recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Spillekonsoller
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - PS3 og lyd - mangel af bas ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPS3 og lyd - mangel af bas ?

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4172
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2008 kl. 17:11
Jeg har ikke noget problem fra ps3 til min sony 5200es.
Kun når jeg afspiller musik (MP3), da det overføres som pcm signal i 2,0 altså ugen sub signal. Men ingen problemer ved film.
SVP03
Til top
RuneH Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Februar-2008
Point: 1760
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2008 kl. 00:03

Spøjst. Har ikke fået prøvet at rode med det i dag, det var ellers planen. Må lige få det gjort i morgen (forhåbenlig).

Jeg må i krig :-) Tak for jeres inputs.

Slut! -sagde de - Ingen signatur er det nye IN!
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2008 kl. 10:16

Oprindeligt skrevet af SVP03 SVP03 skrev:

Jeg har ikke noget problem fra ps3 til min sony 5200es.
Kun når jeg afspiller musik (MP3), da det overføres som pcm signal i 2,0 altså ugen sub signal. Men ingen problemer ved film.

Noget siger mig, at det skyldes fejlopsætning af receiveren. Ved 2 kanaler skal der stadigvæk sendes de "lave frekvenser", altså bassen. Det er så op til indstillingerne i receiveren at afgører, hvor disse skal sendes hen. Om bassen til i front/satelitterne, i subben eller evt. i begge dele. Det er en receiver opgave, ikke en PS3 opgave.

Jeg kender ikke indstillingsmulighederne på jeres receiverer, men på min, der foregår det præcis sådan, hvor jeg definere een gang for alle, om bassen skal sendes i subwooferen, fronterne eller begge dele. Dette gør den så, uanset hvilket signal den får, om det er 2, 5.1 eller 7.1 kanaler er den ragende ligeglad med. Derudover er der selvfølgelig delfrekvensen, men den bør som minimum ikke give manglende bas, tværtimod.

Det er mystisk i tilsyneladende kun har problemet i nogle tilfælde. Måske der er nogle ekstra indstillinger i jeres receiver, der f.eks tager højde for om lyden er 2 kanal eller 5.1/7.1, og så i har "glemt" at aktivere subben ved 2 kanals. Det kunne jeg godt se ideen med på en receiver, specielt hvis man har virkelig gode fronthøjtalere, som man bruger til stereo musik, og derfor ikke vil have det "spoleret" af en tam subwoofer, som er bedst til film/5.1/7.1 kanal.

summa summarum - Jeg tror i skal kigge jeres receiver igennem. Evt. RTFM 

Til top
RuneH Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2008 kl. 10:33

Nu min filmlyd jo ikke i stereo, men bruger mit 5.1 setup. Når jeg spiller musik, bruger den også lystigt min sub. Det er bare denne film oplevelse der driller mig. Men som sagt, så må jeg prøve hjem og lege lidt med det hele. Det bliver spændene.

Min stereo lyd har jeg dog ikke haft noget med. Men stop - har jo endnu ikke spillet musik fra min PS3. Så det skal jeg da ikke kunne sige egentligt. Men fra CD afspiller, dvd osv bruger den hvad den skal. Så er nu sikker på jeg har styr på min manuel. Har gjort min RTFM skulle jeg mene.

Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2008 kl. 10:53

Du skriver, at din receiver siger PCM 48khz. Men kan du ikke se hvor mange kanaler den modtager? Det kunne jo være der var et par flueben du ikke har fået sat rigtig i PS3éren, selvom du skriver, der er flueben i mange af dem

Hvad skriver din receiver, når du bruger din DVD afspiller? (der skriver den formentlig Dolby Digital, DD eller DTS).
PCM er absolut ikke ringere end det som din DVD sender, tværtimod vil jeg sige, men PS3éren skal selvfølgelig stå til de rette formater/antal kanaler, som din receiver understøtter.

Der var en der nævnte noget med NAT. Glem alt om det. Det har absolut intet med lyden at gøre. Det er netværket!

Til top
RuneH Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2008 kl. 11:10

Jo den sender i PCM 48 - men kan samtidig se at den sender til sub + center, for og bag. Den viser billed af hvilke højtalere den bruger. Og der også god effekt i alle højtalere - eneste problem er bare at subben er lav. Alt andet skulle jeg mene spiller fint.

Det med de flueben må jeg kiggede nærmere på. Den står til auto, og har også markeret både DTS, Dolby Digital osv. har kigget men syntes det ser noget uoverskueligt ud med alle de ting den har valgt derinde via auto (næsten alt har den krydset af).

Du har helt ret med hvad der står når jeg kører dvd. Der står Dolby Digital osv. Samme afmærkningen af højtalere der bliver brugt, altså fuldt ud mit 5.1 system.

Har ikke hørt andre PS3 med sub - men man skulle da mene at den burde give samme effekt som f.eks en dvd gør? hm.

- Nå men ihvertfald må det være de flueben og nyt hdmi kabel til at starte med :)

Redigeret af RuneH - 01-Juli-2008 kl. 11:11
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2008 kl. 13:49
Tag evt. HDMI kablet fra din DVD og prøv det. Det ville dog undre mig lidt, om det skulle være årsagen.
Til top
-claus- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Januar-2006
Sted: Holstebro
Point: 1351
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2008 kl. 15:42

Hej Kandersen ved nat mode mente jeg den indstilling, hvor de lave lyde skrues op og høje lyde dæmpes. Ikke Firewall Nat. 

Prøv at sætte lyd indstillingerne manuelt og så sæt flyeben ved alt, til og med 5.1.

Stue: Lg C9, Argon Octave Soundbar, Dali Sub E12f
Køkken: Audio pro Addon T20, Google Chrome Audio
Til top
RuneH Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2008 kl. 23:04

Det forstår jeg overhovedet ikke det her.

Lige meget hvad jeg gør, kommer der ikke mere lyd ud af subben..

Har prøvet at skifte BD/DVD Audio Output Format (HDMI) fra Linear PCM til Bitstrøm. Hjalp ikke.

Har prøvet de forskellige HDMI indgange på min reciever, det virker heller ikke (- Dog virker min DVD afspiller perfekt på alle indgange med lyd! Så de også udelukket... De virker.)

Har prøvet skifte HDMI kabler - Hjalp ikke.

Har prøvet at krydse alle felter af under Lydopsætning - Hjalp ikke.

Har prøvet BD/DVD Dynamic Range Control - at slå det fra.. Hjalp ikke

Hvad mere skal jeg prøve? Hvad faen er der at gøre? Min sub virker jo med alt andet udstyr - bare ikke den PS3, der kommer kun en lille latterlig bas lyd.

Skuffende ... Så meget for at købe en Blu-ray afspiller.. Der minus oplevelse når man ingen bas har.

Til top
JesperLynge Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 22-November-2007
Point: 230
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2008 kl. 23:17

Når jeg ser film fra min ps3, gennem min denon 3806, så er der altid "multi channel in" og 7.1 "højtalersymboler"

Tryk på "select" på ps3 remoten under afspilning og se hvad lyd den spiller.

Selv hvis det er en divx med 2.0 lyd

Til top
RuneH Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2008 kl. 23:29

Der står den spiller:

Dolby Digital 5.1 kan. 48 kHz 640kbps

Film: I Am Legend

Kapitel 24 hvor de "undead" stormer hans hus, og han springer dem i luften - kommer der kun lige en lille lav brumme bas. Bassen spiller, og kan da høre den, bare meget lavt - alt for lavt. Kan også mærke enheden vibrer.

Men kan simpelthen ikke få den højere. Kan skrue helt op for subben, og for selve bas på recieveren. der sker ikke mere. Det virkelig underligt! ...

Til top
JesperLynge Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 22-November-2007
Point: 230
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2008 kl. 23:33

1. hit på google

http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?p=14044792

Prøv det