recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Spillekonsoller
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - ps3 køb i UK ? (:
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketps3 køb i UK ? (:

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
kaizer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2354
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juni-2011 kl. 18:26
Jeg havde nok også købt den indenrigs. Der er for lidt at spare ved at købe den hos Amazon. Det er også noget bøvl hvis den skal returneres uden for landets grænser.
Til top
thor-thor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-Marts-2008
Point: 1924
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juni-2011 kl. 21:11
Forskellen mellem UK og dk moms kommer oveni, så vidt jeg husker ca. 8-9% ekstra.

Hvis prisen for en 160Gb er 2100,- i UK, så kig lige tilbudsaviser, så vidt jeg husker kan den findes til det samme herhjemme.
Til top
Prospect Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-December-2008
Sted: Ølstykke
Point: 783
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juni-2011 kl. 21:44
mht. kabel, her er link

Jeg har selv købt forstærker i UK, jeg vil dog anbefale, som andre, at købe indenrigs når besparelsen ikke er større.

Det gavner den danske stat, dig selv og os andre Tongue
Til top
kaizer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juni-2011 kl. 22:16
Oprindeligt skrevet af thor-thor thor-thor skrev:

Forskellen mellem UK og dk moms kommer oveni, så vidt jeg husker ca. 8-9% ekstra.

Jeg plejer bare at sige Amazon pris x 1,042.

I tilfældet med en Ps3 til £199,99 bliver det til £208,39. Det passer fint med de £208,33 amazon siger prisen er, når den er tilføjet kurven.
Til top
SteffenD89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Juli-2008
Point: 4337
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juni-2011 kl. 22:28
Oprindeligt skrevet af thor-thor thor-thor skrev:

Hvis prisen for en 160Gb er 2100,- i UK, så kig lige tilbudsaviser, så vidt jeg husker kan den findes til det samme herhjemme.

Den ligger vist til omkring 1800-1900kr hos amazon, men trådstarter vil også have en controller med.Tongue
Til top
Pejsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 30-April-2008
Point: 64
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2011 kl. 00:14
Jeg har aldrig købt hos Amazon og fået leveret til en Dansk adresse - kun UK. 

Men jeg ved at moms-lovgivningen tilsiger at såfremt en virksomhed i et andet EU-land omsætter for mere end 250.000 kr. i DK, så skal de afregne Dansk moms. Det er bl.a. derfor man kan komme ud for at der regnes med 25% moms når man køber fjernsyn m.m. syd for grænsen (ved internetkøb).

Såvidt jeg husker er engelsk VAT (moms) 17%, så beregning for hver 100 kr. Amazon sælger til dig for, er nok således:

Momsgrundlag (Pris i UK fratrukket UK moms) = (100 - (100/1,17)) = 85,47 kr.

og da Amazon omsætter for mere end 250.000 kr. i DK skal de så beregne dansk moms istedet, dvs. din endelig afregning pr. 100 kr.(UK pris), bliver:

85,47 kr. * 1,25 = 106,84 kr.

Hvilket jo svarer meget godt overens med at folk oplever den endelige afregningspris ligger omkring 6,85% højere end man lige tror.

Dertil kommer besparelse på valutakurs, og jeg ved ikke om der skal afregnings moms af fragtgebyrer i UK, men det er jo sagen irrelevant idet du regner med at bruge den gratis levering de tilbyder.

Mvh
Stefan
;-)
Til top
rene49 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Marts-2009
Point: 871
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2011 kl. 08:30
jeg har lige været lidt væk fra min computer, men hmm. ja det lyder da efterhånden til at det mest optimale er at købe i Danmark når besparelsen ikke er større end de 2-300.kr (: !
Og så skader jeg jo heller ikke den danske betalings balance !
Til top
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Marts-2007
Point: 2813
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2011 kl. 10:28
Oprindeligt skrevet af kaizer kaizer skrev:

Der er for lidt at spare ved at købe den hos Amazon. Det er også noget bøvl hvis den skal returneres uden for landets grænser.

Hvorfor er det det? Pakken skal sendes alligevel, og Amazon refunderer portoen.
Til top
perkjaer Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 07-Marts-2008
Sted: Ballerup
Point: 185
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2011 kl. 10:37
Oprindeligt skrevet af Pejsen Pejsen skrev:

Såvidt jeg husker er engelsk VAT (moms) 17%

Engelsk VAT steg d. 4. Januar 2011 fra 17,5% til 20%, så 100 kr. med engelsk VAT bliver til 104,17 kr. med dansk moms.

100 / 1,20 * 1,25 = 104,17
Til top
kaizer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2011 kl. 10:48
Oprindeligt skrevet af Kasper_J Kasper_J skrev:

Der er for lidt at spare ved at købe den hos Amazon. Det er også noget bøvl hvis den skal returneres uden for landets grænser.

Hvorfor er det det? Pakken skal sendes alligevel, og Amazon refunderer portoen.

At varen skal sendes retur, ændres der ikke meget på. Der kan det være ligemeget om det er indenrigs eller udenrigs. Det kan dog være af betydning hvor længe man skal vente på at få den returneret.

Det, sammen med den relativt ringe besparelse gør, at jeg ville fravælge Amazon som leverandør.
Til top
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Marts-2007
Point: 2813
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2011 kl. 10:53

At varen skal sendes retur, ændres der ikke meget på. Der kan det være ligemeget om det er indenrigs eller udenrigs. Det kan dog være af betydning hvor længe man skal vente på at få den returneret.

Det, sammen med den relativt ringe besparelse gør, at jeg ville fravælge Amazon som leverandør.

Jamen enig det kan da have betydning, det er bare et dårligt argument når Amazon generelt har en ret god returpolitik - f.eks. blev min PS3 ombyttet til en ny på ca. 14 dage - regnet fra den dag jeg afleverede den på posthuset, til jeg fik leveret en ny ved døren.
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu