Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
StockBroker
Bruger
Oprettet: 25-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 146
|
Emne: PS3: Lav tale i film (lyd i centerhøjt.) Sendt: 10-April-2009 kl. 19:20 |
Hej,
Jeg har søgt i forum, men synes ikke at kunne finde en relateret tråd.
Når jeg ser film hvad enten det er DVD, BluRay, streaming via PS3MediaServer etc., så er talen i centerhøjtaleren meget lav.
Effekterne er meget høje i forhold til talen, hvilket virker irrerterende til tider. På forstærkeren er lyd for centerhøjtaleren allerede skruet op, men det hjælper kun minimalt.
Problemet var der ikke da jeg havde min DVD afspiller.
Synes at have læst om problemet tidligere.
|
Venlig Hilsen
JR
|
 |
Naiera
Platin medlem
Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12435
|
Sendt: 10-April-2009 kl. 19:34 |
Er Dynamic Range Compression slået fra?
|
 |
StockBroker
Bruger
|
Sendt: 11-April-2009 kl. 00:09 |
Naiera skrev:
Er Dynamic Range Compression slået fra?
|
Stod til Automatisk! Hvad det så end betyder  Har netop slået funktionen Til. Skulle det kunne løse problemet?
|
Venlig Hilsen
JR
|
 |
Naiera
Platin medlem
|
Sendt: 11-April-2009 kl. 02:44 |
Du skal slå funktionen fra.
|
 |
Allan Olesen
Guld medlem
Oprettet: 08-Juli-2008
Point: 3249
|
Sendt: 11-April-2009 kl. 17:27 |
Naiera skrev:
Du skal slå funktionen fra. |
? Hans problem er, at talen drukner i effekterne. Hvis han slår DRC fra, vil han da netop få kraftigere effekter i forhold til tale.
|
 |
henrik-t
Guld medlem
Oprettet: 08-August-2007
Point: 1553
|
Sendt: 11-April-2009 kl. 17:43 |
Det kan også være en fejl indstilling på resiveren....
hvad for en resiver har du.
|
+100HD Film
|
 |
Naiera
Platin medlem
|
Sendt: 11-April-2009 kl. 18:36 |
Allan Olesen skrev:
Naiera skrev:
Du skal slå funktionen fra. |
?
Hans problem er, at talen drukner i effekterne. Hvis han slår DRC fra, vil han da netop få kraftigere effekter i forhold til tale.
|
Jeg har aldrig påstået at det er den endelige løsning på hans problem, men det er da et sted at starte, og funktionen skal som bekendt være slået fra for ikke at ødelægge lydbilledet.
|
 |
Allan Olesen
Guld medlem
|
Sendt: 11-April-2009 kl. 20:17 |
Naiera skrev:
Jeg har aldrig påstået at det er den endelige løsning på hans problem, men det er da et sted at starte, og funktionen skal som bekendt være slået fra for ikke at ødelægge lydbilledet.
|
Det lyder stadig helt hen i vejret for mig at foreslå noget, som fungerer i modsat retning af, hvad han ønsker. Jeg vil nærmere mene, at han bør skynde sig at sætte DRC til. Funktionen er netop lavet for at gøre tale hørbar, uden at effekterne bliver for kraftige.
Redigeret af Allan Olesen - 11-April-2009 kl. 20:17
|
 |
xcardman
Guld medlem
Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
|
Sendt: 11-April-2009 kl. 20:28 |
alle filter på lyd skal slås fra også Dynamic Range Compression. Man skal selv indstille lyden. Havde da ingen problemer med min ps3 60GB, da jeg brugt den som afspiller. naturlig lyd og billede laves uden filter i min verden.
men Stockbroker kan jo prøve sig frem, med eller uden Dynamic Range Compression.
|
 |
Allan Olesen
Guld medlem
|
Sendt: 11-April-2009 kl. 23:12 |
xcardman skrev:
alle filter på lyd skal slås fra også Dynamic Range Compression. Man skal selv indstille lyden.
|
Ved du, hvad DRC gør? Kan du fortælle os, hvordan man selv indstiller lyden, så man opnår samme resultat? Der er godt nok mange rygmarvsreaktioner i denne tråd. Alle er blevet så vant til, at DRC skal slås fra, at de ikke engang tænker over, hvad spørgsmålet var, før de foreslår det som svar.
|
 |
henrik-t
Guld medlem
Oprettet: 08-August-2007
Point: 1553
|
Sendt: 11-April-2009 kl. 23:43 |
lad nu OP svare tilbage inden i hugger h**** af hinnanden...  ...... Måske er det en kombo ting, både fejl indstillet resiver og ps3... som er sket da skiftet fra dvd til ps3 kom på banen...jeg ville anbefale at køre setup med mic igen, hvis din resiver har sådan en.... Og er dine højtalere missmatch eller godt match for forhold til hinnanden, og har du skiftet der også her i nyere tid.
Redigeret af henrik-t - 12-April-2009 kl. 00:25
|
+100HD Film
|
 |
StockBroker
Bruger
|
Sendt: 12-April-2009 kl. 23:59 |
Tak for svarene.. Jeg tester det når jeg kommer hjem fra påskeferie!
|
Venlig Hilsen
JR
|
 |