|
Ps3 nu eller maj |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Forfatter | |
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
PS3 12GB bør kun anbefales til dem der vil bruge en PS3 til musik/film/billeder/BD afspiller. Jeg fatter ikke, hvorfor Sony ikke meget specifikt angiver dette. Hvis rygterne taler sandt, at man kan bruge en ekstern HDD til spil, så er det da en løsning, men ikke en økonomisk god løsning, fremfor at købe en PS3 med 500GB, som i dag kan købes til 1888,- En PS3 12GB koster godt 1333,- (tilbud Elgiganten).
Min søn leder selv efter en PS3, som han har sparet sammen til. Jeg har anbefalet ham en Slim (forrige model) med 320/500GB. Vi skal bare lige finde en til rimelig pris. Btw. CDON sælger PS3 (original) controlere til 349,-
|
|
![]() |
|
Jever ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-April-2004 Sted: Karise Status: Offline Point: 975 |
Jeg vil også mene at en 12 GB model, er bedst til dem der vil bruge deres PS3'er til mediacenter og små spil.
Fordelen ved den lille 12 GB model, er jo at det er flashram, med de fordele der nu engang medfølger. Ulempen er så den begrænsede plads. Jeg har nok brugt 15 - 20 GB på min PS3'er, og med lidt data disciplin kunne jeg nok enda komme længere ned. Men hvis man vil have mange stor spil, samt musik og film liggende direkte på sin PS3'er, er den lille 12 GB model ikke sagen. |
|
![]() |
|
jhjorsal ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 06-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 361 |
Jeg tror jeg har alt det input jeg skal bruge, jeg venter og ser om ikke der skulle komme en på bud når vi nærmere os april også må det være en 500Gb model jeg skal have, hvis nogen af jer skulle støde ind i et super tilbud med et Hdmi kabel en controller eller et spil (BO2) til, inden maj må i da gerne lige ligge et link. Jeg så iøvrigt at Elgiganten havde et 29" tv på bud til 999,- det kunne vel iøvrigt godt være skærmen, passer det ikke meget godt i størrelse.
|
|
![]() |
|
SteffenD89 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-Juli-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4337 |
12GB til en ung knægt der formegentlig skal have konsollen i nogle år er lidt uheldigt efter min mening. Til trådstarter: Der er tilbud hele tiden. I oktober i år kunne man f.eks. købe en 120gb til 1200kr og en 320gb til 1500kr, i Fleggaard. Lige umiddelbart kommre der nok noget bedre end 2100kr. Hvis jeg var dig/jer/ham ville jeg nok bare køb en med ét joystick. Grunden er at du kan typisk finde et billigt (kopivare) på DBA - det er selvfølgelig op til en selv, men skal den anden kontroller ikke bruges så tit, er det da værd at tage med. HDMI-kabel er ret ligegyldigt mht til mærke, i skal bare købe et der er billigt og har den rigtige længde. Med andre ord kan man pludselig købe en PS3 til ca. 1500kr, et joystick til omkring 200kr og et HDMI-kabel til 50-100kr, også er der da lidt penge til noget spil eller hvad man nu synes. Tilbuddene kommer og går hele tiden, det gælder bare om at være opmærksom. Dog ville jeg holde mig fra en på 12Gb, hvis jeg var jer. Personligt tror jeg at jeg har fyldt mine nye PS3 med 100+GB af spil i løbet af meget kort tid.
|
|
![]() |
|
SteffenD89 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-Juli-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4337 |
Hvis budgettet ikke tillader mere så er det helt okay. Dog vil jeg sige at man for ganske få penge (ca. 4000kr) kan få op til 50". Er det for voldsomt kan man altid finde noget i retningen af et 40". http://www.elgiganten.dk/catalog/tv-radio/dk_tv/fladskarms-tv?SearchParameter=%26%40QueryTerm%3D*%26CategoryUUIDLevel2%3D164KeQuvBfsAAAEo0OtewBal%26ProductListPrice%3D2500%2B-%2B4999_or_%253C%2B4000%26Str.%2B%2528tommer%2529%3D%253E%253D%2B40%26online%3D1%26%40Sort.ProductListPrice%3D0&SelectedAttribute=%3C+4000 Det billigste her er 2700kr for et 43" samsung. Da jeg ikke går ud fra at billedkvalitet, når der skal ses film, er vigtigt ville jeg da stærkt overveje at kaste lidt flere penge efter en skærm man ikke mener er en tand for lille et halvt år efter købet. Jeg ved godt at det er 1700kr mere end hvad du selv kommer med, men det er at tage med i overvejelsen og det gør oplevelsen så meget bedre i sidste ende.
