recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Spillekonsoller
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - PS3 Mediaserver
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPS3 Mediaserver

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Bullwinkle Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 20-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 22
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2009 kl. 16:57

Jeg bruger ikke noget program til at streame fra min NAS, hvordan skulle det fungere? Skal der noget software på PS3'en. Jeg har en synology, hvor jeg aktiverer UPnP support, så kan jeg se filerne inde på PS3'en.

Som det er nu har jeg brugt dvd decrypter til af lave en stor vob fil og en ifo fil. Det var et råd jeg fik, men skal jeg gribe det helt anderledes an?

JVC MH-300
Nintendo Wii
Xbox
Sony PS3 80 GB
Panasonic 42" Full HD Plasma
Samsung HD selector
Til top
Klondike Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-Marts-2008
Point: 1215
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2009 kl. 09:05

Hmm jeg tror vi snakker forbi hindanden. Jeg har ikke selv en NAS. jeg streamer fra min PC.

Kan du på din PS3 overhovedet afspille filerne fra din NAS, men bare ikke underteksterne ?, eller kan du slet ikke afspille dem ?

Til top
Bullwinkle Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 20-Januar-2006
Point: 22
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2009 kl. 15:34

Jeg kan godt streame fra min NAS, når jeg har lavet en stor vobfil, men der er ikke mulighed for at vælge undertekster.

Det virker heller ikke med PS3 mediaserver, når jeg deler mapperne med iso filer, kan der ikke vælges undertekster.

JVC MH-300
Nintendo Wii
Xbox
Sony PS3 80 GB
Panasonic 42" Full HD Plasma
Samsung HD selector
Til top
tassbur Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 10-September-2007
Point: 40
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2009 kl. 08:09

Hejsa,

Har lige fundet denne server som jeg har installeret på min mediasmart server. Den virker ret genial :)

Jeg har dog nogle spørgsmål som jeg håber nogle af jer der har haft den et stykke tid kan hjælpe med :)

1. Er det muligt at streame isoer til en almindelig pc så jeg kan se mine film overalt og ikke bare på ps3?

2. er der nogen af jer der ved hvordan man ændre transcode kvaliteten så det eneste transcoderen gør er at sætte subtitles på?

Jeg har prøvet at stille sådanne spørgsmål på deres eget forum, men uden held, så da jeg fandt ud af at nogle her bruger serveren tænkte jeg at jeg ville prøve her :)

på forhånd tak :)

/Tass

Til top
Poplic Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 28-Februar-2008
Point: 367
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2009 kl. 10:51
Oprindeligt skrevet af tassbur tassbur skrev:

Hejsa,

Har lige fundet denne server som jeg har installeret på min mediasmart server. Den virker ret genial :)

Jeg har dog nogle spørgsmål som jeg håber nogle af jer der har haft den et stykke tid kan hjælpe med :)

1. Er det muligt at streame isoer til en almindelig pc så jeg kan se mine film overalt og ikke bare på ps3?

2. er der nogen af jer der ved hvordan man ændre transcode kvaliteten så det eneste transcoderen gør er at sætte subtitles på?

Jeg har prøvet at stille sådanne spørgsmål på deres eget forum, men uden held, så da jeg fandt ud af at nogle her bruger serveren tænkte jeg at jeg ville prøve her :)

/Tass

Jeg er blank på de spørgsmål desværre. Umiddelbart er den jo designet til at streame til PS3, og det er jo også det den søger efter, så jeg tvivler lidt på at det kan lade sig gøre til andre PC'ere via den. Men hvorfor vil du også køre via PS3 mediaserveren. Kan du ikke bare streame fra din mediasmart server til den enkelte PC?

Pioneer PDP436FDE & PDPLX5090H
Onkyo TX-SR705
Harbo SUB10 & 5 x SAT10
PS2 - PS3
QNAP-TS 439 Pro
AppleTV
Zaptor
Til top
tassbur Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 10-September-2007
Point: 40
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2009 kl. 08:33
Oprindeligt skrevet af Poplic Poplic skrev:

Oprindeligt skrevet af tassbur tassbur skrev:

Hejsa,

/Tass

Jeg er blank på de spørgsmål desværre. Umiddelbart er den jo designet til at streame til PS3, og det er jo også det den søger efter, så jeg tvivler lidt på at det kan lade sig gøre til andre PC'ere via den. Men hvorfor vil du også køre via PS3 mediaserveren. Kan du ikke bare streame fra din mediasmart server til den enkelte PC?

