ike kan finde ud af det. Og som der også blev nævnt, så kan PS3éren åbenbart slet ikke sende HD lyden i bitstream. Så enten er din receiver ikke i stand til at modtage HD lyden via LPCM eller så er dine højtalere så ekstremt dårlige, så uanset hvad du gør, så lyder det lige dårligt 
|
|
 |
AlexSmedegaard
Super bruger
Oprettet: 04-Maj-2008
Point: 309
|
Sendt: 07-Januar-2009 kl. 14:17 |
Larxox skrev:
Nu skal man så også lige huske på at sætte PS3'eren til LPCM og ikke Bitstream, hvis man vil have noget ud af Bluray lydsporet! |
Bare lige for at høre, er dette så gjort som standard i PS3's indstillinger, eller er det noget man selv skal gøre? I så fald, hvordan? :) Har ingen anelse om hvad forskellen er men synes da lyden er helt fin som den er, så det gør da ikke noget hvis det kun kan blive bedre :)
|
 |
amorbavian
Guld medlem
Oprettet: 19-April-2008
Sted: Sweden
Point: 3010
|
Sendt: 07-Januar-2009 kl. 14:29 |
Hos mig er der en enorm forskel om jeg køre DTS HD Master eller almindelig DD digital på en BD koncert med DJ Tiesto. Der findes sikkert andre koncerter, om ikke andet så med en anden slags musik, som er bedre. Men det her er nok noget af det bedste jeg nogensinde har hørt.
Har den samme BD, hvis det er fra CPH, og jeg var med til koncerten. Det er helt rigtigt at der er en verden til forskel - selv paa mit setup.
Meget sjovt du naevner den, fordi forleden dag saa jeg noget af den, men PS3'eren eller Z5300 ville ikke skifte til DTS naar jeg gjorde det i menuen - den blev ved med at vise "Stereo" paa displayet og lyden aendrede sig ikke. Den spillede ogsaa Stereo i PxelJunk Eden, som jeg ogsaa mener koerer DTS eller i hvert fald DD. WTF? Jeg har IKKE aendret i lydindstillinger paa PS3 og spillede LBP senere og lyden var fin. Hvad fanden kan det vaere?
BTW, Tiesto kommer til forum om ca. halvt aar....
|
BORING!
|
 |
SteffenD89
Guld medlem
Oprettet: 10-Juli-2008
Point: 4337
|
Sendt: 07-Januar-2009 kl. 14:31 |
Kandersen skrev:
amorbavian skrev:
Jeg kan ogsaa melde tilbage at jeg tit synes at talen er for lav i mange film. Jeg har dog aldrig givet PS3'eren skylden - eller set den som hovedsynderen. For jeg er klar over at mit system ikke er super godt PLUS det faktum, at talen mange gange i selve filmsporet er/foeles (naturligvis) lav ift. SFX. Hvilket dog er meget irriterende...Det er selvfoelgelig forskelligt fra skive til skive... |
Kan du nævne nogle populære film titler som du oplever det problem på?
Som udgangspunkt, så bør du finde et passende niveau på alle dine kanaler, (hvis du har mulighed for det), og hvis det så ændre sig fra title til titel, så må man gå ud fra, at det skyldes titlerne.
Primært er det receiveren der skal justeres på. Afspilleren er oftest den sidste man overhovedet ville overveje at juster kanaler på, og faktisk er det sjældent overhovedet muligt at gøre.
Der er mange som i et surroundsystem synes der center er lav. Oftest skyldes det også, at højtalerne ikke er ens, eller at centeret simpelthen bare ikke er god nok. Det er nok den vigtigeste højtaler i et surroundsæt, hvis vi ser bort fra stereolyd.. Men det løses altså udelukkende ved at ændre niveauet, (hvis ikke man helt vælger at skifte højtaleren).
Der er INGEN systemer som kan køre optimal ´out of the box´. Lige så vigtigt det er at få et korrekt billede, lige så vigtigt er det at have korrekt lyd, eller i det mindste korrekte niveauer i kanalerne i forhold til lyttepositionen. Dernæst skal man slå alt muligt gejl fra i sin receiver. Yamaha har det med med at køre med deres populære equaliser. Det lyder da også meget godt, problemet er bare, den lyder også forkert. Og center højtaleren (eller kanalen) er den man først bemærker det ved, netop fordi den er så vigtig.