![]() |
|
![]() |
|
amorbavian ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-April-2008 Sted: Sweden Status: Offline Point: 3010 |
Det er synd for spillene at købe sådan en lorteskærm. Selvom det er en ung knægt.
|
|
BORING! |
|
![]() |
|
jhjorsal ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 06-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 361 |
Hvilken en skærm er en lorteskærm, den jeg kikkede på eller en af de større der er blevet foreslået, og hvad gør det til en lorteskærm, kvaliteten eller størrelsen?
|
|
![]() |
|
amorbavian ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-April-2008 Sted: Sweden Status: Offline Point: 3010 |
Nu ved jeg ikke præcis hvilken 29", du kiggede på, men jeg kan med stor sikkerhed sige, at billedkvaliteten ikke er god nok til spil. Størrelsen er selvfølgelig subjektiv, men jeg er enig med Steffen, at det nok i længden er fornuftig at investere i noget større. Jeg vil dog anbefale, at I ser noget spil køre på de billige skærme f.eks. FIFA eller et bilspil, noget, der går hurtigt. Det er desværre min erfaring, at mange billige skærme ikke kan følge ordentlig med og det resulterer i slør. Har du overvejet om sønnen kan få jeres primære fjernsyn, og så kan I investere i en nyere model? Bare et langt ude gæt, da jeg jo ikke aner noget om hvad I har får et TV, hvordan økonomien er osv.. |
|
BORING! |
|
![]() |
|
Jever ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-April-2004 Sted: Karise Status: Offline Point: 975 |
Ja, 12GB lyder ikke af meget idag, tænk sig at den første PS3'er kun var på 20GB.
Man er blevet forvent med meget plads, at man har glemt at det faktisk før i tiden godt kunne lade sig gøre med mindre plads. Jeg er ikke bedre selv, frådser med pladsen og lader en masse bras ligge på mine HDD'ere som lige så godt kunne slettes. SSD modellen af PS3 kan man åbenbart tilkoble en extern HDD til, så man får mere plads. |
|
![]() |
|
Jeg havde faktisk overvejet at skifte mit eget plasma tv (panasonic TH-42PX80EA), grundet strømforbruget. Jeg syntes bare det er en svær tid at investere i nyt tv i, da det ikke virker som om man kan blive enig om en standard for smart tv. Så kunne jeg købe et brugt tv i dba, men der syntes jeg de vil have urimelig meget for et brugt set i forhold til et nyt. Jeg har også tænkt om det kunne betale sig at lede efter en af de monitore der hænger som infotavler, da den bare skal stå i et hjørne i stuen som spillehjørne( jeg ved ikke om det her skinner igennem at jeg er fraskilt og har mine 3 drenge hjemme, den var aldrig gået da ex konen boede her ;-) men jeg er ikke klar over om de der monitore er billigere eller om de bare bruger almindelige tv. Drengene har værelse ovenpå og der kommer de altså kun når de skal sove
|
|
![]() |
|
Tstampe ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 28-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 660 |
De havde lige tilbud i METRO med en PS3 500GB med 1 controller samt kabel til Kr. 1.500,-. Men det ser umiddelbart ud til at være væk fra deres tilbudskatalog nu.... Men måske værd at undersøge....
Og denne pris er INKL. moms... Redigeret af Tstampe - 30-December-2012 kl. 14:44 |
|
Med venlig hilsen
Thomas Stampe |
|
![]() |
|
Det er ikke så meget at man er blevet forvent, men derimod mere at PSN butikken nu er blevet væsentligt større og tilbyder tit nogle ret gode tilbud (i EU i hvert fald). Nu bare her op til jul har der været tilbud på spil som Hitman, Farcry 3, Need For Speed, Medal of Honor, Sleeping Dogs osv. Hvis jeg ikke tager fejl var der vist 50% på dem alle. Så er der også PS+ der er særligt interessant for dem af os der enten ikke har haft en PS3 før eller ikke har haft den i noget tid (mig :p ). Jeg tror at jeg har "fået" 8 spil, som naturligvis alle skal downloades. Dengang Sony udgav deres PS3 med en 20/40/60GB HDD var deres butik noget helt andet. Faktisk er det en af de ting vi nok kan takke Microsoft for. Jeg er ret sikker på, at med udgivelse af PS4 kommer der til at være flere Free 2 Play (F2P) spil samt at der evt. kommer spil hvortil man kan nøjes med kun at købe multiplayerdelen. League of Legends, Planetside 2 og Dust 514 er jo gode eksempler på hvordan F2P spil kan laves uden at kvaliteten halter. Jeg kunne godt forestille mig at Planetside 2 (der er lavet af Sony) kommer til PS4. ![]() |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |