Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Dæncker
Bruger
Oprettet: 02-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 224
|
Emne: PS3 Kun 1 hdmi indgang? Sendt: 10-Juni-2008 kl. 10:18 |
Jeg har læst mig til at PS3 kun har 1 hdmi indgang, men hvordan kan man så både tilslutte den til tv'et og surroundreceiveren via hdmi?
|
 |
lunddal
Guld medlem
Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Point: 8683
|
Sendt: 10-Juni-2008 kl. 10:20 |
Den har 1 HDMI udgang
Har din forstærker ikke selv mulighed for at blive forbundet tv'et med HDMI og derved vidersende billedet fra PS3?
|
 |
Dæncker
Bruger
|
Sendt: 10-Juni-2008 kl. 11:13 |
lunddal skrev:
Den har 1 HDMI udgang
Har din forstærker ikke selv mulighed for at blive forbundet tv'et med HDMI og derved vidersende billedet fra PS3? |
Jaja ind- og udgange... bytter hele tiden rundt på det skidt.  kan godt huske noget om at receiverne kan viderefører billedesignalet, men hvordan fungerer det så egentligt?
|
 |
Naiera
Platin medlem
Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12431
|
Sendt: 10-Juni-2008 kl. 11:21 |
Det fungerer sådan at du sætter PS3'en til receiveren som snupper lyden, og så har du et HDMI-kabel i receiveren der (urørt, hvis receiveren er designet ordentligt) sender billedet videre til dit display.
|
 |
Dæncker
Bruger
|
Sendt: 10-Juni-2008 kl. 11:28 |
Naiera skrev:
Det fungerer sådan at du sætter PS3'en til receiveren som snupper lyden, og så har du et HDMI-kabel i receiveren der (urørt, hvis receiveren er designet ordentligt) sender billedet videre til dit display.
|
Så det kræver selvfølgelig at receiveren har 2 eller flere hdmi indgange. Got it.
|
 |
Naiera
Platin medlem
|
Sendt: 10-Juni-2008 kl. 11:31 |
Nej, det kræver at receiveren har én HDMI-indgang og én HDMI-UDGANG. I praksis har jeg ikke hørt om nogen der ikke har mindst to indgange.
Pas i øvrigt på med de billigste receivere med HDMI; f.eks. de to billigste fra Denon har kun HDMI-switches, så du reelt ikke får noget ud af at der er HDMI i receiveren, da receiveren ikke kan tage lyden fra HDMI-kablet.
Redigeret af Naiera - 10-Juni-2008 kl. 11:31
|
 |
hpetersen
Bruger
Oprettet: 03-Januar-2008
Point: 58
|
Sendt: 10-Juni-2008 kl. 11:37 |
|
 |
rapsacdk
Guld medlem
Oprettet: 29-Januar-2007
Sted: Rødovre
Point: 636
|
Sendt: 10-Juni-2008 kl. 13:28 |
Naiera skrev:
Nej, det kræver at receiveren har én HDMI-indgang og én HDMI-UDGANG. I praksis har jeg ikke hørt om nogen der ikke har mindst to indgange.
Pas i øvrigt på med de billigste receivere med HDMI; f.eks. de to billigste fra Denon har kun HDMI-switches, så du reelt ikke får noget ud af at der er HDMI i receiveren, da receiveren ikke kan tage lyden fra HDMI-kablet.
|
Gælder det 605/606?
|
 |
Naiera
Platin medlem
|
Sendt: 10-Juni-2008 kl. 13:33 |
Onkyo 605/606 kan godt alt det der med HDMI og lyd. Jeg kan ikke umiddelbart kommer på andre AV-receivere end Denons der ikke kan tage LPCM fra HDMI-kablet og bruge det som det nu skal bruges, men der skal selvfølgelig nok være nogen. Marantz' lille model, SR4002, kan også det med lyd fra HDMI.
Væsentligt at nævne ved 606'eren er også de ekstra HDMI-indgange, hvor der så vidt jeg husker nu er fire. Det er pænt meget på en receiver i den billigere ende. Det antal plejer at være forbeholdt dem til omkring 10k, så det er ret blæret.
|
 |
HeartWare
Guld medlem
Oprettet: 22-Oktober-2003
Sted: Bagsværd, DK
Point: 4808
|
Sendt: 10-Juni-2008 kl. 13:58 |
Har efterhånden læst en del om denne Onkyo 606 og har et par spørgsmål til dem, der har den:
1) Konverterer den S-Video/Component til HDMI? Altså - kan man forbinde en gammel S-Video enhed til forstærkeren og få det ud på HDMI-udgangen til TV'et, så man kun behøver én forbindelse til TV'et?
2) Konverterer den den anden vej? Så man f.eks. kan forbinde en PS3 eller HD-boks med HDMI/Component og så route S-Video udgang (har den en sådan?) til en DVD Recorder?
3) Er der kun HDMI-udgang, eller er der også analog lyd-udgang? Mit TV har ikke HDMI ind, men kun DVI+Analog lyd.
|
Keld R. Hansen
Pioneer DVL-909, DV-545 Sony KDL40EX723 3D TV DreamBox 8000, YouSee Cable PopCorn Hour A-500 Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940 Yamaha RX-V771 Receiver
|
 |
Bredvig
Bruger
Oprettet: 24-April-2006
Point: 188
|
Sendt: 11-Juni-2008 kl. 01:26 |
HeartWare skrev:
Har efterhånden læst en del om denne Onkyo 606 og har et par spørgsmål til dem, der har den:
1) Konverterer den S-Video/Component til HDMI? Altså - kan man forbinde en gammel S-Video enhed til forstærkeren og få det ud på HDMI-udgangen til TV'et, så man kun behøver én forbindelse til TV'et?
2) Konverterer den den anden vej? Så man f.eks. kan forbinde en PS3 eller HD-boks med HDMI/Component og så route S-Video udgang (har den en sådan?) til en DVD Recorder?
3) Er der kun HDMI-udgang, eller er der også analog lyd-udgang? Mit TV har ikke HDMI ind, men kun DVI+Analog lyd. |
Jeg har 606 men har endnu ikke regnet ud hvordan jeg får billedet fra en s-video enhed ud af hdmi-udgangen... Men det skulle hvis kunne lade sig gøre
|
 |
detlef
Guld medlem
Oprettet: 15-Juli-2006
Sted: Kolding
Point: 1390
|
Sendt: 11-Juni-2008 kl. 05:14 |
HeartWare skrev:
3) Er der kun HDMI-udgang, eller er der også analog lyd-udgang? Mit TV har ikke HDMI ind, men kun DVI+Analog lyd. |
Idéen er vel at du lader Onkyo'en om at afspille lyden, så har du jo ikke brug for at sende den til TV'et....
|
 |