Så af med alt det der fis og unødigt gejl på receiveren, og så ellers i gang med at juster niveauer.
|
300 på bluray har en meget lave stemmer, jeg skulle op over det normale lyd niveau for at det var godt =)
|
|
 |
amorbavian
Guld medlem
|
Sendt: 07-Januar-2009 kl. 14:43 |
Ja, saa naar de snakker er det fint nok, men naar der er gang i den, tror naboen, at der er jordskaelv!
|
BORING!
|
 |
SteffenD89
Guld medlem
|
Sendt: 07-Januar-2009 kl. 14:45 |
Larxox skrev:
Naiera skrev:
Kandersen skrev:
Det kommer vist an på, hvilken slags receiver man har.
LPCM så dekoder PS3éren lyden, og ved bitstream, så er dekodningen lagt over i receiveren. |
Det kommer ikke an på hvilken receiver man har, for PS3'en kan ikke bitstreame HD-lydformaterne. Eneste mulighed for HD-lyd ud af PS3'en er LPCM.
|
Præcis!
|
jeg har en ps3 og yamaha receiver som godt kan decode de nye hd lyde, skal jeg bare lade min ps3 stå på linear PCM som den allerede gør?
|
|
 |
amorbavian
Guld medlem
|
Sendt: 07-Januar-2009 kl. 14:52 |
"Eneste mulighed for HD-lyd ud af PS3'en er LPCM."
Du faar ET gaet....
Var det fraekt? 
Du kan jo tjekke paa dit receiverdisplay, hvad den modtager..
EDIT: dit har saa maaske ikke display...
Redigeret af amorbavian - 07-Januar-2009 kl. 14:55
|
BORING!
|
 |
Naiera
Platin medlem
Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12370
|
Sendt: 07-Januar-2009 kl. 14:54 |
SteffenD89 skrev:
jeg har en ps3 og yamaha receiver som godt kan
decode de nye hd lyde, skal jeg bare lade min ps3 stå på linear PCM som
den allerede gør? |
Ja. Ellers får du ikke HD-lyd.
Redigeret af Naiera - 07-Januar-2009 kl. 14:55
|
 |
Kandersen
Platin medlem
|
Sendt: 07-Januar-2009 kl. 14:56 |
AlexSmedegaard skrev:
Larxox skrev:
Nu skal man så også lige huske på at sætte PS3'eren til LPCM og ikke Bitstream, hvis man vil have noget ud af Bluray lydsporet! |
Bare lige for at høre, er dette så gjort som standard i PS3's indstillinger, eller er det noget man selv skal gøre? I så fald, hvordan? :) |
Kan ikke huske om PS3éren står til bitstream eller LPCm som standard, men om ikke andet, så kan du tjekke det uner opsætningen af.. hmm, lyd på PS3éren 
Din receiver skal også understøtte det, (og selvfølgelig via HDMI).
AlexSmedegaard skrev:
Har ingen anelse om hvad forskellen er men synes da lyden er helt fin som den er, så det gør da ikke noget hvis det kun kan blive bedre :)
|
Forskellen er enorm. For at samligne det med noget, så er det som at gå fra en gammel slidt vinylplade til en CD. Og det er så ikke helt fair, for man kan faktisk godt opnå bedre dynamik på en vinylplade end en CD. Men det var lige den bedste sammenligningen jeg kunne komme på.
|
|
 |
SteffenD89
Guld medlem
|
Sendt: 07-Januar-2009 kl. 14:56 |
fint fint =)
|
|
 |
Kandersen
Platin medlem
|
Sendt: 07-Januar-2009 kl. 14:59 |
amorbavian skrev:
Meget sjovt du naevner den, fordi forleden dag saa jeg noget af den, men PS3'eren eller Z5300 ville ikke skifte til DTS naar jeg gjorde det i menuen - den blev ved med at vise "Stereo" paa displayet og lyden aendrede sig ikke. Den spillede ogsaa Stereo i PxelJunk Eden, som jeg ogsaa mener koerer DTS eller i hvert fald DD. WTF? Jeg har IKKE aendret i lydindstillinger paa PS3 og spillede LBP senere og lyden var fin. Hvad fanden kan det vaere? |
Nu er det et stykke tid siden jeg sidst kørte den i PS3éren, og der er da kommet nogle opdateringer siden, så jeg skal ikke kunne sige om PS3éren laver ged i det nu. Hvis jeg når/husker det, så skal jeg afprøve det i aften.
Og ja det var KBH koncerten fra sidste år, og nej, jeg var ikke med, desværre. Må se om jeg kan nå det næste gang 
|
|
 |