Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
kims2
Bruger
Oprettet: 18-Oktober-2006
Status: Offline
Point: 65
|
Sendt: 10-Juli-2008 kl. 15:31 |
Kan se at du har rettet i dine tidligere indlæg. Der stod ikke noget om at det var direkte fra væggen før.
Så er du jo selvfølgelig på samme netværk som resten af bygningen og det er derfor.
Redigeret af kims2 - 10-Juli-2008 kl. 15:31
|
 |
KongKurs
Junior bruger
Oprettet: 30-Juni-2008
Point: 22
|
Sendt: 10-Juli-2008 kl. 15:40 |
@kims2:
Ja det kan selvfølgelig være lidt uhensigtsmæssigt i tilfælde som dette, hvor svarene kommer næsten samtidigt 
Mit problem ifht. at fortælle naboerne det, ligger dog i at det muligvis er hele boligområdet der er på samme netværk, dvs. +200 opgange 
Men skal jeg bare slå autosearch fra, og så er det det, eller vil en router kunne blokere andre udefra også? (skal siges at jeg ikke deler nogen filer - på min PS3 ligger der kun enkelte demoer osv..)
|
 |
Mike S.
Guld medlem
Oprettet: 13-Juni-2006
Sted: Denmark
Point: 2909
|
Sendt: 10-Juli-2008 kl. 16:15 |
WTF? Hvem har lavet den installation - det lyder som et paradis for enhver med lidt netværks skills - dejligt at kunne bruge naboens printer og snage i deres fotoalbums etc.
Jeg gætter på det er en eller ande "top professionel" boligforening løsning lavet af en lokal elektriker.
|
Zaptor Motorola
40" SonyX3500
40" Samsung F71
NAD L76 surround med Dali
En skærm er et panel hvortil man putter input ind i...
|
 |
popcorn
Super bruger
Oprettet: 04-December-2007
Point: 316
|
Sendt: 10-Juli-2008 kl. 16:21 |
Ja sikkert - helt håbløst og et paradis for de unge hjemme hackere.
jeg ville sætte en router imellem stikket i væggen og mine pc'er så jeg fik nattet mit eget private net, det forhindrer ihvertfald de fleste hjemmehackere i at trænge igennem
|
Popcorn Hour NMT A-100/A-110/C-200
(Spawn på job)
|
 |
KongKurs
Junior bruger
|
Sendt: 10-Juli-2008 kl. 16:46 |
Udbyderen hedder A+ FasCom, så helt elektrikerarbejde vil jeg nu ikke mene at det er.
Men I har nok ret, må hellere få mig en router. Men der vil vel ikke være nogle sikkerhedsmæssige risici hvis jeg bare bruger min PS3 uden routeren vil der? De kortoplysninger som er forbundet ved køb fra PSstore ligger vel ikke på min playstation, men på en sikker server et sted?
|
 |
Sorenhund
Bruger
Oprettet: 16-Januar-2007
Point: 55
|
Sendt: 10-Juli-2008 kl. 19:01 |
Jeg sad lige og tænke...
Det kan da sagtens være et ok netværk de har hvor Kongkurs bor, men at en af hans (læs:+200) nærmeste naboer har sat en trådløs router til sit net . Dette netvært står så piv åbent. Når Kongkurs PS3 så er på en kabelforbindelse (internet) og stadig søger efter trådløse medie enheder.. Så logger den på en nabo. Det er jo kun mapper han kan se... forstod der sådan at Kongkurs stadig var på sin egen ip-
Det samme kunne vel ske i en hvilken som helst gennemsnitlig beboelsesejendom. Blot mellem 2 naboer..
Tror ikke det har noget at gøre med hans direkte stik i væg :)
Redigeret af Sorenhund - 10-Juli-2008 kl. 19:03
|
 |
bruger udmeldt 5
--
Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Point: 3584
|
Sendt: 11-Juli-2008 kl. 07:42 |
Med kabel forbindelse er dette korrekt.
F.eks BrøndbyNet (som leveres i området omkring brøndby,mærkeligt ikk') , er baseret på et 10.x net, og alle i opgangen som jeg har fået forklaret deler en 100MBit linie. Sættes en PS3 direkte på denne kabel forbindelse vil jo klart nok se alle i opgangen og dem som er på 10.x netværket da bolignettet jo kun er beskyttet imod indgreb udefra off. ip's og ikke fra interne ip's.
Så billigt/dårligt eller ej, så er det nu altså sådan man gør.
Så jo han ser naboens UPnP server, da den broadcaster på hele 10.x netværket f.eks som de bruger.
|
 |
bruger udmeldt 5
--
|
Sendt: 11-Juli-2008 kl. 07:45 |
KongKurs skrev:
Udbyderen hedder A+ FasCom, så helt elektrikerarbejde vil jeg nu ikke mene at det er.
Men I har nok ret, må hellere få mig en router. Men der vil vel ikke være nogle sikkerhedsmæssige risici hvis jeg bare bruger min PS3 uden routeren vil der? De kortoplysninger som er forbundet ved køb fra PSstore ligger vel ikke på min playstation, men på en sikker server et sted?
|
Hvis du sidder på en privat net, som A+ FasCom jo udbyder, så er min ovennævnte forklaring korrekt. Og desværre så vil en router oven på det eksisterende private net kunne skabe en del problemer for her er allerede tale om NAT imellem udbyderen og dig.. Så smider du yderligere en router på som NAT'r din ip, så ender du op med noget rod. Nogle fw's kan ødelægge det og du får pakketab (netværks trafik)
|
 |
KongKurs
Junior bruger
|
Sendt: 11-Juli-2008 kl. 10:39 |
Okay, dvs. jeg dropper routeren.
Men er det stadig sikkerhedsmæssigt i orden, med hensyn til onlinekøb fx. igennem PSstore osv?
|
 |
bruger udmeldt 5
--
|
Sendt: 11-Juli-2008 kl. 11:37 |
sikkerheden ligger hos PSStore, da forbindelsen imellem din ps3 maskine og PSStore er krypteret.
Så om du har privat router med firewall, er kun om din pc eller ps3 er åben for angreb, der er vist ikke mange virus'r ude som angriber en ps3 med åbne port endnu.
På pc siden er du dækket så godt som MS kan tilbyde, eller alternativt som du selv vælger at investere i størrere sikkerhed og købe tillægs produkter som du installerer.
Flere at disse bolig netværk er også beskytter af firewall's udadtil så derfor vil du allerede her have fået en "gratis" firewall stillet til rådighed, som forhåbentlig styres af folk med erfaring. Så sparer du den investering. Den største risiko er at din nabo lyster og bryder ind på dine maskiner som du surfer på nettet med.
|
 |