recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - PS3 kontra blue ray afspiller
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPS3 kontra blue ray afspiller

Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2007 kl. 14:32

Jeg kan se der sker en del med priserne på Playstation 3, elgiganten sælger den osse som bundle med 2 controlere til 4699,- de har bare ingen på lager.. så er det jo let at lave gode tilbud..

Læste mig iøvrigt osse til at der kommer en ny version med 80 gb harddisk også forventer man pæne prisdrop senest i starten af 2008 når der kommer nye spil, iøvrigt så jeg at man lagt fra når salgsmålene på PS3 så spørgsmålet er om der overhovedet kommer til at gå sålænge inden der kommer yderligere prisfald, de sælger jo langt under halvdelen af hvad de forventede.

Så var jeg overrasket over at høre om strømforbruget på mellem 250-350,- kr om måneden er det overdrevet? eller er det virkeligt så voldsomt (selvfølgelig afhængig af hvormeget man bruger den) men i forhold til en alm blue ray afspiller hvor meget er forskellen så?

Og med alt den strøm, så har jeg jo hørt den bliver varm, og derfor skulle være en glimrene grill.. se selv

Mvh

René
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Point: 9403
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2007 kl. 14:40

Vil gerne tro den bruger meget strøm, nu er det nok bedre at sammenligne strømforbruget med en PC fremfor en standalone afspiller.

Godt billede du har fundet.

Til top
DaWizeGuy Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 30-December-2006
Point: 132
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2007 kl. 18:39

Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Gøt den det? Jeg troede at spillene kom med DD.

Dolby Digital er ikke en interaktiv teknologi. Det er en teknologi som er udviklet med henblik på afspilning af indspillede lydkilder så som filmlyd og musik. Dolby Digital indeholder således ikke algoritmer som kan generere 3D lyd i spil. Teknologien er alene interessant ifm. spilkonsoller, da den kan anvendes til at sende lyden som en digital bitstream til en surround receiver.

Teknisk set foregår generering af surrund sound (3D lyd) i PS3 sådan, at Cell i real-time beregner en 360 position* for alle interaktive lydkilder, udregner højtalerplacering og konverterer output til en DD bitstream (640 kbps). Når der står 'Dolby Digital' på spilæsken er det alene fordi det garanterer, at spillet også understøtter Cell baseret DD encoding.

Mvh

Anders

*) Jeg er ret sikker på, at der ikke opereres med et egentligt 3-dimensionelt rum, da det er lidt svært at simulere lyd der kommer ovenfra eller nedefra via et normalt 5.1 højtaler setup. Det vil i øvrigt også kræve væsentligt flere hardwareressourcer, men det er en helt anden snak...

Redigeret af DaWizeGuy - 14-August-2007 kl. 18:43
Til top
Inquisitor Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 17-December-2004
Point: 24
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2007 kl. 22:28
Jeg anser også min PS3 for en mellemstation. Jeg købte min meget billigere end jeg kan få en HD afspiller for.

Men jeg er imponeret over alt det den kan:

• Fantastisk afspiller i 1080p - det jeg købte den for.

• Viser fx. billeder fra usb, cf, sd ultrahurtigt med fed zoom funktion på den analoge stick.

• God til at smide et par cd'er ind på, den downloader automatisk nr info.

• Udemærket browser og navigation. Fint til lige at gå ind på fx. dr.dk.

• Masser af spilbare demoer downloades nemt.

• Jeg kan selv skifte hd'en til en større. Det står i manualen hvordan.

Jeg regner med at min næste HD afspiller skal kunne afspille begge formater. Om et års tid kan den sikkert fås for en tudse...
Til top
Simon R. Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 04-August-2005
Point: 824
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2007 kl. 23:34
Jeg har lige selv f�et en PS3. Nifty lille maskine, men jeg synes den larmer for meget til film, med mindre det er en actionfilm:/ Og jeg tror ikke jeg har f�et en af de slemme, min starter op med at v�re helt stille, og s� g�r den op p� "niveau 2" som det vist hedder, og s� bliver den bare der. Men det er alts� temmelig meget larm, lidt ligesom en projektor vil jeg tro, og alt for meget til en filmafspiller efter min mening. Men ok, jeg kan jo i n�dstilf�lde placere den i et andet rum n�r den bruges til film.

EDIT: Jeg tog fejl, den går (mindst) op på niveau 3, bare ved at stå i menuen og glo, så den ryger tilbage

Redigeret af Simon R. - 22-August-2007 kl. 01:27
Til top
SJ Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Juli-2005
Point: 609
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2007 kl. 01:49
Velkommen i klubben!  

Husk at skrive tilbage, når/hvis det lykkedes dig at få fat i en støjsvag PS3. 
Til top
Inquisitor Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 17-December-2004
Point: 24
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2007 kl. 18:44
Oprindeligt skrevet af SJ SJ skrev:

Velkommen i klubben!  Husk at skrive tilbage, når/hvis det lykkedes dig at få fat i en støjsvag PS3. 

Min PS3 er bestemt heller ikke lydløs, men det generer os ikke. Vi kan sagtens se film ved moderat volume. Den har også en ganske høj WAF efter at hun har set BD og har set den vise billeder.

Måske det kan hjælpe lidt med simpel akustik? Undgå fx. at sætte den i et hjørne eller op ad en hård væg. Sæt den mindst en halv meter fra væggen og prøv om du kan sætte den så du ikke kan se den. Sæt den også gerne på et blødt underlag.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2007 kl. 20:11
Jeg har prøvet at sætte puder op foran den, den er stadig generende. Pointen er at Sony selv siger og praler så meget med hvor lydløs den er, ergo må der være noget galt med den.... Jeg kunne i princippet flytte den ind i et andet lokale, og bare bruge et langt HDMI kabel + optisk til lyd hvis jeg ville, men det er lidt en workaround.

Til top
mhelt Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 25-April-2005
Point: 220
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2007 kl. 20:13
Står den vandret eller lodret? Jeg tror lettere den kan komme af med varmen i lodret tilstand -  min holder sig ihvertfald på niveau2...
Pio 5090H

Mac mini/eyetv/pyetv/eyetv for iphone

Panasonic DMR-EX87

Sony PS3

Pioneer DVR 540HX-N

Yamaha YSP-800 + YST-FSW100
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2007 kl. 22:39
Gør ingen forskel hvordan den står, men det burde det nu heller ikke. ANYWAY, det er ligemeget, den er sendt retur, og jeg håber jeg får en anden der opfører sig bedre:)
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2007 kl. 17:19
Så skete der noget i sagen. Knap 3 uger efter jeg sendte min PS3 tilbage, fik jeg i dag besked om at den er på vej tilbage til mig, og de har ikke kunnet finde nogen fejl. Så det koster mig lige knap 400 kr + at jeg stadig kommer til at skulle affinde mig med en støvsuger af en PS3  Jeg ringede til Nordisk Film og de sagde at ja, den larmer, sådan er det bare, og hvis Sony siger noget andet må det stå for deres egen regning. Man skal altså ikke forvente forståelse for hvis man får en PS3 der larmer. Hende jeg snakkede med fra Nordisk Film mente i øvrigt at alle PS3'er larmer, og det er der ikke noget at gøre ved. Så hvis nogen herinde har været så heldige at få en der IKKE larmer, er det faktisk den, der er noget galt med

Nå.. men nu har jeg bestilt et 5m HDMI kabel til 600 kr, så kan jeg sætte den ind i et andet rum når jeg skal se film
Til top

Besvar Besvar Side  <123

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu