Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Lars
Administrator
recordere.dk teamet
Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15694
|
Sendt: 13-August-2007 kl. 00:45 |
dude skrev:
PS3 kan, så vidt jeg ved, godt dekode Dolby TrueHD til lossless PCM. |
Kan du ikke sende et link, for det er netop et af de punkter der skulle adskilde Sonys normale blu-ray fra PS3.
Hvis PS3 kan alt det en normal blu-ray kan - så er det jo fint. Omvendt, så er det nogle udestående spørgsmål som du kan hjælpe med.
/Lars
|
Ansvarshavende redaktør. Webmaster, recordere.dk
|
![Til top Til top](/forum_images/back_to_top.png) |
rhsin
Guld medlem
recordere.dk teamet
Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Point: 5990
|
Sendt: 13-August-2007 kl. 08:06 |
dude skrev:
PS3 kan, så vidt jeg ved, godt dekode Dolby TrueHD til lossless PCM. (men i dette tilfælde hvor rhsin benytter optical, så bliver det "almindelige" dd5.1 sendt istedet for PCM)
|
Vil man kunne tage lyden ud i feks coax også få den over i forstærkeren som "loseless pcm"? eller iøvrigt på en anden måde for har rigeligt med tilslutningsmuligheder på forstærkeren ![](smileys/smiley2.gif)
|
Mvh
René
|
lunddal
Guld medlem
Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Point: 8643
|
Sendt: 13-August-2007 kl. 11:39 |
Lars skrev:
dude skrev:
PS3 kan, så vidt jeg ved, godt dekode Dolby
TrueHD til lossless PCM. |
Kan du ikke sende et link, for det er netop et af de punkter der skulle
adskilde Sonys normale blu-ray fra PS3. |
Det kan den godt - der er endda et TrueHD logo trykt på den.
Problemet har været/er at den ikke kan sende TrueHD over som bitstream.
Pt. kan PS3 afkode alt på nær DTS-HD MA.
Redigeret af lunddal - 13-August-2007 kl. 11:47
|
DaWizeGuy
Bruger
Oprettet: 30-December-2006
Point: 132
|
Sendt: 13-August-2007 kl. 12:44 |
rhsin skrev:
dude skrev:
PS3 kan, så vidt jeg ved, godt dekode Dolby TrueHD til lossless PCM. (men i dette tilfælde hvor rhsin benytter optical, så bliver det "almindelige" dd5.1 sendt istedet for PCM)
|
Vil man kunne tage lyden ud i feks coax også få den over i forstærkeren som "loseless pcm"? eller iøvrigt på en anden måde for har rigeligt med tilslutningsmuligheder på forstærkeren ![](smileys/smiley2.gif)
|
Nej. SPDIF (coax og optisk) understøtter kun PCM stereo og alm. DD og DTS bitstreams.
En lossless PCM audiostream (f.eks. DD PCM) der overføres via coax eller optisk vil således blive afspillet i stereo.
Overføres f.eks. Dolby TruHD eller DTS Master HD via coax eller optisk, vil de blive "negraderet" til alm. DD eller DTS bitstreams, dvs. hhv. DD 5.1 (640 kbps) og DTS 5.1 (1536 kbps).
Mvh
Anders
|
Kenzo85
Guld medlem
Oprettet: 09-August-2007
Point: 2943
|
Sendt: 13-August-2007 kl. 13:05 |
Hey Jeg tænkte på om du havde nogle specs og billeder af det der 608'r fra pioneer eller er det 508.?
|
|
Otto J
Platin medlem
Branchemedlem
Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218
|
Sendt: 13-August-2007 kl. 13:53 |
En ting jeg har observeret omkring lyden, men som jeg faktisk ikke har fået gravet dybere i mht. hvorvidt det er generelt, er at nogle afspillere ikke kan nedkonvertere 5.1 PCM lyd fra blu-ray afspilleren til DD/DTS, mens de godt kan gøre det hvis lyden ligger i TrueHD. Derfor kan man i opstillinger uden HDMI i receiveren være tvunget til at vælge det "almindelige" DD eller DTS lydspor, uden muligheden for at udnytte dét at en nedkonverteret PCM ville give bedre lyd.
Jeg har som sagt ikke fået undersøgt hvorvidt det er generelt, men det er i hvert fald et issue at være opmærksom på i den situation.
|
lunddal
Guld medlem
|
Sendt: 13-August-2007 kl. 14:04 |
Det ville jo kræve at afspilleren kan encode et PCM signal om til Dolby
eller DTS, og det har jeg aldrig hørt om.
|
vclarke
Guld medlem
Oprettet: 13-September-2006
Point: 738
|
Sendt: 13-August-2007 kl. 15:38 |
Kenzo85 skrev:
Hey Jeg tænkte på om du havde nogle specs og billeder af det der 608'r fra pioneer eller er det 508.?
|
608, men den kommer vist først til sept., men der er da oplysninger på pioneer-eur.com - eller rettere HAR været, det er åbenbart fjernet igen, men det hører egentlig vist slet ikke hjemme i denne tråd![](smileys/smiley13.gif)
Redigeret af vclarke - 13-August-2007 kl. 15:43
|
DaWizeGuy
Bruger
|
Sendt: 13-August-2007 kl. 17:57 |
AV Precision skrev:
En ting jeg har observeret omkring lyden, men som jeg faktisk ikke har fået gravet dybere i mht. hvorvidt det er generelt, er at nogle afspillere ikke kan nedkonvertere 5.1 PCM lyd fra blu-ray afspilleren til DD/DTS, mens de godt kan gøre det hvis lyden ligger i TrueHD. Derfor kan man i opstillinger uden HDMI i receiveren være tvunget til at vælge det "almindelige" DD eller DTS lydspor, uden muligheden for at udnytte dét at en nedkonverteret PCM ville give bedre lyd.
Jeg har som sagt ikke fået undersøgt hvorvidt det er generelt, men det er i hvert fald et issue at være opmærksom på i den situation.
|
Er det ikke de færreste afspillere som kan nedkonvertere 5.1 PCM lyd? PS3 kan i alt fald IKKE nedkonvertere f.eks. DD 5.1 PCM til standard 640 kbps DD. Derimod er der ingen problemer med lossless bitstream formater som f.eks. DTS HD-Master og DD TrueHD som nedkonverteres til hhv. 1536 kbps DTS og 640 kbps DD. Men er det ikke også en del af specs for disse formater, at de har indbygget bagudkompatibilitet?
Mvh
Anders
|
lunddal
Guld medlem
|
Sendt: 13-August-2007 kl. 18:03 |
Jeg har ikke set en afspiller der kan komprimere et ukomprimeret signal.
|
DaWizeGuy
Bruger
|
Sendt: 13-August-2007 kl. 18:08 |
lunddal skrev:
Jeg har ikke set en afspiller der kan komprimere et ukomprimeret signal. |
Heller ikke jeg. Men teknisk set burde det være muligt på PS3 via Cell baseret encoding. PS3 understøtter jo i forvejen DD encoding af lyd i spil.
Mvh
Anders
|
lunddal
Guld medlem
|
Sendt: 14-August-2007 kl. 10:43 |
Gøt den det? Jeg troede at spillene kom med DD.
|