Jooow jeg kan godt streame fra mediasmart serveren, men jeg kan ikke hitte ud af at streame dvd ISO filer :) og DVD iso filer er umidelbart den eneste måde at få subtitles på til ps3? :)
Til top
Olfred Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 31-August-2007
Point: 114
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2009 kl. 07:43

Man kan også få undtertekster på ps3 meget nemt med følgende program: AVIAddXSubs

Det er dog kun AVI og divx o.lign. man kan gøre det ved, men det tager ingen tid :-)

Til top
Slabb Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 26-April-2009
Point: 170
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-April-2009 kl. 22:16
Er der nogle af jer, der bruger trådløs forbindelse til jeres PS3? Jeg har en router med N-draft (eller hvad det hedder??), en kraftig computer og bruger PS3 mediaserver, men alligevel hakker det gevaldigt, når jeg afspiller ISO'er.
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2005
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-April-2009 kl. 22:24

PS3 har vel ikke N-draft såvidt jeg husker, kun 802.11b/g  - så hjælper det ikke at din router har.

Smid et kabel i og check om det spiller - hvis det gør så ved du at det er det trådløse netværk der ikke kan følge med, hvilket ikke er usandsynligt.

Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
joland Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 10-December-2008
Point: 16
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2009 kl. 13:44

Oprindeligt skrevet af Slabb Slabb skrev:

Er der nogle af jer, der bruger trådløs forbindelse til jeres PS3? Jeg har en router med N-draft (eller hvad det hedder??), en kraftig computer og bruger PS3 mediaserver, men alligevel hakker det gevaldigt, når jeg afspiller ISO'er.

Jeg transcoder både ISO og MKV (X264/720p) via wi-fi fra PC til PS3.
Grundet min langsomme CPU (AMD X2 5050e) havde jeg issues med MKV transcoding m/subtitles. Jeg skiftede til en anden transcode profil, den hedder noget med "test/experimental". Den virker perfekt til MKV transcoding. Den får dog DVD-ISOer til at desync'e, så til DVD-ISOer bruger jeg standard profilen (hedder vist "very high").

Du kan holde øje med transcoding buffer i PS3MS, det vil give dig svar på om det er dine transcoding settings der er problemet, eller om det er wi-fi forbindelsen.

Som også nævnt tidligere i tråden: brug altid de filer der ligger der ligger i #transcoded# folderen. Det er her man kan vælge subtitles, audio languages, etc. OG vælge den transcoder der understøtter dette (MEncoder for det meste).

Til top
tbp3 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 16-Juni-2009
Point: 232
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2009 kl. 19:53

Hej

Jeg bruger ps3 media server til at streame fra pc til ps3 og har så læst i denne tråd at man skal bruge transcode for at kunne vælge undertekster og lydformat. Det første går også fint nok men selv om jeg vælger DTS lyd skriver recieveren at det er Dolby digital!? Det er en Video_ts mappen det hentes fra. Under "trancode settings" har jeg valgt "keep DTS audio in stream"

Til top
tbp3 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 16-Juni-2009
Point: 232
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2009 kl. 20:55

[QUOTE=Frakkel]Når jeg har afspillet DVD ISO filer, gik jeg ind via PS3
og valgte iso filen derefter gik jeg ind i den øverste
mappen #transcoded# derefter en anden mappe som f.eks.
title 1, derefter viser den en folder hvor den skriver
hvilke undertekster og lydspor der er på filen. 

Jeg kan også se både de forskellige undertekster og lydformater men selv om at jeg vælger DTS skriver recieveren DD?

Det kræver selvfølgelig noget CPU kraft hvis man skal
transcode, derfor kan man ikke bruge NAS f.eks. synology
eller qnap til det. Så man skal altså have sin hurtige
PC tændt for at kunne transcode uden det hakker.

Man slipper altså for at konvertere ens dvd'er til divx
for derefter at rippe underteksterne, som man derefter
skal sætte sammen med divx filen. Grunden til ikke bare
hardcoder underteksterne er at så man kan vælge om man
vil have undertekster på eller ej.

Nu kan man bare bruge en program som f.eks. dvdshrink
til at tage backup af ens dvd samling og man kan
derefter komme til dem via sin PS3.

Hvis man laver dem om til divx kan man så skifte lydspor? Og kan jeg det nu hvor filmene allerede ligger som video_ts?

Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu